1 01 Desktop

نیسان برای باقی ماندن در رقابت سدان‌های جمع و جور، دستی به سر و روی یکی از پرطرفدارترین محصولاتش کشید و نسل هشتم نیسان سنترا (Nissan Sentra در بازار آمریکا) و نیسان سلیفی (Nissan Sylphy در بازار چین) را در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی کرد. حالا سنترا ۲۰۲۳ فقط از نظر اسم شبیه مدل‌های قبلی است و با خودرویی جذاب‌تر روبه‌رو هستیم که می‌تواند توجه خریداران را همچنان به سمت خودروهای سدان جلب کند.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری جدید

+ کابین جادار و باکیفیت

+ پیشرانه کم‌استهلاک

+ امکانات بیشتر از گذشته

+ سطح ایمنی بالا

+ قیمت ارزان در بازارهای جهان

– شتاب نه‌چندان سریع

– استفاده از گیربکس CVT

مشخصات فنی

نیسان سنترا به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. خروجی این موتور حداکثر به ۱۴۹ اسب بخار و ۱۹۸ نیوتن.متر می‌رسد که نسبت به نسل قبل به‌ترتیب ۲۰ درصد و ۱۶ درصد افزایش یافته و برای یک سدان کامپکت مناسب است. پیشرانه تنفس طبیعی مزیتی برای نیسان سنترا ۲۰۲۳ محسوب می‌شود، چراکه استهلاک موتورهای توربو را ندارد و نگهداری از آن راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

گیربکس CVT قدرت موتور را به چرخ‌های جلو سنترا انتقال می‌دهد. استفاده از این نوع جعبه‌دنده در محصولات نیسان، به‌خصوص مدل‌های سدان امری رایج است و ماکسیما و آلتیما نیز با جعبه دنده CVT روانه بازار شده‌اند. هر چند رانندگی با CVT برای بعضی رانندگان خوشایند نیست، اما گیربکس این خودرو، آخرین نسل Xtronic نیسان است.

اگرچه با این مشخصات شتاب ۰ تا ۱۰۰ نیسان سنترا ۹.۸ ثانیه است و خیلی تند و تیز نیست، اما هم‌اندازه رقبا است. سدان جمع و جور ژاپنی در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که قابل قبول است. البته در شرایط واقعی مصرف سوخت این خودرو می‌تواند کمی بیشتر هم شود.

سیستم تعلیق عقب برای نسل هشتم به‌طور کامل عوض شده و از نوع مستقل است و در کنار سیستم تعلیق مک فرسون در جلو همراه با کمک‌فنرهای دولوله‌ای، سواری پایدارتر و دینامیک بهتری ارائه می‌دهد.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۶۴۱ میلی‌متر

عرض

۱۸۱۶ میلی‌متر

ارتفاع

۱۴۴۵ میلی‌متر

فاصله محورها

۲۷۰۸ میلی‌متر

وزن خالص

۱۳۷۸ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۰۵ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۰ لیتر

قطر رینگ

۱۶ – ۱۸ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی نیسان سنترا ۲۰۲۳

نسل هشتم نیسان سنترا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با نسل قبلی به‌طور کامل تفاوت دارد و جذاب‌تر و اسپرت‌تر شده است. طراحی نیسان سنترا ۲۰۲۳ بر اساس زبان طراحی جدید نیسان شامل جلوپنجره V-Motion، دی‌لایت‌های نازک و سقف دو رنگ (در بعضی مدل‌ها) انجام شده که برای طراحی ماکسیما نیز به کار رفته است. در حقیقت سنترا جدید را می‌توان نسخه کوچک‌تر نیسان ماکسیما در نظر گرفته است.

خطوط تیز نمای جلو را شکل داده‌اند و در ترکیب با خطوط در کناره‌ها ظاهری عضلانی به این سدان کامپکت بخشیده‌اند. چراغ‌های زاویه‌دار و کشیده جلو با دی‌لایت‌ها باریک حالتی خشن از روبرو برای سنترا ایجاد می‌کنند و همین طرح زاویه‌دار و کشیده را در چراغ‌های عقب نیز می‌توان دید.

خط شانه و برجستگی‌های روی گلگیرها حس و حالتی اسپرت و عضلانی در نمای جانبی ایجاد کرده است. سقف با شیبی ملایم به در صندوق می‌رسد و برجستگی‌های جانبی نمای اسپرت عقب را تکمیل می‌کند.

این خودرو در سه تیپ S و SV و SR وارد بازارهای جهانی شده که تیپ SR به‌عنوان مدل رده‌بالا و اسپرت به اسپویلر روی در صندوق و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

طراحی داخلی

کابین نیسان سنترا ۲۰۲۳

همان‌طور که طراحی ظاهری نیسان سنترا ۲۰۲۳ کاملا با مدل‌های قبلی متفاوت است، کابین نیز با نگرش جدید کار شده است که می‌توان مشابه آن را در نیسان آلتیما نیز دید. حالا با کابینی ظریف‌تر و مجلل‌تر از قبل روبه‌رو هستیم که تجربه‌ای متفاوت برای راننده و سرنشینان یک سدان کامپکت و اقتصادی محسوب می‌شود.

دوخت صندلی‌ها و داشبرد، فرمان دی کات، تریم آلومینیومی، محل قرارگیری کنترل‌ها و دکمه‌ها و بهبود جنس متریال، فضایی با کیفیت‌تر ایجاد کرده است.

به‌عنوان یک خودرو کامپکت فضای مناسبی در اختیار کاربران، به‌ویژه سرنشینان ردیف عقب قرار گرفته است و ۳ نفر به راحتی می‌توانند در صندلی‌های عقب بنشینند. صندوق عقب ۴۰۵ لیتر گنجایش بار دارد که برای یک خانواده ۴-۵ نفره کافی است.

آپشن ها و امکانات

نیسان سنترا در سه تیپ S و SV و SR وارد بازار شده است که سنترا SR رده‌بالاترین و فول‌آپشن‌ترین نسخه است. امکاناتی که در این خودرو اقتصادی به‌کاررفته موجب شده تا نیسان سنترا ۲۰۲۳ از بسیاری رقبا و حتی خودروهای کلاس بالاتر، راحت‌تر و ایمن‌تر باشد.

کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، گرمکن فرمان، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف و ۸ کیسه هوا از مهم‌ترین آپشن‌های این سدان جمع و جور و اقتصادی است.

جالب است بدانید که نیسان سیلفی وارداتی به ایران نیز با سطح امکاناتی مشابهی در دسترس خریداران داخلی قرار می‌گیرد.

قیمت نیسان سنترا در بازار

نمای عقب نیسان سنترا ۲۰۲۳

نیسان سنترا که در بازار چین و ایران با نام نیسان سیلفی عرضه می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین محصولات نیسان است. به‌طوری که در بازار ایالات متحده ۶ میلیون دستگاه فروش داشته و چند سالی نیز پرفروش‌ترین خودرو سال چین بوده است. دلیل اصلی استقبال خریداران، قیمت ارزان ۱۹ هزار تا ۲۱ هزار دلاری است و طراحی ظاهری زیبا و امکانات ایمنی و رفاهی کامل نیز فروش خودرو دو چندان کرده است.

کیا سراتو، تویوتا کرولا و هوندا سیویک رقبای نیسان سنترا در بازار جهانی محسوب می‌شوند که از نظر قیمتی هم در یک محدوده قرار دارند.

نیسان سنترا در اخبار خودرو و بازار خودرو در ایران با نام نیسان سیلفی حضور دارد و متقاضیانی که علاقه‌مند به خرید خودرو هستند می‌توانند به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی مراجعه کنند یا منتظر ورود این ماشین جمع و جور به بازار آزاد باشند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

source

viraje.ir

توسط viraje.ir