اولین تصاویر از کوپه اسپرت ب ام و ؛ جانشین احتمالی i8 با پیشرانه ۱۳۴۰ اسب بخاری ؟
منتشر شده در 18 تیر 1403 ساعت 18:00 به تازگی تصاویری از تست پروتوتایپ یک خودروی اسپرت در مرکز تحقیق و توسعه شرکت ب ام و شکار شده است. این خودرو که پوششهای استتاری زیادی روی خود دارد، کوپهای دو در بوده و احتمالاً جانشین مدل i8 خواهد شد. پروتوتایپ مورد بحث در مرکز تحقیق

منتشر شده در 18 تیر 1403 ساعت 18:00

به تازگی تصاویری از تست پروتوتایپ یک خودروی اسپرت در مرکز تحقیق و توسعه شرکت ب ام و شکار شده است. این خودرو که پوششهای استتاری زیادی روی خود دارد، کوپهای دو در بوده و احتمالاً جانشین مدل i8 خواهد شد.
پروتوتایپ مورد بحث در مرکز تحقیق و توسعه ب ام و واقع در باواریا مشاهده شده است. علی رغم استتار سنگین، برخی جزئیات در معرض دید قرار دارند. با دقت در فرم بدنه و المانهای ظاهری، شباهت هایی بین این خودرو و کانسپت های نئو کلاس و نئو کلاس X دیده میشود. با توجه به این موضوع میتوان حدس زد که کوپه اسپرت ب ام و بر پایه پلتفرم پیشرفته نئو کلاس ساخته خواهد شد. شاید بدانید نسل بعدی خودروهای برقی کمپانی روی این پلتفرم تولید میشود.
به نظر میرسد کوپه اسپرت باواریاییها به یک پیشرانه چهار موتوره مجهز است. به عبارت دیگر هر چرخ به یک موتور جداگانه متصل بوده و نیروی خود را از ماژولی مستقل دریافت میکند. دلیل این گمانه زنی نبود کالیپرهای ترمز در پشت رینگهاست. اگر این موضوع درست از آب در بیاید، محصول جدید ب ام و از لحاظ فنی متمایز از مدلهای فعلی کمپانی خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که در خودروی اسپرتی مثل i4 موتورها روی اکسل جلو و عقب نصب هستند.

برخی نشریات احتمال میدهند ب ام و در توسعه کوپه اسپرت خود با شرکت دیپ درایو (Deepdrive) همکاری کرده است. این شرکت که تنها چند دقیقه با مرکز تحقیق و توسعه ب ام و فاصله دارد، در زمینه ساخت پیشرانههای الکتریکی فعالیت میکند. جالب اینکه ب ام و از سرمایهگذاران این شرکت بوده و سال قبل ۱۶.۱ میلیون دلار در آن سرمایهگذاری کرده است.
شرکت دیپ درایو ادعا میکند پیشرانه های تولیدی آن از لحاظ هزینه و راندمان برتر از پیشرانه های رایج موجود در بازار هستند. این ادعا تا حد زیادی درست بوده و برای اثبات آن کافیست نگاهی به مشخصات موتور پرچمدار آن یعنی RM2400 داشته باشیم. این موتور که مستقیماً به چرخ متصل میشود، توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با چنین مشخصات ایده آلی، موتور برقی دیپ درایو درون پکیجی کوچک با ۲۰ اینچ قطر و ۳۷ کیلوگرم وزن قرار میگیرد.
پیشتر مدیران ب ام و تایید کردهاند که M3 برقی احتمالاً با پیشرانه ۱۳۴۰ اسب بخاری وارد بازار خواهد شد. این میزان خروجی با قدرت چهار موتور دیپ درایو RM2400، برابری میکند. با توجه به شواهد و قرائن، احتمالاً پیشرانه به کار رفته در کوپه اسپرت ب ام و مشخصاتی مشابه خواهد داشت. پیش بینی میشود این خودرو نقش پرچمدار مدلهای ساخته شده بر اساس پلتفرم نئو کلاس را ایفا کند. اولین مدلهای مبتنی بر این پلتفرم سدان i3 و کراس اوور iX3 هستند که در عرض دو سال آینده شاهد معرفی و عرضه آنها خواهیم بود.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0