Wp Header Logo 417.png

نیسان قشقایی جدید یکی از خودروهایی است که در دور جدید واردات با نامی خودرو به بازار می آید و ما در این مطلب به معرفی این خودرو می پردازیم.

نیسان قشقایی یک کراس اوور کامپکت بسیار محبوب در سراسر جهان است که نسل نخست آن طی سال 2006 متولد شد و به صورت محدود به بازار ایران نیز راه پیدا کرد. حالا نسل دوم این ماشین با چهره فیس‌لیفت شده توسط شرکت نامی خودرو برای عرضه به کشور در نظر گرفته شده است. در ادامه به بررسی نیسان قشقایی ۲۰۲۳ می‌پردازیم تا بیشتر با این کراس اوور جذاب ژاپنی آشنا شوید.

درباره نیسان قشقایی ۲۰۲۳

نسل نخست نیسان قشقایی در سال ۲۰۰۶ روانه رونمایی شد و مهم‌ترین چیزی که برای ما ایرانی‌ها اهمیت داشت، نام این خودرو بود که از روی ایل بزرگ قشقایی برداشته شده بود. این ماشین ژاپنی که با نام نیسان دوآلیس در بازار استرالیا و روگ اسپرت در بعضی دیگر بازارها هم شناخته می‌شود، تاکنون در قالب سه نسل به بازار آمده است که کماکان در برخی بازارها نسل دوم آن هم در حال تولید و عرضه است. شرکت نامی خودرو پیشرو نسخه فیس‌لیفت نسل دوم قشقایی را با کد J11 برای فروش به ایران آورده است.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

این نسل قشقایی طی سال ۲۰۱۳ رونمایی شد اما مدل فیس‌لیفت از ۲۰۱۷ به بازار آمد و کماکان در برخی کشورها نظیر چین و کانادا عرضه می‌شود. این در حالی است که نسل سوم یا سری J12 نیسان قشقایی در سال ۲۰۲۱ به خط تولید آمد ولی فعلاً همان نمونه فیس‌لیفت نسل دوم از سری جی ۱۱ با مدل ۲۰۲۳ در ایران عرضه شده است.

طراحی بدنه

انصافاً با وجود آنکه طراحی نیسان قشقایی نامی خودرو به حدود سال‌های ۲۰۱۶ برمی‌گردد، اما نمای بیرونی خودرو همچنان جذابیت زیادی دارد و اصالت ویژه‌ای که می‌تواند در ذهن مشتری ایجاد کند، نقطه قوت آن محسوب می‌شود. طرح به‌روز شده نمای چهره به ویژه استفاده از جلو پنجره نیسان با تزیینات وی شکل کرومی، جلوه قاطع، نسبتا اسپرت و فرم هیجان‌انگیزتری به نمای روبروی این ماشین کراس اوور شهری اعطا کرده است.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

طراحی نمای بغل مطابق با کراس اوورهای حدود ۵ تا ۱۰ سال پیش به نظر می‌رسد که هنوز جذابیت قابل قبولی دارد و هماهنگی آن با نمای جلو و پشت کاملاً احساس می‌شود. درمجموع باید گفت که استایل متعادل و متعارف نیسان قشقایی در بازار امروز ایران به ویژه برای افرادی که به دنبال طرح‌های فانتزی جدید نیستند، می‌تواند بسیار دلنشین و زیبا به نظر برسد و نیازهای بصری آنها را به خوبی پاسخ دهد.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

مشخصات فنی نیسان قشقایی ۲۰۲۳

خبر خوب این که بخش فنی نیسان قشقایی نامی خودرو سروکاری با سیستم توربوشارژر ندارد و برنامه‌ریزی ای‌سی‌یو یا اصطلاحا مپ آن نیز به صورتی است که احتمالاً با بنزین ایران می‌تواند سازگاری بیشتری داشته باشد. درنتیجه دغدغه بسیار مهم و قابل توجه بسیاری از دارندگان خودروهای جدید مجهز به موتور توربوشارژ درباره کیفیت بنزین در این خودرو تا حد زیادی برطرف می‌شود و دیگر لازم نیست که مالکان قشقایی جدید خیلی نگران نوع بنزین مصرفی ماشین خود باشند.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

نیروبخش این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر موسوم به MR20 است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس اتوماتیک سی وی تی با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها تحویل می‌دهد تا از آنجا روانه چرخ‌های جلو شود.

برند نیسان
مدل قشقایی
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۵۱
گشتاور ۱۹۴
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT ایکس ترونیک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۴۰۱ میلی متر
عرض ۱۸۳۷ میلی متر
ارتفاع ۱۶۱۲ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۴۶ میلی متر
وزن ۱۴۶۹ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R18
شرکت عرضه کننده نامی خودرو
برند نشان مادر نیسان
کشور سازنده ژاپن – چین

