قربانی جدید قوانین آلایندگی ؛ توقف عرضه تویوتا لندکروزر سری ۷۰ با موتور ۸ سیلندر
منتشر شده در 22 تیر 1403 ساعت 16:00 با تصمیم تویوتا نسل کنونی شاسی بلند لندکروزر (اتاق ۳۰۰) دیگر با موتور ۸ سیلندر عرضه نمیشود. سری ۲۵۰ یا همان پرادوی جدید هم در تماماً با پیشرانه چهار سیلندر به دست مشتریان میرسد. حالا نوبت به لندکروزر سری ۷۰ رسیده تا موتور حجیم V8 از مدلهای

منتشر شده در 22 تیر 1403 ساعت 16:00

با تصمیم تویوتا نسل کنونی شاسی بلند لندکروزر (اتاق ۳۰۰) دیگر با موتور ۸ سیلندر عرضه نمیشود. سری ۲۵۰ یا همان پرادوی جدید هم در تماماً با پیشرانه چهار سیلندر به دست مشتریان میرسد. حالا نوبت به لندکروزر سری ۷۰ رسیده تا موتور حجیم V8 از مدلهای جدید آن حذف شود.
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ حدود ۴ دهه است که روی خط تولید قرار دارد. با وجود سن بسیار بالا، این سری در استرالیا خیلی پرطرفدار بوده و هر ساله مشتریان زیادی را جذب کمپانی میکند. یکی از نسخههای پرطرفدار این سری در استرالیا، مدل مجهز به موتور ۴.۵ لیتری توربو دیزل V8 است. با وجود طرفداران پروپا قرص، این نسخه دیگر عرضه نخواهد شد. به گفته تویوتا سختگیرانهتر شدن قوانین و لزوم کاهش آلایندگی این شرکت را به اتخاذ چنین تصمیمی مجبور کرده است.

نکته جالب اینکه تویوتا از دو سال پیش دیگر برای این نسخه ثبت سفارش جدید انجام نمیدهد. با توجه به طولانی بودن لیست انتظار، تویوتا کماکان به خاطر انجام تعهدات خود سری ۷۰ را با موتور ۸ سیلندر دیزلی تولید میکند. پس از تحویل سفارشات فعلی، دیگر هیچ مدلی با موتور ۸ سیلندر عرضه نخواهد شد.
آنطور که تویوتا اعلام کرده، نسخه شاسی بلند ۴ درب و دو درب، اولین مدلهایی هستند که موتور دیزلی ۸ سیلندر از آنها حذف میشود. تولید این دو مدل تا سپتامبر سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد. در فاز بعدی نوبت به توقف عرضه پیکاپهای تک و دو کابین از سری ۷۰ با موتور V8 دیزلی خواهد رسید.
علی رغم حذف موتور حجیم دیزلی، گیربکس ۵ سرعتی دستی به حیات خود در سری ۷۰ ادامه خواهد داد. این گیربکس از ماه اکتبر با موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل قابل سفارش خواهد بود. طبق کاتالوگ این موتور چهار سیلندر توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت را دارد. به منظور هماهنگی با موتور جدید، تغییراتی در ضرایب گیربکس ۵ سرعته اعمال شده است. برای شتابگیری بهتر در سه دنده نخست، ضرایب آنها کوتاهتر شده؛ دنده پنجم هم برای بهبود مصرف سوخت ضریب طولانیتری دارد.

استرالیا تنها بازاری نیست که تویوتا لندکروز سری ۷۰ را در آن عرضه میکند. این سری که در سال ۱۹۸۴ معرفی شده، در ژاپن و امارات متحده عربی نیز محبوب بوده و هنوز به فروش میرسد. در طول چهار دهه گذشته، تویوتا با بروزآوریهای مداوم سعی کرده این سری پرطرفدار را در چرخه رقابت حفظ کند. آخرین بروزآوری سال گذشته انجام شد و امکاناتی مثل نمایشگر لمسی ۶.۷ اینچی، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی به صورت سیمی، نوربالای خودکار، دستیار تشخیص سرعت مجاز و هشدار خروج از خط به لندکروزر سری ۷۰ اضافه شدند. در مدلهای مجهز به گیربکس خودکار، این خودروی آفرودی از دستیار حرکت در سراشیبی نیز بهره میبرد.
همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، علی رغم سن بالا لندکروزر سری ۷۰ در استرالیا بسیار پرطرفدار است. کسانی که نسبت به ثبت سفارش جدید اقدام میکنند، برای دریافت خودروی خود باید ۳ تا ۶ ماه منتظر بمانند. یکی از دلایل محبوبیت این سری در بین انبوهی از مدلهای پیشرفته و پر آپشن، اطمینان بالا و اعتمادی است که مشتریان به آن دارند. از لحاظ قابلیتهای آفرودی هم که وضعیت کاملاً مشخص است!

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0