Wp Header Logo 87.png

در دنیای پرشتاب امروز، حضور در فضای مجازی برای هر کسب و کار جدیدی امری ضروری است. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، فرصتی بی ‌نظیر برای معرفی برند، ارتباط با مشتریان و افزایش فروش ارائه می ‌دهد. با ایجاد تعامل در اینستاگرام از طریق اشتراک‌ گذاری عکس، ویدئو، استوری و لایو، بستری ایده ‌آل برای خلق محتوا صورت می گیرد. اما برای این که بتوانید به درستی از این شبکه اجتماعی محبوب برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید ابتدا آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را ببینید. ما در این مقاله درمورد نکاتی که باید هنگام استفاده از این اپلیکیشن برای کسب و کار بدانید، توضیح خواهیم داد.

اینستاگرام چه برنامه ای است؟

آموزش اینستاگرام برای کسب و کار

همه ما اسم اینستاگرام را شنیده ایم و یک اکانت فعال در آن داریم. اما در ادامه قصد داریم دقیق تر درمورد این شبکه اجتماعی توضیح دهیم. اینستاگرام پلتفرمی محبوب برای اشتراک ‌گذاری عکس و ویدئو با دارا بودن بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، طبق آمار  Statista، یکی از قدرتمند ترین شبکه‌ های اجتماعی شناخته می ‌شود. کاربران این پلتفرم می ‌توانند در اینستاگرام به این فعالیت‌ ها بپردازند:

  • ایجاد پست‌ های تصویری یا ویدئویی: به اشتراک ‌گذاری لحظات و تجربیات خود با دنبال‌ کنندگان
  • ساخت استوری ‌های اینستاگرام: ایجاد محتوا های کوتاه و موقتی (24 ساعته) برای تعامل بیشتر با مخاطبان
  • ساخت ریلز های اینستاگرام: تولید ویدئو های کوتاه 15، 30 یا 60 ثانیه ‌ای (شبیه به تیک ‌تاک)
  • پخش زنده: برقراری ارتباط مستقیم و بی ‌واسطه با مخاطبان
  • خرید مستقیم از برند های تجارت الکترونیک: تجربه خرید آسان و بدون واسطه از طریق اپلیکیشن

استفاده از قابلیت های نام برده شده بسیار ساده است. با این حال برای یک شغل مانند فروش آنلاین محصول یا خدمات نیاز است که آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را به صورت تخصصی ببینید.

اینستاگرام زیرمجموعه شرکت متا (مالک فیس ‌بوک) است. آمار Statista نشان می ‌دهد که اینستاگرام در میان گروه ‌های سنی جوان ‌تر از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طوری که، نزدیک به 60 درصد کاربران اینستاگرام زیر 34 سال سن دارند و 18 درصد نیز بین 35 تا 44 سال هستند. با توجه به این آمار، کسب‌ و کار ها می ‌توانند از طریق اینستاگرام با نسل هزاره و نسل Z و دیگر گروه‌ های سنی به طور موثرتری ارتباط برقرار کرده و به بازاریابی بپردازند.

چرا باید برای کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده کنیم؟

محبوبیت فزاینده

در ادامه به دلایلی که چرا لازم است آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را ببینید اشاره خواهیم کرد.

  • محبوبیت فزاینده اینستاگرام

اینستاگرام با دارا بودن ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه به پلتفرمی فوق ‌العاده محبوب، به ویژه در میان جوانان تبدیل شده است. علاوه بر این داده‌ های Statista نشان می ‌دهد که ۶۳ درصد از کاربران آمریکایی به صورت روزانه و ۹۷ درصد به صورت ماهانه از این شبکه اجتماعی استفاده می ‌کنند. با چنین حجم عظیمی از مخاطب، نمی توان مرزی برای موفقیت کسب ‌و کار ها با داشتن یک استراتژی اختصاصی در اینستاگرام تعیین کرد.

  • بستری برای موفقیت کسب و کار های کوچک و بزرگ

تنوع بالای کاربران اینستاگرام با نیاز ها و علایق مختلف، آن را به بستری ایده ‌آل برای رشد و شکوفایی کسب ‌و کار ها در هر اندازه و از هر صنعتی تبدیل کرده است. هرچند دستیابی به موفقیت در این پلتفرم نیازمند زمان و تلاش است، اینستاگرام مارکتینگ می ‌تواند به هر گروه بازاریابی در معرفی و تثبیت جایگاه سازمان خود کمک شایانی کند.

حضور فعال و حفظ روال انتشار حداقل یک پست به صورت روزانه، موجب افزایش آگاهی از برند و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف می شود. نمونه‌ های موفق بسیاری از برند های شناخته‌ شده مانند کوکاکولا و آدیداس و انبوهی از کسب ‌و کار های کوچک، با استفاده کارآمد از اینستاگرام به پیشرفت قابل توجهی دست یافته ‌اند.

برچسب‌ گذاری

  • کسب درآمد برای کسب و کار ها

برای کسب درآمد و افزایش فروش در اینستاگرام شما باید ابتدا آموزش اینستاگرام برای کسب و کار ها را پشت سر بگذارید. اینستاگرام روش های مختلفی را برای کسب درآمد در اختیار مخاطبان قرار داده است. برخی از این روش ها عبارتند از:

  1. فروش مستقیم از اینستاگرام: امکان فروش تجارت الکترونیک را در بستر خود فراهم کرده است. تب «فروشگاه» در صفحه اصلی اینستاگرام به کاربران کمک می ‌کند تا برند ها را کشف کنند و مستقیما از طریق پروفایل‌ های تجاری، پست ‌ها و استوری ‌های اینستاگرام خرید نمایند
  2. پست ‌های قابل خرید: اینستاگرام قابلیت ایجاد پست ‌های قابل خرید را ارائه می ‌دهد که کسب و کار ها می توانند با برچسب‌ گذاری محصولات در عکس ‌های خود، لینک‌ هایی را به آن ‌ها اضافه کنند. این لینک‌ ها شامل توضیحات محصول، قیمت و گزینه «خرید» هستند که کاربران را مستقیما به فروشگاه آنلاین هدایت می ‌کنند.
  3. همکاری با سفیران برند: کسب‌ و کار ها می‌ توانند از طریق پست ‌های حمایت ‌شده و بازاریابی وابسته با سفیران برند مشارکت داشته باشند. این مشارکت ‌ها به شما کمک می‌ کند تا سرنخ ‌های فروش بیشتری ایجاد کنند و میزان فروش خود را افزایش دهند
  • قابلیت های بی شمار

راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی آسان است. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود گذراندن دوره های آموزش اینستاگرام برای کسب و کار را پیشنهاد کنیم، استفاده از قابلیت های بی شمار این شبکه اجتماعی مانند: استوری، پخش زنده و پست های مختلف است. شما می توانید از طریق این قابلیت ها پشت صحنه فعالیت و کسب و کار خود را نشان دهید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

جمع بندی

اینستاگرام پلتفرمی محبوب با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت‌ های بی‌ نظیری را برای رشد و شکوفایی کسب‌ و کار ها در هر اندازه و از هر صنعتی فراهم می‌ کند. حضور فعال در اینستاگرام، تعامل مستمر با مخاطبان و ارائه محتوا های جذاب می ‌تواند به افزایش آگاهی از برند جذب مشتریان جدید و در نهایت، افزایش فروش منجر شود. علاوه بر این اینستاگرام امکانات مختلفی را برای کسب درآمد مستقیم مانند فروش محصولات و همکاری با برند های دیگر ارائه می ‌دهد که آن را به مکانی ایده آل برای رشد کسب و کار های بزرگ و کوچک تبدیل می کند.

 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir