Wp Header Logo 146.png

طبق گزارش نشریه آلمانی «بیلد»، تیم مرسدس AMG فرمول یک بعد از ۱۲ سال همکاری با پوما، احتمالا از فصل ۲۰۲۵ تامین‌کننده البسه رسمی خود را تغییر خواهد داد و با شرکت رقیب، یعنی آدیداس، قرارداد امضا می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، این قرارداد برای آدیداس یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، به خصوص با در نظر گرفتن رقابت دیرینه‌ای که بین این دو شرکت وجود دارد.

آدولف و رودلف داسلر، برادران بنیانگذار آدیداس در سال ۱۹۲۴، در سال ۱۹۴۸ از هم جدا شدند. آدولف مدیریت آدیداس را برعهده گرفت و رودلف شرکت پوما را تاسیس کرد.

هر دو شرکت در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان قرار دارند و از چندین تیم برتر فوتبال از جمله رئال مادرید و منچستر سیتی حمایت مالی می‌کنند.

گفتنی است که آدیداس در ماه مارس ۲۰۲۴ حق تولید لباس تیم ملی فوتبال آلمان را از سال ۲۰۲۷ به بعد از دست داد و برند آمریکایی نایک برنده این قرارداد شد.

سابقه فعالیت پوما در فرمول یک

شرکت پوما بیش از یک دهه است که با تامین البسه تیم‌های فرمول یک در این رقابت‌ها حضور دارد.

آن‌ها پیش از این از سال ۲۰۰۷ به طور پراکنده با ردبول، رقیب مرسدس، همکاری داشته‌اند. اما در نهایت برای فصل ۲۰۲۳ با برند بریتانیایی Castore قرارداد امضا کردند.

فراری از سال ۲۰۰۴ همکاری خود را با پوما آغاز کرد و جایگزین برند کره‌ای FILA شد. این خودروساز ایتالیایی علاوه بر البسه اختصاصی فرمول یک، کالکشن مشترکی با پوما برای سبک زندگی نیز دارد.

پوما برای فصل ۲۰۲۴ تیم ویلیامز را نیز به لیست تیم‌های تحت پوشش خود اضافه کرد و همچنین تولید البسه فرمول یک را نیز برعهده دارد.

این شرکت علاوه بر تیم‌های فرمول یک، با برندهای خودروسازی نظیر BMW و پورشه نیز برای کالکشن‌های سبک زندگی همکاری می‌کند.

از دیگر برندهای مطرح پوشاک که در فرمول یک حضور دارند می‌توان به Castore با مک‌لارن و ردبول، Kappa با آلپاین و Boss با تیم تازه‌تاسیس RB اشاره کرد.

تغییرات گسترده در بخش اسپانسرینگ مرسدس

ورود آدیداس به جمع اسپانسرهای مرسدس احتمالا تنها تغییر در بخش حمایت‌های مالی این تیم برای فصل ۲۰۲۵ نخواهد بود.

خروج احتمالی لوئیس همیلتون به مقصد فراری در سال ۲۰۲۵، آینده‌ی چندین اسپانسر فعلی مرسدس را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود برند Police Sunglasses، یکی از اسپانسرهای شخصی همیلتون، تیم را ترک کند، چرا که فراری هم‌اکنون اسپانسر عینک آفتابی خود را با برند Ray-Ban دارد.

از دیگر اسپانسرهایی که انتظار می‌رود به پایان فصل از تیم مرسدس جدا شوند می‌توان به برند ساعت‌های لوکس سوئیسی IWC و زنجیره جهانی هتل‌های Ritz Carlton اشاره کرد.

Monster Energy Drinks، ح nach der Rückkehr in die Formel 1 im Jahr 2010، که از زمان بازگشت مرسدس به فرمول یک در سال ۲۰۱۰ این تیم را حمایت مالی می‌کرد، در پایان ۲۰۲۳ به رقیب خود، یعنی مک‌لارن، پیوست.

آینده‌ی یکی از اسپانسرهای قدیمی مرسدس، Tommy Hilfiger، که حمایت مالی از این تیم را اندکی پس از امضای قرارداد همیلتون به عنوان سفیر این برند در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

همیلتون کالکشن شخصی با برند Hilfiger دارد و اغلب در زمان ورود به محوطه‌ی فرمول یک لباس‌های این طراح نیویورکی را بر تن می‌کند.

پیش‌بینی می‌شد که Hilfiger هم‌زمان با همیلتون به فراری برود و همکاری خود با این برند ایتالیایی را که شامل دوره‌ای به عنوان تامین‌کننده رسمی البسه تیم از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ می‌شد، از سر بگیرد.

با این حال، با توجه به اینکه برند رقیب Armani یکی از شرکای رسمی فراری است، بعید به نظر می‌رسد که Hilfiger نیز همین مسیر را در پیش بگیرد.

source

viraje

توسط viraje