Wp Header Logo 233.png

در سال ‌های اخیر، سازمان‌ ها با طوفانی از چالش‌ های اقتصادی مواجه بوده‌ اند. رهبران در حالی که در دنیای متلاطم کسب ‌و کار به مسیری ناشناخته گام می ‌نهادند، مجبور به سازگاری برای حفظ سلامت بلندمدت شرکت‌ های خود شده ‌اند. جای تعجب نیست که روحیه کارکنان نیز در میان این تطبیق ‌ها با شرایط دشوار دستخوش نوسان شده است. یکی از مهارت های مدیریتی این است که در طول این تحولات، اولویت ‌بندی اعتماد کارکنان توسط رهبر گروه است. تحقیقات نشان داده است که روحیه بالا منجر به افزایش ماندگاری، خلاقیت و بهره‌ وری کارکنان می‌ شود. با نگاه به عواملی که شرکت ‌ها را در سال ۲۰۲۴ و فراتر از آن قادر به موفقیت می ‌سازد، به اعضای تیمی نیاز داریم که متعهد، با انگیزه و مشارکت‌ کننده در ایده‌ های جدید و درخشان باشند. رهبران به سادگی نمی ‌توانند از کنار روحیه کارکنان به سادگی عبور کنند. ما در این مقاله به بررسی راهکار های حفظ روحیه در شرایط سخت می پردازیم.

تصاحب داستان

راهکار های حفظ روحیه در شرایط سخت

در دنیای پر مخاطره کمبود اطلاعات، شایعات و تفاسیر نادرست به راحتی می‌ توانند جایگزین حقایق شوند. رهبران در چنین شرایطی نقشی حیاتی در هدایت روایت و ارائه اطلاعات دقیق و شفاف به ذینفعان خود دارند. شفافیت و صداقت، دو رکن اصلی رهبری مؤثر، اعتماد و اطمینان را ایجاد می ‌کنند و به تعهد، همکاری و نتایج بهتر منجر می‌ شوند .رهبران باید به طور منظم و به موقع اطلاعات را به اشتراک بگذارند، در مورد تصمیمات و اقدامات خود توضیح دهند، به سوالات پاسخ دهند، مسئولیت اشتباهات را بر عهده بگیرند و فضایی برای گفتگوی آزاد ایجاد کنند. توجه به ویژگی ‌های تحلیلی و ساختاری مخاطبان با ارائه جزئیات، چارچوب‌ ها و برنامه ‌های روشن، و تعهدات واقع‌ بینانه، ارتباط را تقویت می ‌کند. با درک سبک ‌های ترجیحی افراد، به رهبران کمک می ‌کند تعامل با مخاطبان را افزایش دهد و شکاف بین قصد و تأثیر را از بین ببرند. با مالکیت روایت و تعهد به شفافیت و صداقت، رهبران می ‌توانند اعتماد ایجاد کنند، همکاری را تقویت کنند و به نتایج بهتری دست یابند.

همدلی مدیران

ترسیم آینده

دومین قدم برای راهکار های حفظ روحیه در شرایط سخت ایجاد همدلی بین مدیران است. مدیران باید با کارکنان خود ملاقات کنند تا اهداف و مسئولیت ‌های شغلی را بررسی کنند و از نظر انعطاف‌ پذیری، مشخص کنند که کدام پروژه ‌ها باید در اولویت باقی بمانند و کدام ‌یک را می‌توان برای تطبیق با واقعیت‌های جدید کاری تغییر داد. این ارزیابی‌ ها باید با قاطعیت انجام شود تا فوریت اهداف و وظایف مشخص شود.

کاهش بهره‌ وری در زمان ‌های پر از تغییر طبیعی است. اگر مدیران متوجه شوند که کارکنان با مشکل مواجه هستند، باید به اعضای تیم کمک کنند تا فضای لازم برای سازگاری را داشته باشند. ارائه پشتیبانی می‌ تواند روحیه را تقویت کند که در نهایت به نفع بهره ‌وری خواهد بود.

تقویت روحیه و انسجام تیمی در شرایط چالش ‌برانگیز

در کنار اولویت ‌بندی و انعطاف‌ پذیری، تقویت روحیه و انسجام تیمی مهم ترین راهکار های حفظ روحیه در شرایط سخت است. ارتباطات باید به طور فعال تشویق شود و اشکال مختلفی به خود بگیرد، از رویداد های صرفا اجتماعی برای سرگرمی و تعامل اعضای تیم گرفته تا جلسات کاری مانند به‌ روزرسانی ‌های هفتگی تیمی (به‌صورت مجازی) و جلسات پرسش و پاسخ با مدیران. حضور فعال رهبران در این رویداد ها نشان‌ دهنده‌ تعهد آن ها به پیوند و ارتباط در مواقع سخت و پراسترس است و به تقویت روحیه‌ تیمی و انگیزه کارکنان کمک می‌ کند.

ترسیم آینده و ایجاد انگیزه در زمان ‌های تغییر

تعلق سازمانی

راهکار های حفظ روحیه در شرایط سخت در دوران تغییرات، ترسیم تصویری روشن از آینده برای کارکنان، به‌ویژه کسانی که تمایلات مفهومی دارند، ضروری است. حتی پس از گذر از شرایط سخت، ایجاد چشم ‌اندازی جذاب و انگیزه‌ بخش از آنچه برای سازمان و کارکنان در آینده متصور هستید، می ‌تواند روحیه را تقویت کند و تعهد را افزایش دهد.

برای کمک به کارکنان در درک پیشرفت، در طول مسیر نقاط عطف و دستاورد ها را جشن بگیرید. اگر قبلا این کار را انجام نداده ‌اید، سیستم ‌های رسمی و غیررسمی قدردانی را برای شناسایی و پاداش موفقیت ‌ها ایجاد کنید.

افکار و احساسات کارکنان شما تأثیر قابل توجهی بر مشارکت هایی دارد که می توانند در سازمان شما داشته باشند .با اولویت دادن به روحیه کارکنان، رهبران شما می توانند شرکت شما را در بهترین موقعیت برای عبور از دوران چالش برانگیز و انطباق برای ساختن آینده ای مثبت تر و انعطاف پذیرتر قرار دهند این کار باعث به حداکثر رساندن پتانسیل کارکنان با ایجاد تعلق سازمانی می شود و در نتیجه با افزایش احساس تعلق خاطر روحیه کاکنان بالا می رود.

حفظ روحیه کارکنان در دوران سخت

در شرایط سخت، برقراری ارتباط و افزایش رضایت کارکنان همچنین جمع‌آوری بازخورد آن ها برای تقویت روحیه ضروری است؛ اما ارائه جلسات مشاوره اختیاری به کارمندانی که تمایل دارند، ابتکار عمل بهتری است.

نمونه‌ ای از این کار، اقدامات RedDoorz، پلتفرم رزرو هتل در سنگاپور، است که در بحبوحه همه ‌گیری کرونا، جلسات مشاوره آنلاین با حضور متخصصان را برای کارکنان و کارکنان هتل ‌های شریک ارائه می‌ داد.

نکته قابل ‌توجه: چهل درصد از کارکنان می ‌گویند که شرکتشان از زمان شروع همه ‌گیری کرونا از آن ها در مورد حالشان نپرسیده است و این کارکنان 38 درصد بیشتر احتمال دارد که سلامت روانشان کاهش یافته باشد.

با ساده ‌سازی کار و جشن گرفتن پیروزی ‌ها، روحیه تیمتان را تقویت کنید!

در این روز های سخت، جشن گرفتن هر دستاورد، هر چقدر هم کوچک، بسیار مهم است .کارمندانتان به تأیید نیاز دارند تا بدانند کارشان ارزشمند است و اثر مثبتی دارد. هر هفته، زمانی را برای تمرکز روی حداقل یک دستاورد اختصاص دهید. این دستاورد می ‌تواند هر چیزی باشد، از نرخ باز شدن بالا تر ایمیل‌ ها گرفته تا رسیدن به موقع به یک پروژه مهم. به زودی خواهید دید که اعلام پیروزی ‌های کوچک، روحیه، بهره‌ وری و اعتماد به نفس کل تیمتان را تقویت می ‌کند.

جمع بندی

درباره چگونگی حفظ روحیه تیم در دوران سخت است. در این مقاله به اهمیت ارتباطات و شفافیت پرداخته شده است. تشویق به گفت و گو های آزاد درباره مسیر و اولویت ‌های شرکت می‌ تواند به کاهش عدم قطعیت و استرس کمک کند. برنامه ‌ریزی برای استراحت و ارائه گزینه‌ های کاری غیرهمزمان نیز می ‌تواند روحیه را بهبود بخشد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir