همانند زوندا، پاگانی احتمالاً به ساخت نسخههای ویژه از هایپرکار هوایرا ادامه خواهد داد، تا زمانی که مشتریان درخواست کنند. ما قبلاً کودالونیا، ایمولا و هوایرا R را دیدهایم. اکنون پاگانی در فستیوال سرعت گودوود امسال یک نسخه جدید را معرفی میکند و این خودرو با گیربکس دستی خواهد بود.
درست است، این اولین پاگانی هوایرا با گیربکس دستی است. هوایرا اپیتوم، که به معنای نمایانگر اوج پاگانی است، توسط مشتری بسیار ثروتمندی سفارش داده شده، که یک هوایرا با دنده دستی میخواست.
مشخصات فنی پاگانی هوایرا اپیتوم
گیربکس هفت سرعته از Xtrac تامین شده است و از آخرین کلاچ سهدیسک برای انتقال گشتاور بهتر استفاده میکند و در یک قاب باز آلومینیومی زیبا قرار گرفته است، همانطور که در یوتوپیا دیده میشد.
این گیربکس هفت سرعته به یک پیشرانه 12 سیلندر با حجم 6.0 لیتر با دو توربو ساخت مرسدس AMG متصل است، که 852 اسببخار قدرت و 1100 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و تا 6700 دور در دقیقه میچرخد.
هوایرا اپیتوم همان مقدار قدرت یوتوپیا را دارد و به سرعت نهایی 350 کیلومتر برساعت میرسد. یک سیستم اگزوز تیتانیومی ششراهه صدای بلندی از پشت هوایرا بیرون میدهد و با یک دیفیوزر بیرونزده از سطح بدنه، نیروی داون فورس اضافه تکمیل میشود.
در قسمت فنی، مهندسان تعلیق را مطمئنتر کردهاند. اپیتوم نسبت به هوایرای استاندارد احتمال واژگونی و رول کمتری دارد، اما یک حالت «سوپر سافت» وجود دارد که سواری را در نرمترین حالت نگه میدارد. برای گشت و گذار در موناکو یا سواحل دریاچه کومو میتوان روی این حالت حساب کرد. این حالت رانندگی به طور خودکار در 125 کیلومتر برساعت خاموش میشود.
مشخصات ظاهری پاگانی هوایرا اپیتوم
نمای خارجی یک بازطراحی کوچک دارد که شامل بازطراحی سپر جلو و عقب با نورپردازی LED جدید و یک جلوپنجره بزرگتر برای جریان هوای بهتر است.
یک بال بزرگ یکپارچه در صندوق عقب قرار دارد و کل بدنه با یک بافت فیبر کربن آبی تیره پوشیده شده است. دیزاین طلایی و رینگهای طلایی ظاهر لوکس را تکمیل میکنند.
این خودرو توسط بخش وسایل نقلیه خاص پاگانی به نام Grandi Complicazioni ساخته شده و بعد از 9 ماه برنامهریزی و 10 ماه دیگر برای ساخت آن زمان صرف شده است. اما اگر یکی میخواهید شانس ندارید. این تنها هوایرا از این نوع خواهد بود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source