Wp Header Logo 2.png

شرکت تسلا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو را به دلیل خطر نقص نرم‌افزار در تشخیص کاپوت باز نشده، در ایالات متحده فراخواند.

به گزارش مجله ماشین، به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA)، کاپوت باز نشده می‌تواند کاملاً باز شده و دید راننده را مسدود کند و خطر تصادف را افزایش دهد.

NHTSA اعلام کرد که تسلا از اواسط ژوئن شروع به عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور برای رفع این مشکل کرد. نرم‌افزار به‌روز شده کاپوت باز را تشخیص داده و به رانندگان هشدار می‌دهد.

این فراخوان شامل مدل‌های ۳، اس، ایکس و Y تسلا تولید شده در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ می‌شود. تسلا اعلام کرد که این خودروها به قفل کاپوت تولید شده در چین توسط شرکت Magna Closures Co Ltd مجهز شده‌اند.

این خودروساز اعلام کرد که در ماه مارس تحقیقاتی را درباره شکایت مشتریان در مورد باز شدن خود به خود کاپوت در برخی خودروهای مدل ۳ و Y در چین آغاز کرده و اقدام به بازیابی سخت‌افزار قفل و بازرسی خودرو در حین سرویس‌دهی کرده است.

تسلا اعلام کرد که اگرچه تعداد کمی از این موارد در اروپا و آمریکای شمالی رخ داده است، اما ماه گذشته مطالعات مهندسی را در این مناطق برای بررسی مجموعه‌های قفل کاپوت آغاز کرده و اوایل این ماه تصمیم به صدور فراخوان گرفت.

تسلا اعلام کرد که سه گزارش از این مشکل در ایالات متحده داشته است اما هیچ گزارش از تصادف یا جراحتی مرتبط با این فراخوان وجود ندارد.

این فراخوان بزرگ‌ترین فراخوان تسلا از دسامبر گذشته است که در آن دو میلیون و سه خودرو، (تقریباً تمام خودروهای آن در جاده‌های آمریکا در آن زمان)  را برای نصب محافظ‌های جدید در سیستم کمک راننده خودکار فراخواند.

با این حال، پس از گزارش‌های ۲۰ تصادف شامل خودروهایی که به‌روزرسانی جدید خودکار داشتند، NHTSA تحقیقاتی را آغاز کرد و گفت که «نگرانی‌های متعددی» را در مورد این فراخوان شناسایی کرده است.

تسلا هفته گذشته بدترین حاشیه سود سه ماهه خود را در بیش از پنج سال گذشته منتشر کرد که نشان‌دهنده تلاش این سازنده خودروهای برقی برای احیای فروش خودروها در میان کندی تقاضا است.

لینک کوتاه نوشته

تسلا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار خودرو را فراخواند