Wp Header Logo 115.png

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

اگر چه انحصار بازار خودرو کشور در دست چینی‌هاست و از قضا در فضای مارکتینگ و فروش نیز تحولاتی در بازار ایران ایجاد کرده‌اند اما شرکت‌های چینی و همچنین واردکنندگان و شرکای ایرانی‌ آنها حتما خوب می‌دانند فروش پایان راه ارتباط با مشتری نیست و تازه پس از تحویل خودرو به مشتری لزوم ارتباط مستمر و صحیح با او معنا پیدا می‌کند.

آنچه مشتری در بازار خدمات پس از فروش خودرو بیشتر انتظار دارد سرویس‌دهی مناسب‌تر به خریداران است که می‌تواند شرایط را به نفع این شرکت‌ها حفظ کند.

اگر چه از گذشته تا امروز کمبود قطعات در بازار و حتی نمایندگی‌های مجاز بر سر زبان‌ها بوده و معطلی چندروزه تا چندماهه برای تعمیر برخی بخش‌های خودرو امری عادی به‌نظر می‌رسد اما این روزها با رقابتی‌شدن بازار با ورود خودروهای خارجی باید تعمیرگاه‌های مرکزی و برخی نمایندگان در ارائه خدمات پس از فروش و حتی نوبت‌دهی بیشتر بکوشند.

به‌عنوان‌مثال بروز ایراد فنی در موتور یا گیربکس خودرو موضوعی نیست که بتوان از آن به‌سادگی گذشت و رفع این ایرادها را به آینده موکول کرد. به همین جهت شرکت‌ها برای کسب سهم بیشتر از بازار باید تبلیغات بسیار و حتی ایجاد زیرساخت‌های متنوع برای نوبت‌دهی را سرلوحه کار قرار داده و راه‌های ارتباطی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان پیدا کنند تا غفلت از این مهم، هزینه‌های سنگین را به مالکان تحمیل نکند.

ازسوی‌دیگر صاحبان خودرو راهی برای تعمیر و استفاده از خدمات گارانتی داشته باشند.

در چنین شرایطی جا دارد در گام اول شرکت‌ها نسبت‌به اصلاح رویه نوبت‌دهی اقدام کرده و در مراحل بعدی وزارت صمت نیز بازوی نظارتی خود بر ارائه خدمات پس از فروش را قوی‌تر کند.

در چنین شرایطی نه‌تنها از بار روانی مصرف‌کننده کاسته می‌شود بلکه با تعمیر سریع‌تر قطعات معیوب هزینه کمتری نیز بر شرکت تولیدکننده تحمیل خواهد شد.

source

viraje

توسط viraje