Wp Header Logo 141.png

کمپانی آئودی به تازگی مشخصات حدودی برد و زمان تحویل مدل‌های کاملا جدید Q6 ای-ترون ۲۰۲۵ و SQ6 پرقدرت‌تر آن را اعلام کرده است.

به گزارش مجله ماشین، مهم‌ترین نکته این است که بر اساس تخمین اولیه برد کارخانه سازنده، مدل Q6 ای-ترون کواترو «بالاترین برد و سریع‌ترین شارژ را در میان تمام خودروهای برقی شاسی‌بلند آئودی تا به امروز ارائه می‌دهد».

این خودرو در چرخه آزمایش آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) بردی معادل ۴۹۴ کیلومتر را به دست می‌آورد که برای رقابت مستقیم با تسلا مدل Y لانگ رنج AWD با برد تقریبا ۴۹۶ کیلومتر کافی است.

آئودی Q6 ای-ترون 2025
آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

با این حال، بعید است بتواند قیمت پایه ۴۸ هزار دلاری (بدون احتساب مشوق‌های مالیاتی) کراس‌اور محبوب تسلا را شکست دهد.

مدل پایه با قدرت ۴۲۲ اسب بخار (۴۵۶ اسب بخار با لانچ کنترل) در مدت زمان ۴.۹ ثانیه با استفاده از لانچ کنترل از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آئودی Q6 ای-ترون 2025
نمای جانبی آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

در همین حال، مدل SQ6 ای-ترون قدرتی معادل ۴۸۳ اسب بخار (۵۰۹ اسب بخار با لانچ کنترل) دارد و ظرف ۴.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

برد این مدل با تجهیزات استاندارد در چرخه آزمایش EPA اندکی کاهش یافته و به ۴۴۴ کیلومتر می‌رسد که باز هم بسیار نزدیک به برد ۴۴۹ کیلومتری تسلا مدل Y پرفورمنس و قیمت پایه ۵۱ هزار و ۴۹۰ دلاری آن است.

البته، هنوز قیمتی از سوی آئودی اعلام نشده است و به احتمال زیاد به پای تسلا نخواهد رسید.

به هر حال، انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۵ آئودی Q6 ای-ترون در سه ماهه پایانی سال جاری به نمایندگی‌های سراسر ایالات متحده برسد.

معرفی آئودی Q6 ای-ترون 2025: برقی، قدرتمند و آماده برای فتح جاده
نمای عقب آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

این خودرو به دنبال آن است که فلسفه برقی‌سازی آئودی را در بخش وسیع‌تری از بازار، یعنی بخش خودروهای شاسی‌بلند لوکس میان‌ سایز، جا بیاندازد.

این مدل به همراه SQ6 ای-ترون اولین محصول شرکت است که بر روی پلتفرم جدید الکتریکی ممتاز (PPE) ساخته شده است.

بنابراین، خودروساز بر این باور است که «Q6 ای-ترون معیار جدیدی برای این برند است که در آن تعادل میان دینامیک رانندگی، برد، فناوری‌های روشنایی و سرگرمی و کاربردی بودن برای استفاده روزانه برقرار شده است».

معرفی آئودی Q6 ای-ترون 2025: برقی، قدرتمند و آماده برای فتح جاده
فضای داخل آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

این خودرو همچنین جدیدترین به‌روزرسانی‌ها را در زمینه ساختار موتور و باتری به همراه دارد، بنابراین آئودی معتقد است که این کراس‌اور جدید نسبت به نسل اول خودروهای برقی آن‌ها بسیار برتر خواهد بود.

علاوه بر این، این مدل نشان‌دهنده راه‌اندازی جدیدترین سیستم سرگرمی داخل خودرو این برند است که شامل یک رابط کاربری جدید و یک تجربه کاربری دیجیتال کامل‌تر می‌شود.

در نمای بیرونی آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵، این مدل از نسل بعدی فناوری پیشرفته روشنایی آئودی با ادغام ویژگی‌های جدید با فناوری‌های LED و OLED رونمایی می‌کند.

آئودی Q6 ای-ترون 2025
آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

قابلیت شارژ مجدد نیز با توان تا ۲۷۰ کیلووات هنگام شارژ سریع در ایستگاه‌های DC یک گام رو به جلو است و «به لطف قابلیت مقیاس‌پذیری بالای پلتفرم PPE»، آئودی در سال ۲۰۲۵ مدل‌های بیشتری از Q6 ای-ترون را عرضه خواهد کرد، از جمله نسخه پایه دیفرانسیل عقب ارزان‌تر و یک مدل اسپرت‌بک به همراه نسخه‌های قدرتمند RS. خبر خوب این است که همه این مدل‌ها در نهایت به خط تولید ایالات متحده ملحق خواهند شد.

معرفی آئودی Q6 ای-ترون 2025: برقی، قدرتمند و آماده برای فتح جاده
آئودی Q6 ای-ترون ۲۰۲۵

مشخصات فنی Audi Q6 e-tron و SQ6 e-tron مدل ۲۰۲۵