نیسان قشقایی ۲۰۲۳ یک باک سوخت ۵۷ لیتری دارد و با توجه به میانگین مصرف سوخت آن که تقریباً چیزی حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، می‌تواند مسافت قابل توجهی را با یک مرتبه سوخت‌گیری بپیماید. در مورد شتاب صفر تا صد نیسان قشقایی ۲۰۲۳ اطلاعات رسمی توسط شرکت واردکننده منتشر نشده است اما با توجه به وزن ۱۴۶۹ کیلوگرمی این خودرو و نسبت آن با توان موتور، می‌شود شتاب صفر تا صد حدودا ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه را از این کراس اوور کامپکت ژاپنی توقع داشت. در مورد سیستم تعلیق هم یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه تعلیق عقب نیسان قشقایی نامی خودرو از نوع مالتی لینک مستقل است که پایداری مطلوب به همراه کیفیت سواری مناسب را برای کاربران این خودرو به وجود می‌آورد.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

طراحی کابین و امکانات

درست است که طرح کابین نیسان قشقایی ۲۰۲۳ وارداتی نامی خودرو در مقایسه با طرح‌های جدید داخلی خیلی هیجان انگیز، مدرن و نوگرایانه احساس نمی‌شود اما تناسب و متانتی که در این طراحی وجود دارد، شاید در خیلی از نماهای مدرن و لوکس جدید یافت نشود.

قبول داریم که این سبک طراحی کمی قدیمی شده اما با توجه به نوع سلیقه مشتریان ایرانی که عمدتا یک کابین باکیفیت و ارگونومیک از یک برند اصیل را بیشتر از نماهای فانتزی خودروهای چینی می‌پسندند، به احتمال قوی انتقاد خاصی به نمای داخل نیسان قشقایی جدید از سوی مشتریان ایرانی وجود نداشته باشد.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

غربیلک فرمان خوش‌دست به همراه ابهت مناسب طرح پوسته داشبورد، پنل متعارف مالتی مدیا به همراه سایر ادوات روی کنسول میانی و پنل جعبه دنده، ضمن ارائه سطح کیفی مناسب طراحی دلنشینی هم دارند که همگی می‌توانند در ارتقا گیرایی ظاهری کابین این خودرو تاثیرگذار باشد. استفاده از روکش‌های چرمی در داشبورد و تودریی‌ها به علاوه روکش‌ چرمی صندلی‌ها نیز توانسته کیفیت بیشتری را برای کابین قشقایی ۲۰۲۳ به ارمغان بیاورد.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

فضای موجود داخل اتاق هم تقریباً جادار به نظر می‌رسد و به واسطه به‌کارگیری پنجره‌های بزرگ، میزان نور ورودی کابین در شرایط مناسبی قرار دارد که باعث رضایت بیشتر کاربران خواهد شد. حدود ۴۸۶ لیتر فضا نیز در ناحیه پشت صندلی‌های ردیف دوم به جهت قرار دادن لوازم تعبیه شده است که برای خودروی در این کلاس تقریباً مطلوب و کافی خواهد بود.

کیسه هوای روبرو و جانبی و پرده‌ای، ترمز کمکی، سامانه کنترل پایداری، کنترل لغزش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، ترمزهای چهار چرخ دیسکی خنک شونده، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، دیلایت و اتولایت، مهمترین تجهیزات این تیپ از نیسان قشقایی وارداتی نامی خودرو هستند که مسلماً کمبودهایی نسبت به بسیاری از حریفان جدید به ویژه خودروهای چینی دارد اما اکثر امکانات کاربردی در آن یافت می‌شود.

نیسان قشقایی 2023 ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی

ضمن آنکه نیسان قشقایی نسل دوم موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده و از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالایی جا می‌گیرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تریم داخلی چرم مصنوعی – صندلی برقی راننده – سقف شیشه ای – ترمز پارک برقی – آینه حساب به نور – فناوری LED چراغ ها – نمایشگر لمسی – دوربین عقب – دوربین ثبت وقایع – سنسور نور – کنترل حرکت در سراشیبی – استارت دکمه ای – تهویه اتوماتیک دو کاناله – نمایشگر لمسی – تنظیم حالت رانندگی – رینگ آلومینیومی

مزایا و معایب

مزایا سواری نرم – استهلاک کم – کابین جادار – ایمنی مناسب
معایب عدم عرضه در نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل – نبود برخی ویژگی ها مانند کروز کنترل

رقبای نیسان قشقایی ۲۰۲۳ در بازار ایران

نیسان قشقایی در بازار ایران باید با محصولات همچون هیوندای توسان ۲۰۲۳، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳، هیوندای کنا، لاماری ایما، فونیکس تیگو ۷ پرو و بسیاری دیگر از کراس اوورهای وارداتی یا مونتاژی به رقابت بپردازد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

نیسان قشقایی ۲۰۲۳ چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه این خودرو از نوع ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر موسوم به MR20 است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی تحویل می‌دهد تا از آنجا روانه چرخ‌های جلو شود.

نیسان قشقایی نامی خودرو چه امکاناتی دارد؟

ترمز کمکی، کیسه هوای روبرو و جانبی و پرده‌ای، سامانه کنترل پایداری، کنترل لغزش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، ترمزهای چهار چرخ دیسکی خنک شونده، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، دیلایت و سنسور نور و…، مهمترین تجهیزات نیسان قشقایی وارداتی نامی خودرو محسوب می‌شوند.

نوشته نیسان قشقایی ۲۰۲۳ ؛ ویدیو معرفی+ مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir