خودروسازی اینئوس، حضور فعال و پررنگی در جشنواره سرعت گودوود 2024 داشت و مجموعهای گرنادیرهای اصلاح شده را نمایش داد. این مجموعه با تغییرات سنگینی همراه هستند.
این مجموعه شامل یک پیکاپ Quartermaster با محورهای پورتال، یک پیکاپ با فضای بار کوتاه، استیشن واگن با پیشرانه 8 سیلندر، سافاری 8 نفره و یک محصول مخصوص رالی (که توسط FIA تایید شده) است.
اینئوس درواقع قصد داشته تا میزان تطبیقپذیری پلتفرم گرنادیر و علاقه مشتریان برای سفارشیسازی توسط بخش شخصیساز Arcane Works را نشان دهد. این شرکت همچنین به تازگی نسخه تولید محدود و لوکس Detour را نیز معرفی کرده است.
قابل توجهترین مدلها در این مجموعه، گرنادیر Quartermaster و نسخه Station Wagon با محورهای پورتال و لاستیکهای بزرگ است که توسط شرکت آلمانی LeTech ساخته شده است. فاصله این دو محصول از سطح زمین بسیار زیاد است و نسبت به گرنادیر استاندارد، 514 و 250 میلیمتر بلندتر هستند. این مدلها همچنین یادآور مرسدس بنز AMG G63 4×4² هستند.
عمق آبنوردی با این خودرو افزایش یافته و به 1050 میلیمتر میرسد. بنابراین گرنادیر با محورهای پورتال برای عبور از رودخانه بسیار عالی است. اینئوس همچنین قبلا نسخه مشابهی از گرنادیر را برای کاربری آتشنشانی در Muhlheim و Ruhr آلمان عرضه کرده بود.
همچنین این اولین گرنادیری است که با موتور V8 ساخت مهندسان شرکت Magna ساخته شده است. زیر کاپوت این محصول، یک پیشرانه V8 با حجم 6.2 لیتر از جنرال موتورز تعبیه شده که 425 اسببخار قدرت و 625 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این در حالی است که موتور 3 لیتری بامو در نسخه استاندارد گرنادیر، تنها 282 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور دارد.
این شرکت اعلام کرده که تعویض موتور باعث شده تا قسمتهایی مانند پایه موتور، قطعات الکترونیکی، خنک کننده آب و روغن، منیفولد اگزوز و … دوباره مهندسی و اصلاح شوند. همچنین کنسول مرکزی باید اصلاح میشد تا این موتور بزرگ 8 سیلندر جای گیرد.
مدل Shortermaster درواقع نسخه کوتاهشده پیکاپ Quartermaster است که توسط مهندسان اینئوس در در کارخانه Hambach فرانسه تولید شده است. این پیکاپ براساس گرنادیر استیشن واگن ساخته شده و صندلیهای عقب آن به جلو آمده تا فضای بیشتری برای محفظه بار فراهم شود. یک درب عقب سفارشی نیز نصب شده تا دسترسی به این فضا آسانتر شود.
فاصله محوری 2922 میلیمتری این محصول حفظ شده و بنابراین 305 میلیمتر کوتاهتر از نسخه Quartermaster است.
کشیدهترین نسخه گرنادیر، پایه و اساس ساخت نسخه سافاری بوده، که توسط شرکت اینئوس Kavango واقع در بوتسوانا ساخته شده است. کابین این خودرو اصلاح شده و اکنون چهار ردیف صندلی دارد و برای حمل 8 سرنشین مناسب است. تمام ستونها و پنجرههای خودرو حذف شده و بنابراین تمامی سرنشینان میتوانند از طبیعت و هوا لذت ببرند. سقف خودرو پارچهای است و از حد استاندارد سقف، بالاتر نصب شده است. همچنین میلههای محافظ اطراف بدنه تعبیه شده و رینگهای سفارشی با تایرهای آفرودی و یک اسنورکل دارد.
آخرین نسخه ویژه اینئوس، نسخه رالی گرنادیر است که توسط Buzz Special Vehicles و طبق استانداردهای FIA ساخته شده است.
رنگ بدنه و لیوری این خودرو ویژه رالی، نارنجی و مشکی است و ویژگیهایی مانند چراغهای اضافه روی جلوپنجره، دریچههای روی سقف و رینگهای آلیاژی سفید دارد. برای سبکسازی، موارد اضافه کابین حذف و به جای آنها، رول کیج، صندلیهای اسپرت یکپارچه و پنلهای کربنی در اضافه شده است.
در بخش فنی، پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری آن، ارتقا یافته و اکنون خروجی آن به 349 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور میرسد. همچنین سیستم تعلیق جدید R53 از Warwick در نظر گرفته شده است.
این نسخه ویژه رالی گرنادیر، فقط جنبه نمایشی ندارد؛ زیرا قرار است در مسابقات قهرمانی رالی راید جهانی (2025 World Rally-Raid Championship) سال 2025 رقابت کند.
اینئوس امیدوار است که با نمایش و ارائه این پروتوتایپها، بتواند خلاقیت و تخیلات مشتریان را برانگیزد تا بتوانند با کمک بخش Arcane Works این شرکت، رویاهای خود را واقعیت بخشند.
Lynn Calder، رئیس شرکت خودروسازی اینئوس، اظهار کرد که شاسی بادی آن فریم (شاسی روی قاب) گرنادیر اکنون ثابت کرده که همهکاره است و از پس هر نوع کاربری برمیآید. همانطور که شرکت به محصولات آینده و نسخههای محدود نگاه میکند، به نوآوری نیز ادامه میدهد.
وی افزود شعار کمپین جدید شرکت «گرنادیر برای بیشتر ساخته شده است» بوده و دقیقا گرنادیر همین طور است. اینئوس تا چند سال آینده معنی دقیق این شعار را نشان خواهد داد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source