Wp Header Logo 112.png

به گزارش پرشین خودرو، امروزه سیستم های همیار راننده پیشرفته یا ADAS به بخش جدایی ناپذیر خودروهای لوکس و در سطح کلاس جهانی تبدیل شده‌ است. این سیستم از سنسورهای مختلف، دوربین‌ها، رادارها و فناوری‌های متعدد دیگری کمک می‌گیرد تا اطلاعات مورد نیاز از محیط اطراف خودرو را جمع‌آوری کنند و ایمنی و سرعت واکنش را از طریق هشدار اولیه و سیستم های خودکار افزایش ‌دهند.

در میان سدان‌های لوکس بازار کشورمان، آریزو ۸ با داشتن ۱۴ سیستم پیشرفته همیار راننده، سرآمد صنعت خودروسازی کشورمان است. رادارهای آریزو ۸ با رنج تشخیص حداقل ۲۱۰ متر در جلو و ۷۰ متر در عقب، عمل می‌کنند و با مانیتورینگ ۳۶۰ درجه، سطح بالایی از ایمنی فعال در سفرها را خواهید داشت.

برای آگاهی از مزایای این رادارها و نتایج ارزشمند آن، قصد داریم رادارهای موجود در آریزو ۸ را بررسی کنیم که شما را با رانندگی نیمه خودران و جهش تکنولوژیکی در صنعت خودروسازی آشنا می‌کند.

مجموعه رادارهای حرکت در خط

رادار هشدار خروج از لاین (LDW): در صورتی که در حین رانندگی به طور ناخواسته و بدون استفاده از راهنما از خطوط جاده منحرف شوید، رادار تغییر لاین (روی صفحه کیلومتر خودرو) به راننده هشدار می‌دهد.

رادار حرکت بین خطوط (LKA): اگر به هشدار تغییر لاین ناخواسته روی کلاستر توجه نکنید، این رادار با به دست گرفتن فرمان، خودرو را به مسیر خود باز می‌گرداند.

ترمز اضطراری (AEB): هنگام تشخیص مانع مقابل خودرو و در صورتی که احتمال برخورد با آن وجود داشته باشد و راننده اقدامی ننماید، ترمز خودرو به طور کاملا هوشمند فعال می‌شود.

مجموعه رادارهای هشدار خط

رادار نقطه کور (BSD): در صورت وجود وسیله نقلیه در نقطه کور خودرو، روی آینه‌ جانبیِ همان سمت به راننده هشدار می‌دهد تا از تغییر ناگهانی لاین خود اجتناب کند.

رادار هشدار تغییر لاین (LCA): در حالتی که راننده متوجه هشدار وجود خودرو در نقطه کور در آینه جانبی نشده باشد و با فعال کردن راهنمای همان سمت قصد تغییر جهت و حرکت را داشته باشد، صدای راهنمای خودرو قطع و صدای هشدار دستیار تغییر لاین به گوش می‌رسد تا راننده متوجه وجود خودرویی در نقطه کور شود.

کابین آریزو ۸

مجموعه رادارهای هشدار برخورد

رادار هشدار برخورد از عقب (RCW): در نتیجه نزدیک شدن بیش از حد وسیله نقلیه‌ای از عقب، به منظور جلب توجه راننده، فلاشرهای عقب خودرو روشن شده و به راننده نیز هشدار داده می‌شود.

رادار هشدار برخورد از جلو (FCW): در هنگام نزدیک شدن بیش از حد به یک شی یا وسیله نقلیه، به راننده هشدار داده می‌شود.

مجموعه رادارهای خروج از پارک

رادار هشدار خروج از پارک (RCTA): هنگام خروج از پارکینگ با دنده عقب، اگر وسیله نقلیه‌ای به صورت متقاطع در حال نزدیک شدن باشد، این رادار به شما هشدار می‌دهد.

ترمز هوشمند خروج از پارک (RCTB): اگر در حین خروج از پارک متوجه نزدیکی وسیله نقلیه یا شی در حال عبور نشوید، این سیستم به طور خودکار فعال و خودرو را تا زمان رفع خطر متوقف می‌کند.

رادارهای هشدار درها

هشدار باز شدن درب عقب (DOW): اگر در هنگام باز کردن درهای خودرو، وسیله‌ای در حال نزدیک شدن باشد، این رادار با اعلام هشدار، از بروز برخورد جلوگیری می‌کند.

آریزو ۸

رادارهای کمکی رانندگی در شب

نور بالای هوشمند (IHC): هنگامی که سیستم تشخیص دهد خودرویی به شما نزدیک می‌شود، به صورت خودکار از نور بالا به نور پایین تغییر حالت می‌دهد و بعد از عبور وسیله نقلیه، مجددا نور بالا فعال می‎شود.

رادارهای کمکی ترافیکی

کروز کنترل تطبیقی (ACC): این سیستم وسایل نقلیه مقابل را رصد می‌کند و فاصله با خودرو مقابل را رعایت می‌کند و به محض خالی شدن فضای کافی، مجددا اقدام به افزایش سرعت می‌کند.

دستیار کروز یکپارچه (ICA): در سرعت‌های ۶۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، این سیستم ضمن کنترل سرعت و حفظ فاصله ایمن از خودرو مقابل، با تشخیص خطوط جاده، خودرو را در مرکز لاین حفظ می‌کند.

سیستم کمکی ترافیک (TJA): این سیستم در شرایط ترافیکی و در محدوده سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر کنترل پدال‌های گاز و تمرز را بر عهده می‌گیرد و فاصله ایمن از خودروی مقابل را حفظ می‌ کند.

رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵ با آریزو ۸ و نگاهی به تکنولوژی رادارها نشان می‌دهد با فعالیت سیستم‌های پیشرفته همیار راننده، ایمنی و کیفیت رانندگی شما به حد بسیار قابل قبولی افزایش می‌یابد و آگاهی محیطی راننده از هشدارها و موانع، رانندگی با خیال آسوده‌تری را در هنگام مسافرت‌ها و یا سفرهای روزانه ارتقا می‌بخشد.

source

viraje

توسط viraje