حاضرید برای داشتن گیربکس دستی به استرالیا مهاجرت کنید؟

صنعت ماشین: وقتی تویوتا از لندکروز سری ۳۰۰ در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد موتور ۸ سیلندر یا حتی مجوز ورود به ایالات متحده را به این مدل نداد اما سری ۲۵۰ در سال ۲۰۲۳ وارد بازار آمریکا شد. …….

به گزارش صنعت ماشین،

 وقتی تویوتا از لندکروز سری ۳۰۰ در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد موتور ۸ سیلندر یا حتی مجوز ورود به ایالات متحده را به این مدل نداد اما سری ۲۵۰ در سال ۲۰۲۳ وارد بازار آمریکا شد. با اینکه این مدل در آمریکا وجود دارد اما اثری از موتور ۸ سیلندر نیست، حتی مدل ۶ سیلندر هم نیست. با اینکه امروزه در بعضی کشور ها لندکروزر با موتور ۸ سیلندر V شکلی وجود دارد اما دیگر کار تمام است. لندکروزر ۸ سیلندر رسما به تاریخ پیوست.

تویوتا لندکروز با موتور هشت سیلندر به تاریخ پیوست!

سری 70 حدود 40 سال پیش معرفی شد و امروز هم در استرالیا فروخته می‌شود. خبر بد اینجاست که دیگر در مدل های بعدی اثری از موتور قابل احترام V-8 در میان نخواهد بود.

تویوتا بخاطر فشار های موجود از طرف دولت ها مبنی بر دلایل زیست محیطی مجبور است قوانین جدیدی را در طراحی های خود اعمال کند. بخاطر همین دفتر سفارشات نمایندگی های تویوتا در استرالیا از 2 سال پیش بسته است. کمپانی همچنان به تولید و تحویل سفارشات قبلی خود ادامه می‌دهد اما سفارش جدیدی برای مدل هایی با موتور 1VD-FTV قبول نمیکند.

اولین مدل هایی که کنار گذاشته خواهند شد مدل های 4در Wagon و مدل 2در Troop Carrier بوده که در واقع هر دو کراس‌اور هستند. تولید این دو مدل در سپتامبر 2024 به اتمام می‌رسد وقتی که بخش استرالیایی تویوتا خط تولید وانت های تک و دو کابین تریم GX را از برق بکشد. پیکاپ های سری GXL تا اواخر سال بعد در خط تولید باقی می‌مانند وقتی آخرین سفارشات آنها در زمستان سال 2025 تحویل خریداران شوند.

در حالی که خط تولید موتور V-8 بسته می‌شود اما گیربکس دستی همچنان در خط تولید ماندگار است. از ماه اکتبر تویوتا با مدل 2.8 لیتری توربودیزل جعبه دنده دستی را نیز به خریداران پیشنهاد می‌دهد. قدرت خروجی ترکیب پیشرانه توربودیزل با جعبه دستی همانند قدرت ترکیب این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.  این ترکیب، 201 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتون‌متر گشتاور تولید میکند.

این دقیقا همان گیربکس مدل 8 سیلندر قدیمی است که البته ضریب دنده های متفاوتی نسبت به قدرت موتور داشت. در بحث نحوه انتقال قدرت باید گفت در سری جدید درست مثل مدل های قبلی، 3 دنده اول با فاصله کم هستند تا خودرو شتاب‌گیری خوبی داشته باشد. دنده پنجم هم با فاصله بیشتری تعویض می‌شود تا از مصرف سوخت و صدای کابین کم کند.

استرالیا تنها کشوری نیست که تویوتا این نسل از لندکروزر را می‌فروشد، مدلی که در سال 1984 معرفی شد. مدل LC70 همچنان در امارات متحده عربی با موتور 6 سیلندر و تریم بدنه کراس‌اور 3 یا 5 در فروخته می‌شود.

با وجود اضافه کردن انواع تکنولوژی های جدید که خریداران از بیشتر آنها استفاده نمیکنند،  بسیاری از طرفدارن لندکروزر همچنان یک خودرو ساده، اطمینان پذیر و با کیفیت می‌خواهند. هر چه امکانات و گجت های یک خودرو کم تر باشد مسلما کمتر خرابی خواهد داشت و باید اعتراف کرد خریداران از لندکروزر انتظار دوام و کارایی در محیط های سخت را دارند تا چند گجت الکترونیکی که احتمال خرابی و از کار افتادن ماشین را در مواقع حساس بیشتر کند.

source

viraje

توسط viraje