Fotojet335638570975589184343

تنها چند روز پس از ثبت رکورد در پیست نوربورگ‌ رینگ، حالا پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid رونمایی شده است. این خودرو نه تنها از مدل قبلی خود بسیار نیرومندتر شده، بلکه با تایرهای چسبنده، کیت آئرودینامیک فیبرکربن و تجهیزات رفاهی بیشتر نیز همراه شده است.

مشخصات فنی پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید

پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید به پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ با 591 اسب‌­بخار قدرت، موتور برقی با 187 اسب‌­بخار نیرو و گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز شده است. این خودرو در مجموع 771 اسب‌­بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، که نسبت به مدل قبلی، 81 اسب­‌بخار و 130 نیوتن‌متر نیرومندتر است.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید به ترتیب 2.8 ثانیه و 325 کیلومتر برساعت اعلام شده است، که نسبت به قبل، 0.2 ثانیه و 13 کیلومتر برساعت بهبود نشان می­‌دهد.

ظرفیت مجموعه باتری هم با 45 درصد افزایش به 25.9 کیلووات ساعت رسیده است، که می­‌تواند به افزایش برد حرکتی منجر شود.

پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید به صورت استاندارد به ترمزهای سرامیکی و رینگ‌های 21 اینچی مجهز شده است. تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن و کیت آئرودینامیک با قابلیت افزایش 60 کیلوگرمی نیروی رو به پایین وارد بر بدنه را نیز می­‌توان سفارش داد.

قیمت پایه پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید 228,495 دلار اعلام شده است. این خودرو از سه ماهه اول 2025 به مشتریان تحویل داده می­‌شود.

مشخصات فنی پورشه پانامرا GTS

اگر پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید را نیرومندترین نسخه از این خودرو بدانیم، پانامرا GTS مدل 2025 را باید دارای خشن­‌ترین چهره دانست. این خودرو که نام خود را از عبارت «گرن توریسمو اسپرت» به عاریت گرفته، به سیستم تعلیق بادی با یک سانتی‌متر ارتفاع کمتر از نسخه استاندارد مجهز شده است.

تقویت آنتی‌رول بارها و بازبینی در عملکرد دیفرانسیل لغزش-محدود، از دیگر ویژگی‌های فنی پانامرا GTS مدل 2025 به‌شمار می‌­آید.

پورشه پانامرا GTS مدل 2025 با 20 اسب­‌بخار قدرت بیشتر از مدل قبل، 493 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد و می‌­تواند ظرف 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 302 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت پایه پورشه پانامرا GTS مدل 2025، 156,195 دلار خواهد بود. این خودرو از سه ماهه اول 2025 به مشتریان تحویل داده می­‌شود.

رکورد شکنی پانامرا توربو اس ای-هیبرید در نوربورگ رینگ

پورشه پانامرا، موفق شد تا رکورد جدیدی را در پیست نوربورگ‌رینگ ثبت کند.

این رکورد را قوی‌ترین تریم پانامرا ثبت کرده، که هنوز نام آن اعلام نشده است. این تریم، از یک پیشرانه V8 هیبرید نیرو می‌گیرد که توانسته تایم 7 دقیقه و 24.17 ثانیه را ثبت کند و سریع‌ترین خودرو در بخش اجرایی نوربورگ‌رینگ باشد.

محصولی که این رکورد را ثبت کرده، یک نسخه پیش تولید بوده و یک صندلی اسپرت یکپارچه برای Lars Kern، راننده خودرو، و رول‌کیج در کابین آن تعبیه شده است. پورشه هیچ اطلاعاتی را درباره پیشرانه و قدرت آن اعلام نکرده است. اما اشاره کرده که از سیستم تعلیق Active Ride خود استفاده کرده که اولین بار در پانامرا و اوایل سال جاری معرفی شد.

این پانامرای رکورددار، احتمالا دارای نام Turbo S E-Hybrid است و رینگ‌های اختیاری 21 اینچی با تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 دارد. این رینگ و تایر به طور اختصاصی برای این پلتفرم در نظر گرفته شده است.

این خودرو به یک کیت بدنه آیرودینامیکی از فیبرکربن مجهز شده، که شامل یک فلپ Gurney برای بال عقب تطبیقی چهار جهته است. پورشه ادعا می‌کند که این کیت بدنه باعث کاهش نیروی رو به بالا می‌شود و داون‌فورس بیش‎تری تولید می‌کند. البته عدد داون‌فورس اعلام نشده است.

زمانی که این پانامرا ثبت کرده، پنج ثانیه سریع‌تر از آخرین نسل پانامرا توربو S بوده و همچنین بیش از 3 ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی نوربورگ‌رینگ، یعنی مرسدس AMG GT63 S چهار در است. البته باید گفت که این پانامرا هیبرید، سریع‌ترین سدان نوربورگ‌رینگ نیست؛ بلکه رکورد سریع‌ترین سدان، دراختیار پورشه تایکان توربو جی‌تی است.

در بیانیه‌ای گفته شده که پیشرانه، آیرودینامیک، شاسی، تایرهای اختیاری و … نقش زیادی در ثبت این تایم در پیست داشته‌اند. شاسی جدید Active Ride پورشه، سهم بزرگی در این رکورد داشته است. این شاسی باعث شده تا خودرو چسبندگی خوبی به جاده داشته باشد.

پورشه اعلام کرده که به زودی ویدیویی از ثبت رکورد را منتشر خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir