Wp Header Logo 674.png


منتشر شده در 29 مرداد 1403 ساعت 14:00


بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

زمانی که فکر می‌کردیم هوندا نمی‌تواند چیزی جدید و متفاوت به مجموعه موتورسیکلت‌های میان‌ رده‌ خود اضافه کند، با ارائه نسخه‌ای مدرن از یک مدل کلاسیک محبوب یعنی CL350، ما را شگفت‌زده کرد؛ موتوری که بیشتر به خاطر نقش‌آفرینی در دهه ۷۰ میلادی شناخته می‌شود. این نسخه مدرن از اسکرامبلر سبک و جذاب، با همه ویژگی‌های مدرن محصولات فعلی هوندا و با همان سبک ساده مسابقات صحرایی گذشته وارد میدان شده است.

درباره هوندا SCL500 مدل ۲۰۲۳

هوندا SCL500 یک موتورسیکلت سبک و میان رده در کلاس اسکرمبلر است که در بزرگراه‌ها و مسیرهای کوهستانی عملکردی عالی دارد. این موتورسیکلت برای موتورسواران تازه‌کار یا کسانی که قصد ارتقا از موتورسیکلت‌های کوچکتر را دارند و همچنین برای موتورسواران باتجربه که پس از مدتی به موتورسواری بازمی‌گردند، ایده آل به نظر می‌رسد.

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

هوندا SCL500 مدل ۲۰۲۳ به یک انجین دو سیلندر خطی با حجم ۴۷۱ سیسی، جعبه‌دنده شش سرعته و سیستم ABS جلو و عقب به صورت استاندارد مجهز شده است. چرخ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۱۷ اینچی عقب این موتورسیکلت با تایرهای دانلوپ میکسچر عرضه میشوند که برای سواری در خیابان‌ها و مسیرهای معمولی مناسب هستند. البته این تایرها به راحتی با تایرهای مخصوص آفرود با نسبت ۶۰/۴۰ قابل تعویض هستند

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

هوندا SCL500 برخی از اجزای خود را از مدل Rebel گرفته است، مانند باک سوخت. شاسی باز طراحی شده و ارگونومی قائم، آن را از کروزهای سطح ابتدایی متمایز می‌کند و کلاچ لغزشی و شیفتر کمکی تعویض دنده نیز به عنوان یک ارتقاء محسوب میشوند. همان پیشرانه نیم لیتری Rebel در این مدل نیز به کار رفته است که به خاطر دوامش مشهور است.

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

ویژگی‌های فنی هوندا SCL500

هوندا SCL500 چابک، سبک و با کنترل‌ پذیری آسان است، که آن را برای موتورسواران تازه‌کار بسیار مناسب می‌کند. ارتفاع زین این موتورسیکلت ۷۹۰ میلی‌متر است که به راحتی دسترسی به زمین را ممکن می‌سازد. البته اولین و دومین دنده در سرعت‌های پایین کمی پرش دارند که به نوعی در ترمز موتور در دورهای پایین نیز بازتاب پیدا می‌کند. کاهش سرعت هنگام پیچیدن ممکن است موتور را به اندازه‌ای بلند کند که قابل توجه باشد. البته یک موتورسوار با تجربه ممکن است با این بازخورد مشکلی نداشته باشد، اما یک موتورسوار تازه‌کار شاید غافلگیر شود.

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

دو شاخ جلویی غیرقابل تنظیم است و ۱۵۰ میلی‌متر دامنه حرکتی دارد، در حالی که کمک‌ فنرهای دوتایی عقب دارای پنج حالت تنظیم پیش بار فنر و ۱۴۵ میلی‌متر حرکت هستند. هرچند که ما فرصتی برای تست این موتورسیکلت در خارج از جاده نداشتیم، اما به نظر می‌رسد هوندا این موتورسیکلت را تا حدی با توجه به سلیقه موتورسواران آفرود نیز طراحی کرده است. کالیپر های دو پیستونی در جلو، اگرچه در ابتدا کمی نرم هستند، اما قدرت ترمز گیری خوبی دارند و اهرم ترمز قابل تنظیم به شما امکان انتخاب مناسب‌ترین حالت را می‌دهد.

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

چراغ جلوی LED، که از مدل Rebel قرض گرفته شده است، به موتورسیکلت ظاهری سفارشی و زیبا می‌دهد و صفحه نمایش LCD همراه با سرعت‌سنج دیجیتال، کیلومتر شمار و مجموعه‌ای از اطلاعات مفید دیگر را نمایش می‌دهد. نشانگر سوخت دیجیتال نیز بسیار کاربردی است. محدوده اعلام‌شده برای مخزن ۱۲ لیتری حدود ۳۲۰ کیلومتر است که به نظر می‌رسد با مصرف واقعی مطابقت دارد. تنها نکته‌ای که متوجه شدیم این بود که نمایشگر در شرایط بارانی یا مه‌آلود به سختی قابل مشاهده است. بهتر بود اگر می‌شد نور نمایشگر را بیشتر کرد.

