Wp Header Logo 216.png

دور دوم تمرین فرمول بریتانیا ۲۰۲۴

لاندو نوریس، راننده‌ی جوان و بااستعداد تیم مک‌لارن، همچنان روزهای درخشانی را سپری می‌کند.

او که در دور اول تمرین آزاد فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴ نیز صدرنشین شده بود، در دور دوم هم با اختلاف قابل توجهی نسبت به هم‌تیمی خود، اسکار پیاستری، به مقام اول رسید تا مک‌لارن یک-دو کند.

سرجیو پرز، راننده‌ی مکزیکی ردبول، در رده‌ی سوم قرار گرفت اما مکس ورشتپن، صدرنشین رده‌بندی رانندگان، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.

مقام راننده تیم زمان اختلاف تعداد دور سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۱ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱:۲۶.۵۴۹ ۲۶ ۲۴۵.۰۳۵
۲ اسکار پیاستری مک‌لارن/مرسدس ۱:۲۶.۸۸۰ ۰.۳۳۱ ۲۴ ۲۴۴.۱۰۲
۳ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۶.۹۸۳ ۰.۴۳۴ ۲۵ ۲۴۳.۸۱۳
۴ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱:۲۶.۹۹۰ ۰.۴۴۱ ۲۶ ۲۴۳.۷۹۳
۵ چارلز لکلرک فراری ۱:۲۷.۱۵۰ ۰.۶۰۱ ۲۷ ۲۴۳.۳۴۵
۶ لوئیس همیلتون مرسدس ۱:۲۷.۲۰۲ ۰.۶۵۳ ۲۶ ۲۴۳.۲۰۰
۷ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۷.۲۳۳ ۰.۶۸۴ ۲۱ ۲۴۳.۱۱۴
۸ کارلوس ساینز فراری ۱:۲۷.۲۴۹ ۰.۷۰۰ ۳۱ ۲۴۳.۰۶۹
۹ لنس استرول آستون مارتین/مرسدس ۱:۲۷.۲۷۴ ۰.۷۲۵ ۲۱ ۲۴۳.۰۰۰
۱۰ جورج راسل مرسدس ۱:۲۷.۲۹۴ ۰.۷۴۵ ۲۶ ۲۴۲.۹۴۴
۱۱ فرناندو آلونسو آستون مارتین/مرسدس ۱:۲۷.۳۷۲ ۰.۸۲۳ ۲۵ ۲۴۲.۷۲۷
۱۲ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱:۲۷.۳۸۱ ۰.۸۳۲ ۱۶ ۲۴۲.۷۰۲
۱۳ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱:۲۷.۶۴۵ ۱.۰۹۶ ۲۶ ۲۴۱.۹۷۱
۱۴ پیر گسلی آلپین/رنو ۱:۲۷.۷۳۲ ۱.۱۸۳ ۲۴ ۲۴۱.۷۳۱
۱۵ استبان اکون آلپین/رنو ۱:۲۷.۷۴۳ ۱.۱۹۴ ۱۹ ۲۴۱.۷۰۱
۱۶ یوکی تسونودا ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۷.۷۴۵ ۱.۱۹۶ ۲۶ ۲۴۱.۶۹۵
۱۷ لوگان سارجنت ویلیامز/مرسدس ۱:۲۷.۸۰۹ ۱.۲۶۰ ۲۴ ۲۴۱.۵۱۹
۱۸ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱:۲۷.۸۱۳ ۱.۲۶۴ ۱۹ ۲۴۱.۵۰۸
۱۹ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۷.۹۱۶ ۱.۳۶۷ ۲۵ ۲۴۱.۲۲۵
۲۰ کوین مگنوسن هاس/فراری ۱:۲۸.۱۲۲ ۱.۵۷۳ ۲۰ ۲۴۰.۶۶۱

در ابتدای دور دوم، این ورشتپن بود که با لاستیک‌های مدیوم، زمان ۱:۲۷.۸۳۱ را ثبت کرد و پیشتاز شد. شارل لکلرک از فراری و لوئیس همیلتون از مرسدس به او نزدیک شدند، اما هر دو با اختلاف بیش از دو دهم ثانیه از راننده‌ی ردبول عقب ماندند.

ورشتپن سپس به لاستیک‌های نرم تغییر داد و زمان ۱:۲۷.۲۳۳ را ثبت کرد. جورج راسل از مرسدس همچنان با لاستیک‌های مدیوم به میدان می‌رفت و توانست به اختلاف سه دهم ثانیه‌ای با ورشتپن برسد، اما لکلرک با لاستیک‌های نرم، جایگاه اول را از ورشتپن گرفت. با این حال، خطای لکلرک در پیچ ماگوتس/بکتس باعث شد تا نیکو هولکنبرگ از هاس با زمان ۱:۲۶.۹۹۰ صدرنشین شود.

اما رانندگان مک‌لارن حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. در ابتدا پیاستری با اختلاف ۰.۱۱ ثانیه نسبت به هولکنبرگ در رده‌ی اول قرار گرفت، اما در نهایت این لاندو نورس بود که با زمان ۱:۲۶.۵۴۹ به عنوان نفر اول شناخته شد. پرز نیز با ثبت زمان ۱:۲۶.۹۸۳، جایگاه سوم را از آن خود کرد. اختلاف او با نورس، ۰.۴۳۴ ثانیه بود، در حالی که ورشتپن هم‌تیمی او، با قرار گرفتن در رده‌ی هفتم، عملکرد ضعیفی از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید: طرح جدید ردبول RB20 برای فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴

با نزدیک شدن بارش باران، تیم‌ها لاستیک‌های خود را عوض کردند و دورهای زمان‌گیری با لاستیک نرم به پایان رسید. تیم‌ها با تمرکز بر دورهای بلند و جمع‌آوری اطلاعات، دیگر به دنبال ثبت زمان‌های خیره‌کننده نبودند. با شروع بارش باران در پنج دقیقه‌ی پایانی، زمان‌گیری به طور کامل متوقف شد.

با وجود زمان نه چندان درخشان ابتدایی ورشتپن با لاستیک‌های نرم، او توانست در رده‌ی هفتم باقی بماند. کارلوس ساینز از فراری هشتم شد و لانس استرول از استون مارتین و جورج راسل از مرسدس به ترتیب در جایگاه‌های نهم و دهم قرار گرفتند.

