صنعت ماشین: تویوتا موتور ژاپن قصد دارد یک کارخانه باتری برای خودرو های الکتریکی در استان فوکوئوکا در جنوب غربی ژاپن بسازد و باتری‌های خود را به کارخانه‌ای که خودرو های لوکس برند لکسوس تولید می‌کند عرضه کند.

به گزارش صنعت ماشین،

 روزنامه تجاری نیکی در روز جمعه  خبر داد که این خودروساز که پرفروش‌ترین تولید کننده خودرو جهان است، به دنبال این است که جزیره کیوشو، جایی که فوکوئوکا در آن قرار دارد را به بخش مرکزی زنجیره تأمین خود برای خودرو های برقی و یک پایگاه صادراتی برای آسیا تبدیل کند.

سخنگوی تویوتا گفت که شرکت از این گزارش آگاه است اما این چیزی نیست که اعلام کرده باشد. وی افزود که تویوتا در حال انجام اقدامات مختلفی برای تقویت ظرفیت تولید باتری‌ های خودروهای الکتریکی خود است.

تویوتا خودرو های لکسوس را در کارخانه میاتا که متعلق به شرکت تابعه تویوتا موتور کیوشو است تولید می‌کند.

این خودروساز قبلاً اعلام کرده بود که از سال 2026 خودرو های الکتریکی با باتری‌ های نسل بعدی را به صورت جهانی معرفی خواهد کرد که توسط واحد متمرکز بر خودروهای الکتریکی BEV Factory تولید می‌شوند.

این شرکت هدف دارد تا سال 2030 سالانه 3.5 میلیون خودروی الکتریکی بفروشد که کمی کمتر از نیمی از آنها توسط واحد BEV Factory تولید خواهد شد. تویوتا در سال 2023 تعداد 104.000 خودروی الکتریکی فروخت.

مبلغی که تویوتا برای کارخانه باتری هزینه خواهد کرد و تاریخ شروع ساخت آن هنوز نهایی نشده است.

این روزنامه گفت که کارخانه توسط Primearth EV Energy یکی دیگر از شرکت‌ های تابعه تویوتا که در ساخت باتری برای خودرو های هیبریدی، پلاگین هایبرید و کاملاً برقی تخصص دارد اداره خواهد شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir