بررسی موتورسیکلت سی اف موتو ۸۰۰NK
منتشر شده در 13 مرداد 1403 ساعت 12:00 اکنون مدل جدیدی از سی اف موتو برای هیجان زده شدن هواداران در بازار وجود دارد؛ ۸۰۰NK، یک موتورسیکلت نیکد با وزن متوسط است. دسته موتورسیکلتهای نیکد با وزن متوسط یکی از پرطرفدارترین بخشها در بازارهای جهانی به شمار میرود و ۸۰۰NKباید با رقبایی مانند هوندا CB750

منتشر شده در 13 مرداد 1403 ساعت 12:00

اکنون مدل جدیدی از سی اف موتو برای هیجان زده شدن هواداران در بازار وجود دارد؛ ۸۰۰NK، یک موتورسیکلت نیکد با وزن متوسط است. دسته موتورسیکلتهای نیکد با وزن متوسط یکی از پرطرفدارترین بخشها در بازارهای جهانی به شمار میرود و ۸۰۰NKباید با رقبایی مانند هوندا CB750 Hornet جدید، یاماها محبوب MT-07 و سوزوکی GSX-8S در این کلاس رقابت کند.
سری NK جدید در دو مدل عرضه میشود، مدل استاندارد اسپرت و نسخه ادونس با مشخصات سطح بالاتر. این نسخهها در سال ۲۰۲۴ وارد بازارهای جهانی میشود.
مشخصات فنی سی اف موتو ۸۰۰NK
هر دو نسخه ۸۰۰NK از همان موتور دو سیلندر موازی قدرتمند ۷۹۹ سیسی استفاده میکنند که در خواهرخوانده آن KTM 790 Duke نیز یافت میشود و ۹۵ اسب بخار و ۷۹ نیوتن متر گشتاور در ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند که در مقایسه با هوندا Hornet و سوزوکی GSX-8S به عنوان پرچمداران این کلاس، از نظر ارقام عملکردی، بالاتر است و هیجان زیادی را فراهم کرد.

با سواری در برخی از بهترین جادههای جنوب فرانسه، CFMoto در جادههای روان با دور موتور بالاتر خوب عمل میکرد، جایی که با افزایش سرعت و نزدیک شدن به خط قرمز ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه، به ویژه در حالت اسپرت کامل، بسیار نشاط انگیز و سرزنده به نظر میرسید. هر پیچش دسته گاز، میزان بالایی از گشتاور و انتشار صدای روحنواز از اگزوز را فراهم میکند که فقط شما را تشویق به رانندگی پرشتابتر میسازد.
حین رانندگی با سرعت پایین و در شهر، سیستم سوخترسانی در حالت اسپرت و محدوده زیر ۳۵۰۰ دور در دقیقه کمی بد عمل میکرد و خیلی قابل پیشبینی نبود. خوشبختانه، حالتهای راننده در ۸۰۰NK را میتوان از طریق پنل لمسی، حین حرکت تغییر داد که یک تجربه خوب به حساب میآید. با کلیک کردن روی حالت خیابانی، سوخترسانی کمی بهتر میشود.
شهر زیستگاه اصلی این موجود نیست. شخصیت هیجانپسند آن مشتاق است که در جادههای بزرگ باشد تا بتواند پاهای خود را دراز کند و نشان دهد که واقعاً چقدر سرگرمکننده و قابل کنترل عمل میکند.

شاسی و کیفیت سواری
انجین تنها قطعهای نیست که 800NKبا ۷۹۰ Duke به اشتراک میگذارد، فریم اصلی نیز از همتای سوئیسی آن قرض گرفته شده است اما از سوینگآرم و زیرفریم متفاوتی استفاده میکند. با این وجود قطعاً میتوان تأثیر KTM را بر ماهیت چابک این موتورسیکلت چینی احساس کرد.
با حرکت در جادههای کوهستانی پیچ در پیچ، متوجه چابکی و پاسخگویی چشمگیر ۸۰۰NK خواهید شد؛ به نحوی که انگار وزن ۱۸۶ کیلوگرمی (۱۸۹ کیلوگرم برای مدل پیشرفته) تقریباً وجود ندارد. هندلینگ تیز و دقیق به نظر میرسد و چسبندگی بالای بخش جلو به شما این امکان را میدهد که بدون هیچ زحمتی آن را به موقعیت صحیح هدایت کنید.
موقعیت راکب 800NKنسبتاً تهاجمی و کمی تنگ است. ارتفاع صندلی استاندارد در هر دو نسخه ۷۹۵ میلیمتر بوده و فاصله بین صندلی و پاها بسیار کوتاه است که برای سوارکارانی که نزدیک به قد ۱.۸۰ متر هستند، هر چه سواری طولانیتر شود، اوضاع با توجه به سفتی زین کمی بغرنج خواهد شد. البته یک صندلی بالشتک دار به صورت سفارشی وجود دارد که ارتفاع نشیمنگاه را به ۸۲۰ میلیمتر افزایش میدهد و گزینه بهتری برای راکبان بلندقد محسوب میشود.
دوشاخ وارونه KYB 43 میلیمتری کاملاً قابل تنظیم و یک کمکفنر عقب KYB کاملاً قابل تنظیم اجزای اصلی سیستم تعلیق این موتورسیکلت نیکد هستند که کمی سفت به نظر میرسند و بیشتر مناسب آسفالت صاف هستند تا جادههای ناهموار.
قدرت توقف ۸۰۰NK توسط قطعات ترمز J.Juan متعلق به برمبو تامین میشود که به اندازه کافی قابل پیشبینی و قدرتمند عمل میکنند. آنها برای این موتورسیکلت مناسب بوده و با آنچه به آنها تحمیل میشود، خوب کنار میآیند.

تکنولوژی و تجهیزات
بهطور استاندارد، ۸۰۰NK با تنوع مناسبی از تجهیزات همراه است. سه حالت رانندگی قابل تغییر در حین حرکت، کروز کنترل، کلاچ لغزشی، ترمز ABS و نمایشگر ۵ اینچی TFT. تصمیم کمی عجیب از طرف CFMoto حذف کنترل کشش است که وجود آن با توجه به گشتاور بالای موتور لازم به نظر میرسد.
مدل ادونس از نظر فناوری یک سطح بالاتر میرود، با یک نمایشگر TFT لمسی ۸ اینچی بزرگ، استارت بدون کلید، سازگار با برنامه CFMoto Ride و یک کوئیک شیفتر.
داشبورد بزرگ TFT روی مدل ادونس، بزرگترین نمایشگر در بخش نیکد وزن متوسط است که عملکرد منطقی دارد و به اندازه تصور اولیه دست و پا گیر نیست. این نمایشگر دارای اپل کارپلی است که هنگام اتصال تلفن همراه، نیمه پایین صفحه عمودی را اشغال میکند و نیمه بالایی به نمایش سرعت، دور موتور، نشانگر دنده، دما و… اختصاص دارد. همه چیز به خوبی طراحی شده و برای استفاده و ناوبری آسان ساخته شده است.
برنامه تلفن هوشمند CFMoto Ride به شما امکان میدهد که قفل کردن و باز کردن قفل موتورسیکلت را از راه دور انجام دهید و همچنین آلارم را برای کمک به شناسایی دستگاه خود در صورت گم شدن در پارکینگ به صدا درآورید. این برنامه همچنین حین سواریهای شما دادههایی مانند مسافت سفر، حداکثر سرعت، شتاب، کاهش سرعت و زاویه شیب را ردیابی میکند. نکته منفی در این بخش نبود یک پورت شارژ USB است که البته به صورت یک آپشن اضافی قابل سفارش خواهد بود.

نتیجه گیری
سگمنت نیکد وزن متوسط یکی از رقابتیترین و محبوبترین کلاسهای موتورسیکلت است. این دسته پر از موتورسیکلتهای برندهای بزرگ است که مشخصات و سطوح تجهیزات عالی را با قیمتهای مناسب ارائه میدهند، بنابراین حرکت جسورانهای از سوی CFMoto برای پرتاب کلاه خود به داخل این رینگ با ۸۰۰NK رخ داده است.
قیمت حدود ۱۱هزار دلاری برای مدل استاندارد ۸۰۰NKSport با توجه به مشخصات آن قابل قبول است. این قیمت هم رده قیمت هوندا Hornet جدید بوده اما ارزانتر از محصولات مشابه سوزوکی، یاماها و KTM است.
مشکلی که CFMoto در حال حاضر با آن مواجه است، تبلیغات حوزه برندینگ و شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش در کشورهای دنیاست که اگر حل شود، قطعا محصولات این کمپانی چینی رقیب سرسختتری برای رقبای ژاپنی خواهند بود.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0