دور اول تمرین فرمول بریتانیا ۲۰۲۴

لاندو نورس، راننده تیم مک‌لارن، در دور تمرینی اول برای فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴، با اختلاف یک‌دهم ثانیه از لانس استرول از استون مارتین به مقام اول رسید. اما برای مک‌لارن مشکلاتی هم به وجود آمد، چرا که اسکار پیاستری، راننده رده‌ سوم، به دلیل مشکلات هیدرولیک در میانه‌ی مسیر مجبور به توقف شد. مکس ورشتپن، صدرنشین رده‌بندی رانندگان، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مقام راننده تیم زمان اختلاف تعداد دور سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۱ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱:۲۷.۴۲۰ ۲۶ ۲۴۲.۵۹۴
۲ لنس استرول آستون مارتین/مرسدس ۱:۲۷.۵۵۴ ۰.۱۳۴ ۲۲ ۲۴۲.۲۲۳
۳ اسکار پیاستری مک‌لارن/مرسدس ۱:۲۷.۶۳۱ ۰.۲۱۱ ۱۸ ۲۴۲.۰۱۰
۴ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۷.۷۲۹ ۰.۳۰۹ ۲۵ ۲۴۱.۷۳۹
۵ جورج راسل مرسدس ۱:۲۷.۷۳۸ ۰.۳۱۸ ۲۶ ۲۴۱.۷۱۵
۶ فرناندو آلونسو آستون مارتین/مرسدس ۱:۲۷.۷۹۴ ۰.۳۷۴ ۲۷ ۲۴۱.۵۶۰
۷ لوئیس همیلتون مرسدس ۱:۲۷.۸۵۸ ۰.۴۳۸ ۲۶ ۲۴۱.۳۸۴
۸ چارلز لکلرک فراری ۱:۲۷.۹۰۳ ۰.۴۸۳ ۲۶ ۲۴۱.۲۶۱
۹ کارلوس ساینز فراری ۱:۲۷.۹۲۵ ۰.۵۰۵ ۲۷ ۲۴۱.۲۰۱
۱۰ استبان اکون آلپین/رنو ۱:۲۷.۹۷۴ ۰.۵۵۴ ۲۴ ۲۴۱.۰۶۶
۱۱ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱:۲۸.۰۸۲ ۰.۶۶۲ ۲۲ ۲۴۰.۷۷۱
۱۲ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱:۲۸.۲۵۴ ۰.۸۳۴ ۲۶ ۲۴۰.۳۰۱
۱۳ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۸.۴۷۷ ۱.۰۵۷ ۲۴ ۲۳۹.۶۹۶
۱۴ اولیور بیرمن هاس/فراری ۱:۲۸.۵۳۶ ۱.۱۱۶ ۲۵ ۲۳۹.۵۳۶
۱۵ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱:۲۸.۵۹۰ ۱.۱۷۰ ۲۴ ۲۳۹.۳۹۰
۱۶ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱:۲۸.۶۴۹ ۱.۲۲۹ ۲۵ ۲۳۹.۲۳۱
۱۷ جک دوهان آلپین/رنو ۱:۲۸.۷۳۵ ۱.۳۱۵ ۲۲ ۲۳۸.۹۹۹
۱۸ فرانکو کولاپینتو ویلیامز/مرسدس ۱:۲۹.۰۷۸ ۱.۶۵۸ ۲۴ ۲۳۸.۰۷۸
۱۹ ایساک هادجار ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۹.۲۷۰ ۱.۸۵۰ ۱۵ ۲۳۷.۵۶۶
۲۰ یوکی تسونودا ردبول/هوندا RBPT ۱:۲۹.۸۶۴ ۲.۴۴۴ ۵ ۲۳۵.۹۹۶
دور اول تمرین فرمول بریتانیا ۲۰۲۴
دور اول تمرین فرمول بریتانیا ۲۰۲۴

این دور تمرینی با حضور الیور برمن، راننده‌ی جوان فراری که به تازگی به عنوان راننده‌ی ۲۰۲۵ تیم هاس معرفی شده بود، در کنار تعدادی از راننده‌های ذخیره‌ی دیگر آغاز شد. همچنین ایزاک حاجر جانشین سرجیو پرز در ردبول، فرانکو کولاپینتو جانشین لوگان سارجنت در ویلیامز و جک دوهان جانشین پیر گسلی در آلپاین بودند.

در اوایل دور تمرینی، این ورشتپن بود که پیشتاز بود. او با ثبت زمان ۱:۲۹.۹۰۶ با لاستیک‌های هارد در رده‌ی اول قرار گرفت و از فرناندو آلونسو و شارل لکلرک از استون مارتین و فراری سبقت گرفت.

سپس یوکی تسونودا از ردبول با اختلاف ۰.۰۴۲ ثانیه به صدر رسید، اما لوئیس همیلتون، اسطوره‌ی بریتانیایی مرسدس، بار دیگر زمان را به ۱:۲۹.۰۳۵ کاهش داد و فاصله‌ی هشت دهم ثانیه‌ای با تسونودا ایجاد کرد.

با این حال، حضور همیلتون در رده‌ی اول دیری نپایید، چرا که جورج راسل، هم‌تیمی و هم‌وطن او، با ثبت زمان ۱:۲۸.۸۸۸ صدرنشین شد.

پرچم‌های قرمز به دلیل توقف خودروی یوبی تسونودا از ردبول در محوطه‌ی شنی لوفیلد به اهتزاز درآمد. او در پیچ قبلی تعادل خود را از دست داد و با خارج شدن کنترل خودرو از مسیر مسابقه خارج شد و مجبور به ترک دور تمرینی شد.

پس از هشت دقیقه تأخیر برای بیرون کشیدن خودروی ردبول از مسیر، مسابقه از سر گرفته شد و راسل به سرعت به پیست بازگشت و زمان خود را بهبود بخشید. این راننده‌ی بریتانیایی با لاستیک‌های هارد در دو رده‌ی دوم و سوم سریع‌ترین زمان را ثبت کرد و زمان را به ۱:۲۸.۱۵۶ کاهش داد، در حالی که ورشتپن با ثبت زمان بنفش در رده‌ی اول، با اختلاف دو دهم ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت.

با گذشت ۲۰ دقیقه، برمن اولین راننده‌ای بود که از لاستیک‌های نرم استفاده کرد و راننده‌ی هاس به رده‌ی پنجم، با اختلاف نیم ثانیه با زمان ثبت‌شده‌ی راسل با لاستیک‌های هارد، صعود کرد. با این حال، راسل همچنان در حال افزایش سرعت بود و پس از یک دور خنک‌کننده، زمان ۱:۲۸.۰۴۶ را ثبت کرد که زمان جدید او برای کسب رده‌ی اول محسوب می‌شد.

اما راسل برای مدت کوتاهی جای خود را به همیلتون داد، که ۰.۰۰۳ ثانیه سریع‌تر حرکت کرد، با این حال، بهترین زمان با لاستیک‌های هارد در این دور تمرینی توسط کارلوس ساینز با زمان ۱:۲۷.۹۲۵ به ثبت رسید که او را در صدر جدول قرار داد.

با باقی ماندن ۲۵ دقیقه، ورشتپن از لاستیک‌های مدیوم استفاده کرد و زمان ۱:۲۷.۷۶۴ را ثبت کرد تا ساینز را کنار بزند. راسل نیز از لاستیک‌های دوره‌ی زرد استفاده کرد و با زمان ۱:۲۷.۷۷۴، ۰.۰۱ ثانیه عقب‌تر از ورشتپن، در رده‌ی دوم قرار گرفت. شارل لکلرک از فراری با اختلاف یک‌دهم ثانیه در رده‌ی سوم و ساینز در جایگاه چهارم جای گرفتند.

پس از آن پیاستری اولین راننده‌ی پیشتاز بود که از لاستیک‌های نرم استفاده کرد و با زمان ۱:۲۷.۶۳۱ در رده‌ی اول جدول قرار گرفت. او با لاستیک‌های نرم ۰.۰۹۸ ثانیه از ورشتپن جلوتر بود.

نورس و استرول نیز از لاستیک‌های نرم استفاده کردند و نورس با زمان ۱:۲۷.۴۲۰ در رده‌ی اول جدول قرار گرفت. با این حال، پیاستری دچار مشکل شد. راننده‌ی استرالیایی با سرعت کمی حرکت می‌کرد و از طریق بی‌سیم اعلام کرد که فرمان هیدرولیک او از کار افتاده است. او تلاش کرد تا خودروی مک‌لارن خود را به پیت‌لین بازگرداند، اما مجبور شد کمی قبل از ورودی پیت‌لین توقف کند.

با توجه به اینکه تعداد کمی از رانندگان رده‌های اول از لاستیک‌های نرم استفاده می‌کردند، نورس در صدر جدول باقی ماند و پس از او استرول و پیاستری قرار گرفتند. ورشتپن در جایگاه چهارم، پیش از راسل و آلونسو قرار گرفت. همیلتون در رده‌ی هفتم و پس از او لکلرک، ساینز و استبان اوکن از آلپاین در رده‌های هشتم تا دهم قرار گرفتند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir