Wp Header Logo 106.png

یک مرد لهستانی ۶۹ ساله کمتر از یک هفته پس از برخورد شاخ به شاخ با سباستین اوژیه، قهرمان هشت دوره رالی جهان، درگذشت. این حادثه روز ۲۵ ژوئن در نزدیکی روستای ووستی در شمال شرقی لهستان رخ داد.

به گزارش مجله ماشین، سخنگوی پلیس محلی، مارتا دومانسکا، گفت که این مرد پس از تصادف بدون هیچ گونه جراحت جدی از بیمارستان مرخص شده بود. با این حال، به دلیل نامشخصی در روز یکشنبه و در هوای گرم در خانه احساس ناخوشی کرده و دخترش با آمبولانس تماس گرفته است.

دومانسکا به خبرگزاری لهستان (PAP) گفت: «به دلیل گرمای شدید هوا در روز یکشنبه و گذشت چند روز از تصادف، نمی‌دانیم آیا این دو حادثه با هم مرتبط هستند یا خیر. انتظار می‌رود کالبدشکافی پاسخ این سوال را بدهد.»

اوژیه و کمک راننده‌اش، وینسنت لاندایس، پس از این حادثه از شرکت در رالی لهستان انصراف دادند. در نهایت، کاله رووانپرا و یونه هالتونن جانشین آن‌ها شده و در این رویداد که از پنجشنبه تا یکشنبه در منطقه‌ای روستایی در شمال شرقی لهستان  از مرز کالینینگراد، منطقه‌ای برون‌بوم روسیه، برگزار شد، به پیروزی رسیدند.

مرد ۶۹ ساله پس از تصادف با راننده رالی قهرمان در لهستان جان باخت
سباستین اوژیه، قهرمان هشت دوره رالی جهان

اوژیه یکی از برترین رانندگان رالی تاریخ است. او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ موفق به کسب شش عنوان قهرمانی جهان به صورت متوالی شد. آخرین قهرمانی او به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد.

سباستین اوژیه، قهرمان هشت دوره رالی جهان
سباستین اوژیه، قهرمان هشت دوره رالی جهان

اوژیه با کسب ۶۰ پیروزی در مسابقات رالی، پس از هموطن خود، سباستین لوب با ۸۰ پیروزی، در المناصب دوم تاریخ این رشته ورزشی قرار دارد. اوژیه که امسال به صورت پاره وقت در مسابقات قهرمانی رالی جهان شرکت می‌کند، در ماه آوریل برنده رالی کرواسی و در ماه مه برنده رالی پرتغال شده بود. لهستان پس از هفت سال، میزبان اولین رویداد WRC خود بود و اوژیه پیش از این دو بار در این کشور به پیروزی رسیده است.