هیوندای زمان شارژ خودروهای برقی را نصف می کند
منتشر شده در 18 تیر 1403 ساعت 13:30 انتظار طولانی مدت برای شارژ باتری، یکی از مشکلات اصلی خودروهای برقی است. شرکت هیوندای برای مقابله با این مشکل، تصمیم گرفته زمان لازم برای شارژ مدلهای الکتریکی خود را به نصف برساند. این خودروساز بزرگ کرهای اعلام کرده، با معرفی نسل جدید پلتفرم مخصوص خودروهای برقی،

منتشر شده در 18 تیر 1403 ساعت 13:30

انتظار طولانی مدت برای شارژ باتری، یکی از مشکلات اصلی خودروهای برقی است. شرکت هیوندای برای مقابله با این مشکل، تصمیم گرفته زمان لازم برای شارژ مدلهای الکتریکی خود را به نصف برساند. این خودروساز بزرگ کرهای اعلام کرده، با معرفی نسل جدید پلتفرم مخصوص خودروهای برقی، سرعت شارژ باتری تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
پلتفرمهای پیشرفته eM و eS
پلتفرمی که هیوندای از آن صحبت میکند، در دو نسخه eM و eS توسعه مییابد. نسخه eM مخصوص خودروهای سواری و نسخه eS مخصوص خودروهایی با کاربری خاص است. در کنار سرعت شارژ بالاتر، مدلهای مبتنی بر این پلتفرم از باتریهایی تا ۴۰ درصد ظرفیت بالاتر و موتورهایی تا ۲۸ درصد قدرت بیشتر سود خواهند برد.
در حال حاضر هیوندای از جدیدترین و پیشرفتهترین باتری خود در مدل تمام الکتریکی آیونیک ۵ نسخه N استفاده میکند. این باتری لیتیوم یونی که ظرفیتی برابر با ۸۴ کیلووات ساعت دارد، با شارژر استاندارد ۱۰.۵ کیلوواتی سه فاز قابل شارژ است. به گفته هیوندای پر شدن باتری با شارژر استاندارد و برق شهری ۷ ساعت و ۳۵ دقیقه طول میکشد.
اگر هیوندای بتواند زمان شارژ با برق شهری برای مدلی مثل آیونیک ۵ نسخه N را نصف کرده و به زیر ۴ ساعت کاهش دهد، مسلماً مالکان دیگر نیازی به شارژ شبانه نخواهند داشت. در این صورت مالکان میتوانند با رسیدن به سر کار خودروی خود را به شارژر متصل کرده و تا ظهر باتری آن را به طور کامل شارژ کنند.
علاوه بر این، باید به این نکته اشاره کنیم که نصف شدن زمان شارژ با برق شهری، مالکان خودروهای برقی را از ایستگاههای شارژ پرسرعت نیز تا حد زیادی بینیاز میکند. این امر ضمن کاهش هزینهها، باعث افزایش طول عمر پک باتری میشود. بدیهی است که افزایش طول عمر، هزینه نگهداری در بلند مدت را کاهش میدهد.
نصف شدن زمان شارژ با برق شهری در مقیاسی گستردهتر هم سودمند بوده و فشار موجود روی شبکه توزیع را کمتر میکند. در حال حاضر بیشتر خودروسازان روی افزایش سرعت شارژ DC تمرکز کردهاند و برندهایی چینی مثل زیکر و Li Auto شماری از محصولات خود را با سرعت شارژ ۵۰۰ کیلوواتی عرضه میکنند. با این حال به نظر میرسد افزایش سرعت شارژ با برق شهری فواید و مزایای بیشتری داشته باشد.
جنسیس GV90 اولین مدل بر اساس پلتفرم جدید
آنطور که برخی نشریات گزارش کردهاند، جنسیس GV90 اولین مدلی است که بر اساس پلتفرم eM تولید میشود. این شاسی بلند فول سایز با سه ردیف صندلی به دست مشتریان خواهد رسید. هیوندای تایید کرده که هم این شاسی بلند پرچمدار و هم سایر مدلهای مبتنی بر پلتفرم eM به قابلیتهای پیشرفتهای مثل صندلیهای گردان ردیف اول و دوم، نمایشگر مخفی شونده و فناوری خودران سطح ۳+ مجهز خواهند بود.
طبق اطلاعات موجود میدانیم که هیوندای میخواهد خودروهای مبتنی بر پلتفرم eM را با باتریهایی که چگالی انرژی بیشتری دارند، عرضه کند. این پلتفرم در ساخت خودروهای کلاس B تا کلاس E مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هیوندای برای کاهش هزینهها، در مدلهای پایین رده به جای باتری نیکل کبالت منگنز (NCM) از باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) استفاده خواهد کرد.
بد نیست اشاره کنیم که هیوندای سال گذشته در گردهمایی سرمایهگذاران خود اعلام کرد که در حد فاصله سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ چهار مدل برقی را بر اساس پلتفرم جدید خود توسعه خواهد داد. چهار مدل هم تحت برند کیا و پنج مدل با نشان جنسیس در این بازه زمانی و بر مبنای پلتفرم مذکور معرفی خواهد شد.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0