بی وای دی و تصاحب نزدیک به ۳ درصد از بازار خودرو های برقی ژاپن
منتشر شده در 30 تیر 1403 ساعت 11:00 شرکت بی وای دی موفق شده حضور خود را در بازار ژاپن پررنگتر از قبل کند. نگاهی به آمار فروش خودروسازان مختلف در نیمه نخست امسال نشان میدهد این کمپانی توانسته ۲.۷ درصد از بازار خودروهای الکتریکی ژاپن را در اختیار بگیرد. به گزارش آخرین خودرو، آنطور که

منتشر شده در 30 تیر 1403 ساعت 11:00

شرکت بی وای دی موفق شده حضور خود را در بازار ژاپن پررنگتر از قبل کند. نگاهی به آمار فروش خودروسازان مختلف در نیمه نخست امسال نشان میدهد این کمپانی توانسته ۲.۷ درصد از بازار خودروهای الکتریکی ژاپن را در اختیار بگیرد.
به گزارش آخرین خودرو، آنطور که انجمن وارد کنندگان خودروی ژاپن گزارش کرده، در شش ماهه اول سال جاری ۱۱۳,۸۸۷ خودرو به این کشور وارد شده است. این رقم در مقایسه با سال قبل ۷ درصد کاهش دارد. از این تعداد واردات خودروهای تمام الکتریکی به ۱۰,۷۸۵ افزایش یافته است. این رقم که معادل حدود ۹.۵ درصد از آمار کل میشود، در مقایسه با سال قبل ۲ درصد رشد دارد.

واکاوی دادههای موجود گویای آن است که که ۱۰ درصد از کل خودروهای الکتریکی وارداتی به بی وای دی تعلق دارد. اگرچه اعداد و ارقام مذکور خیلی شاخص نیستند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که خودروسازان ژاپنی از لحاظ فروش مدلهای تمام الکتریکی خیلی موفق ظاهر نشدهاند. طبق آمار در نیمه نخست امسال برندهای ژاپنی ۲۹,۲۸۲ دستگاه خودروی الکتریکی به هموطنان خود تحویل دادهاند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجه ۳۹ درصد افت کرده است. یکی از دلایل اصلی این افت چشمگیر را میتوان کاهش تقاضا برای مدل نیسان ساکورا دانست. این خودروی شهری کوچک از لحاظ جثه و مشخصات شباهت زیادی به وولینگ هونگ گوانگ مینی EV دارد. حجم بازار خودروهای الکتریکی سبک ژاپن در نیمه اول امسال به ۱۳,۵۴۰ دستگاه رسیده؛ از این حجم حدود ۹۰ درصد در اختیار ساکوراست.
در حال حاضر مدلهای الکتریکی ۱.۶ درصد از کل بازار خودروی ژاپن را تصاحب کردهاند. این رقم در مقایسه با نیمه اول سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافته است. اگرچه واردات خودرو به ژاپن خیلی زیاد نیست، اما ۲۷ درصد از مدلهای وارداتی از نوع الکتریکی هستند.

بی وای دی از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ با کراس اوور Atto 3 وارد بازار ژاپن شده است. در حال حاضر این کمپانی علاوه بر Atto 3، هاچبک دلفین و سدان Seal را نیز در سبد محصولات خود دارد. در نیمه اول امسال، آمار فروش این شرکت چینی در ژاپن ۸۸ درصد افزایش پیدا کرده است. به لطف این رشد چشمگیر، بی وای دی در جدول فروش از رتبه نوزدهم به رتبه چهاردهم آمده است. بر اساس آمار، این شرکت در ماه ژوئن ۱۴۹ دستگاه خودرو فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد بیشتر است. این خودروساز بزرگ چینی قصد دارد تا پایان سال شمار نمایندگیهای فروش خود را در ژاپن از ۵۵ به ۹۰ واحد افزایش دهد. پیشتر این کمپانی برای بازار ژاپن، فروش ۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۵ را هدف گذاری کرده است.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0