کمپانی های اصلی تولید کننده باتری ماشین در چین؛

تحریریه صنعت ماشین

صنعت ماشین: شرکت CATL از سال ۲۰۲۱ با ساخت و تامین بیشتر از ۴۰ درصد باتری ماشین های برقی جهان در مقام نخست این صنعت قرار دارد. از بزرگترین کمپانی های این صنعت رو به رشد می‌توان به Huaneng و Sungrow Power Supply اشاره کرد.

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت CATL چین آمار تحویل سیستم های ذخیره انرژی خود را در سال 2023 اعلام کرد. طبق این آمار و ارقام، این شرکت در سال 2023 رکورد افزایش فروش باتری های خود را از 32.6 درصد به 46.8 درصد و 69 گیگاوات‌‌ساعت رسانده است و این این میزان فقط برای باتری های مخصوص خودرو است.

کدام کمپانی چینی برای تسلا باتری تولید میکند؟

شرکت CATL پک سلول های باتری کمپانی تسلا را نیز تامین خواهد کرد. کارخانه صادرات محور این شرکت در شانگهای در سال 2025 افتتاح و تولیدات آن برای صادرات در نظر گرفته خواهد شد.

کارخانه تسلا در شانگهای پس از شروع به کار، سالانه 10.000 مگاپک تولید خواهد کرد که مجموع ظرفیت ذخیره آنها 40 گیگاوات‌ساعت خواهد بود.
(مگاپک به پکیج یا پک های بزرگ باتری مخصوص خودرو های برقی گفته می‌شود)

کمپانی رقیب آنها یعنی BYD در سال 2023 فقط مجموع 22 گیگاوات‌ساعت باتری تولید کرد که نسبت به سال 2022 رشد 57 درصدی داشت. صادرات باتری این شرکت نیز 15.6 درصد رشد داشت. مجموع ظرفیت باتری های صادر شده توسط BYD رقم 135 گیگاوات‌ساعت اعلام شده است.

تولید کنندگان به مراتب کوچک‌تر مثل EVE ، REPT و HITHIUM هم در سال گذشته افزایش تولید 100 درصدی در باتری داشتند که جمع آنها 185 گیگاوات‌ساعت بوده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir