Wp Header Logo 100.png

کمپانی کونیگزگ علت آتش‌سوزی مدل جسکوکه اوایل ماه جاری در یونان رخ داد و منجر به نابودی کامل این ابرخودرو شد را کشف کرد.

به گزارش مجله ماشین، به دنبال این حادثه که تنها طی چند دقیقه خودروی جسکو را خاکستر کرد، مهندسان کونیگزگ برای بررسی و کشف علت آتش‌سوزی به محل حادثه اعزام شدند. در همین راستا و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، نمایندگان کونیگزگ تا زمان کشف علت دقیق آتش‌سوزی، از تمامی مالکان جسکو درخواست توقف رانندگی با این خودرو را داشتند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مخزن سوخت، روغن موتور و سیستم روغن گیربکس خودروی سوخته‌شده کاملا سالم بوده و آسیبی ندیده است. بر اساس اعلام کمپانی کونیگزگ ، این بخش‌ها در آتش‌سوزی درگیر نشده‌اند.

آنچه به عنوان علت احتمالی آتش‌سوزی کشف شد، ردی از مایع هیدرولیک بر روی جاده در پشت خودرو است. این موضوع کونیگزگ را بر آن داشت تا سیستم هیدرولیک پرفشار را به عنوان تنها سیستم حاوی این مایع، مورد بررسی قرار دهد.

بررسی‌های تیم کونیگزگ حاکی از خرابی یک شلنگ هیدرولیک پرفشار در قسمت انتهایی خودرو است. نشتی از همین شلنگ به عنوان علت اصلی آتش‌سوزی شناخته شده است.

کونیگزگ علت آتش‌سوزی جسکو را اعلام کرد
کونیگزگ علت آتش‌سوزی جسکو را اعلام کرد

کارشناسان کونیگزگ در حال حاضر اقدام به بررسی نحوه نصب تمامی شلنگ‌های هیدرولیک در خط تولید و همچنین خودروهای جسکو تحویل داده شده به مشتریان کرده‌اند تا از ایمن بودن نصب این قطعه اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: کونیگزگ جسکو اژدهایی که رکوردها را می‌بلعد

علاوه‌ بر این، کونیگزگ در حال توسعه و آزمایش یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که می‌تواند افت فشار یا نشتی در سیستم هیدرولیک را ظرف کمتر از یک ثانیه تشخیص دهد. این نرم‌افزار در صورت تشخیص نشتی، به صورت خودکار سیستم هیدرولیک را ظرف یک ثانیه خاموش می‌کند تا از بروز آتش‌سوزی جلوگیری شود.

برنامه کونیگزگ این است که اولین نسخه از این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تا پایان هفته جاری منتشر کند. پس از انتشار این به‌روزرسانی، مالکان جسکو می‌توانند مجددا با خیال راحت با خودروی خود رانندگی کنند.

طبق پستی که توسط کریستین فون کونیگ‌زگ، مدیرعامل کمپانی کونیگزگ ، در اینستاگرام منتشر شده است، این کمپانی سوئدی سازنده ابرخودروها، برای مالک خودروی سوخته‌شده، یک جسکو جدید در نظر گرفته است.

کونیگزگ علت آتش‌سوزی جسکو را اعلام کرد
کونیگزگ علت آتش‌سوزی جسکو را اعلام کرد

در حالی که کونیگزگ در حال انتشار به‌روزرسانی‌های مربوط به تحقیقات آتش‌سوزی جسکو بود، یک Jesko Absolut نیز مشغول ثبت رکورد بود. در تاریخ ۲۷ ژوئن، مارکوس لوند، راننده تست کمپانی، با استفاده از تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 R موفق شد رکورد رسیدن از صفر به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴۸.۵ مایل بر ساعت) را با Jesko Absolut در زمان ۲۷.۸۳ ثانیه در یک فرودگاه در سوئد به ثبت برساند.

این خودرو در مدت ۱۹.۲۰ ثانیه به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت (۲۵۰ مایل بر ساعت) رسید و برای رسیدن از صفر به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل به ۲۸.۲۷ ثانیه زمان نیاز داشت. خودروی رکورددار یک نمونه استاندارد مجهز به سوخت E85، رول‌کیج و تک‌صندلی بوده است.

source

viraje

توسط viraje