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

نوع پیشرانه: دو سیلندر خطی چهارزمانه با سیستم خنک‌کننده مایع
حجم موتور: ۴۷۱ سیسی
قطر پیستون و کورس: ۶۷ میلی‌متر در  ۶۶.۸ میلی‌متر
سامانه سوپاپ:DOHC؛ چهار سوپاپ در هر سیلندر
نسبت تراکم سیلندر:  ۱۰.۷:۱
سیستم روغن‌کاری: کارتل مرطوب
نوع کلاچ: روغنی، چند صفحه‌ای
سیستم استارت: الکتریکی
سیستم انتقال: جعبه‌دنده شش سرعته
انتقال نهایی: زنجیری
سیستم سوخت: PGM-FI با دریچه گاز ۳۴ میلیمتری
فریم: فولاد لوله‌ای
زاویه گردش فرمان: ۲۷ درجه
تعلیق جلو: دو شاخ ۴۱ میلیمتری با ۱۵۰ میلی‌متر حرکت
تعلیق عقب: کمک‌ فنرهای دوتایی با تنظیم پیش بار فنر پنج حالته؛ ۱۴۵ میلی‌متر دامنه حرکت
ترمز جلو: تک دیسک ۳۱۰ میلیمتری با کالیپر دو پیستونی؛ سیستم ABS
ترمز عقب: تک دیسک ۲۴۰ میلیمتری؛ سیستم ABS
تایر جلو: ۱۱۰/۸۰-۱۹
تایر عقب: ۱۵۰/۶۰-۱۷
ارتفاع زین: ۷۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۱۴۸۴ میلی‌متر
وزن آماده به کار: ۱۹۰ کیلوگرم (با سوخت و آماده به کار)
ظرفیت مخزن سوخت: ۱۲ لیتر

بررسی هوندا SCL500 مدل 2023

ارگونومی مناسب برای موتورسواران با جثه کوچکتر

برای راکبان کوتاه قد، ارگونومی SCL500 بسیار مناسب است: فضای کافی برای حرکت روی زین وجود دارد و موقعیت نشستن عمودی است که ستون فقرات را در حالت طبیعی نگه می‌دارد. افراد بلندتر نیز به همین اندازه راحت هستند و البته این امکان وجود دارد که از زین بلندتر کامفورت استفاده کنند تا ۲.۵ سانت به ارتفاع زین اضافه شود.

اگر قصد دارید زمانی را در بزرگراه‌ها سپری کنید، اضافه کردن یک بادگیر در جلو ایده خوبی خواهد بود. موقعیت قرارگیری پدال‌ها و ترمز عقب به انجین بسیار نزدیک بوده و ممکن است پای موتورسواران کوچکتر به بدنه موتور بچسبد. اگرچه پس از نیم روز سواری گرمای زیادی از موتور احساس نکردیم، اما شاید بهتر باشد فضای بیشتری برای اطمینان ایجاد شود. استفاده از پدال‌های پهن‌تر و یا یک اهرم ترمز قابل تنظیم ممکن است این مشکل را حل کند.

لوازم جانبی و شخصی‌سازی

با وجود مجموعه‌ای از لوازم جانبی موجود، شخصی‌سازی SCL500 بسیار آسان است. اگر قصد رفتن به مسیرهای خاکی دارید، محافظ‌های دست، محافظ انجین، گلگیر جلوی بلند و دیگر قطعات مبتنی بر آفرود، این موتورسیکلت خیابانی را به یک دوچرخه آفرودر تبدیل می‌کنند. هرچند که انتظار نمی‌رود این موتورسیکلت در مسیرهای سخت و صعب‌العبور استفاده شود، اما جاده‌های خاکی یا مسیرهای صاف در راه کمپینگ‌های شناخته‌شده انتخابی عالی جهت تست این موتورسیکلت هستند.

نتیجه‌گیری

هوندا SCL500 در دستان یک موتورسوار تازه‌کار، یا حتی کسی که تجربه کمی در آفرود یا دوچرخه‌های سبک دوگانه دارد، یک موتورسیکلت خیابانی عالی برای شروع است. این موتورسیکلت دارای تمامی ویژگی‌هایی است که ما به دنبال آن هستیم: وزن سبک، ارتفاع قابل دسترس و قدرت کافی پیشرانه برای بزرگراه‌ها یا مسیرهای کوهستانی. هوندا SCL500 به عنوان یک اسکرامبلر ساده و قابل دسترس، عالی برای شخصی‌سازی است. این موتور آماده است که با ارتقاء به تایرهای مقاوم‌تر و حضور در جاده‌های کوهستانی، با ماجراجویی‌های شما همراهی کند.

مزایا
سبک و چالاک
تجهیزات سفارشی متنوع
مناسب برای سفر و کمپینگ

معایب
حساسیت بالای دسته گاز در سرعت‌های پایین
دشواری دید صفحه کیلومتر در باران و مه
عدم امکان خاموش کردن ترمز ABS برای سواری آفرود

source

viraje.ir

توسط viraje.ir