Wp Header Logo 107.png

لندروور دیفندر اکتا می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

به گزارش مجله ماشین، لندروور از قدرتمندترین نسخه دیفندر تا به امروز با نام اکتا رونمایی کرد. اما قدرت تنها ویژگی اکتا نیست. لندروور سیستم تعلیق و طراحی این خودرو را برای بهبود توانایی‌های خارج جاده‌ای آن به طور کامل بازنگری کرده است.

اکتا به سیستم تعلیق دینامیکی ۶ بعدی لندروور مجهز شده که ضمن بهبود عملکرد خودرو در مسیرهای ناهموار، از پیچش و کج شدن بیش از حد بدنه جلوگیری می‌کند.

این خودرو ۱.۱ اینچ از دیفندر استاندارد بلندتر بوده و ۲.۷ اینچ عریض‌تر است. همچنین از اجزای مستحکم‌تر و سیستم تعلیق فعال بهره می‌برد.

ترمزهای دیسکی ۱۶.۷ اینچی با کالیپرهای ۶ پیستون برند برمبو در جلو، قدرت توقف فوق‌العاده‌ای را برای اکتا فراهم می‌کنند. فرمان این خودرو نیز سریع‌ترین فرمان در بین تمامی مدل‌های دیفندر است.

لندروور دیفندر اکتا
لندروور دیفندر اکتا

مشخصات فنی لندروور دیفندر اکتا

یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تنها جعبه دنده قابل انتخاب برای این خودرو است.

در حالت استاندارد، موتور V8 توئین-توربو ۴.۴ لیتری هیبریدی ملایم، گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

اما با فعال کردن حالت “اکتا”، این رقم به ۹۰۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند. لندروور ادعا می‌کند مدل اکتا با رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژ سبک و لاستیک‌های چهارفصل می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به نهایی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین امکان عبور از آب با عمق یک متری برای این خودرو وجود دارد.

لندروور دیفندر اکتا
نمای عقب لندروور دیفندر اکتا

لاستیک‌های ۳۳ اینچی گودیر آدونس آل-ترین که به طور خاص برای اکتا توسعه یافته‌اند در زیر گلگیرهای پهن این خودرو قرار گرفته‌اند.

سپرهای بازطراحی شده، زاویه ورود و خروج اکتا را بهبود بخشیده‌اند و جلوپنجره جدید، جریان هوا در زیر کاپوت را افزایش می‌دهد. خروجی‌های اگزوز چهارگانه با سیستم اگزوز فعال در قسمت عقب خودرو به چشم می‌خورد. اکتا همچنین به قلاب‌های یدک‌کش جلو و عقب و محافظ زیر بدنه مجهز شده است.

فضای داخلی لندروور دیفندر اکتا

در داخل کابین، صندلی‌های Performance جدید با قابلیت نگه‌داری جانبی بیشتر و هدلایت‌های یکپارچه به کار رفته است.

برای اولین بار، لندروور فناوری صوتی Body and Soul Seat را در مدل دیفندر ارائه داده است. چرم نیمه آنیِلین قهوه‌ای سوخته با پارچه Kvadrat مشکی رنگ، تریم استاندارد کابین را تشکیل می‌دهند.

با این حال، خریداران می‌توانند تریم‌های چرمی Light Cloud و Lunar یا مشکی را نیز سفارش دهند. نسخه ویژه‌ی اکتا ادیشن وان از روکش دو رنگ خاکی و مشکی برای صندلی‌ها بهره می‌برد.

تمامی مدل‌های اکتا دارای یک نشان گرافیکی الماس شکل با سقف و درِ صندوق عقب مشکی متضاد هستند.

لندروور دیفندر اکتا
فضای داخلی لندروور دیفندر اکتا

خریداران همچنین می‌توانند دو رنگ بیرونی جدید به نام‌های مسی پترا و سبز فارو را برای این خودرو انتخاب کنند. این رنگ‌ها در کنار خاکستری کارپات و خاکستری شارنت عرضه می‌شوند، با این حال رنگ سبز تنها برای مدل ادیشن وان قابل سفارش است.

این تریم ویژه که تنها در سال اول تولید اکتا در دسترس خواهد بود، از تزئینات فیبر کربن روی حروف روی کاپوت، ورودی هوا، پشت صندلی‌های جلو و تریم کنسول وسط بهره می‌برد.

رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی و امکان انتخاب لاستیک‌های Advanced All-Terrain نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل به شمار می‌آیند.

دیفندر اکتا که نام خود را از شکل هشت‌وجهی الماس گرفته است، قرار است هفته آینده در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ که از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ جولای برگزار می‌شود، برای عموم به نمایش گذاشته شود.

نمایندگی‌های لندروور هم‌اکنون برای ثبت سفارش این خودرو که قیمت پایه‌ی آن از ۱۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود، آماده هستند. قیمت نسخه ویژه‌ی دیفندر اکتا ادیشن وان نیز ۱۶۷ هزار و ۸۰۰ دلار اعلام شده است.

جدول مشخصات لندروور دیفندر اکتا

گالری تصاویر

source

viraje

توسط viraje