Fotojet109638595179343381081

لامبورگینی به تازگی جانشین مدل محبوب هوراکان را معرفی کرده است. هوراکان دوست‌داشتنی با پیشرانه V10 خوش‌صدای خود معروف و محبوب شده بود؛ اما جانشین هوراکان از این پیشرانه بی‌بهره است. البته طرافداران این برند اسپرت نباید نگران باشند؛ زیرا جانشین هوراکان بسیار هیجان‌انگیز است.

جانشین هوراکان، تمراریو – Temerario – نام دارد؛ یک سوپراسپرت HPEV با عملکرد بالا، که سیستم پلاگین هیبرید دارد.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو

در قلب تمراریو یک پیشرانه بنزینی V8 توئین‌توربوشارژ، با حجم 4 لیتر، با سه موتور الکتریکی همراه شده است. این مجموعه، می‌تواند 920 اسب‌بخار قدرت تولید کند. تمراریو تنها در 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن نیز 340 کیلومتر برساعت است.

پیشرانه V8 تمراریو جدید است و لامبورگینی آن را از پایه ساخته است. این پیشرانه از نوع Hot V با زاویه 90 درجه است، که میل‌لنگ صاف با دو توربوشارژ با حداکثر 36 psi بوست دارد. هرکدام از توربوها سنسور سرعت دارند و بسیار دقیق و بدون خطا عمل می‌کنند. وجود سرسیلندرهای آلیاژی آلومینیومی و شاتون‌های تیتانیومی باعث شده است، تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. این پیشرانه می‌تواند تا 10 هزار دور در دقیقه دور داشته باشد.

Lamborghini Temerario

علاوه بر این پیشرانه بنزینی، سه موتور الکتریکی روغن‌خنک‌شونده وجود دارد. یکی از این موتورهای برقی، در بخش عقب خودرو و بین موتور بنزینی و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نصب شده است. این موتور برقی 150 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور دارد. دو موتور برقی بعدی نیز روی محور جلو نصب شده‌اند، که هرکدام 82 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

بنابراین، سوپراسپرت جدید لامبورگینی، تمام چرخ محرک است. اما در حالت Drift Mode کل گشتاور در سه سطح مختلف به چرخ‌های عقب می‌رسد. ویژگی لانچ کنترل نیز در این خودرو وجود دارد.

نکته جالب درباره این سوپراسپرت ایتالیایی، این است که می‌توان در حالت سه حالت دیفرانسیل عقب، تمام چرخ محرک و حتی دیفرانسیل جلو با آن رانندگی کرد. درواقع در حالت تمام برقی، تمراریو دیفرانسیل جلو می‌شود؛ زیرا دو موتور الکتریکی در محور جلو دارد و موتور بنزینی نصب شده در بخش عقب خودرو، هیچ اتصالی با محور جلویی ندارد.

Lamborghini Temerario

سیستم هیبریدی تمراریو، مشابه سیستم روئلتو است؛ اما تفاوت‌هایی دارند. در رووئلتو، موتور برقی بالای جعبه دنده نصب شده است و در حالت دنده عقب، فقط این موتور کار می‌کند.

تمراریو، باتری 3.8 کیلووات‌ساعتی دارد. اگر خودرو را با شارژر 7 کیلوواتی AC شارژ کنید، در عرض 30 دقیقه باتری شارژ می‌شود. البته سیستم احیای انرژی ترمز و شارژ با موتور بنزینی نیز وجود دارد، که در عرض شش دقیقه شارژ می‌شود. لامبورگینی برد حرکتی حالت تمام برقی را اعلام نکرده است.

طراحی لامبورگینی تمراریو

اگر بخواهیم ظاهر تمراریو را توصیف کنیم، می‌توانیم بگوییم ترکیبی از رووئلتو و هوراکان است. چراغ‌های جلویی آن بسیار باریک بوده و حتی باریک‌تر از هوراکان است. زیر این چراغ‌های باریک و در سپر خودرو، چراغ‌های LED شش ضلعی دیده می‌شود. رینگ‌های تمراریو 20 و 21 اینچی بوده و در گزینه‌های فورج‌کاری شده و فیبرکربن ارائه می‌شود.

در نمای جانبی خودرو، ورودی‌های هوا بزرگ‌تر دیده می‌شود که جلوی چرخ‌های عقب قرار گرفته و نیروی داون‌فورس را تا 103 درصد، نسبت به هوراکان افزایش داده‌اند.

لامبورگینی تمراریو Lamborghini Temerario

لامبورگینی، پکیج Alleggerita را نیز به صورت سفارشی برای تمراریو ارائه می‌دهد که باعث کاهش وزن خودرو می‌شود. این پکیج شامل بال عقب بزرگ‌تر، سپرهای منحصربه‌فرد، رینگ‌های فیبرکربنی و … است. همچنین داون فورس در این پکیج، نسبت به هوراکان ایوو، 158 درصد افزایش یافته و وزن خودرو نیز 25 کیلوگرم سبک‌تر شده است. با انتخاب پکیج کربن نیز قطعاتی مانند دیفیوزر، قاب‌آینه‎‌ها و ورودی‌های جانبی فیبرکربن می‌شود که وزن خودرو تا 2 کیلوگرم دیگر کاهش می‌یابد.

لامبورگینی برای ساخت تمراریو، از یک شاسی جدید سبک استفاده کرده است. برخلاف شاسی هوراکان که ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن است، این شاسی تماما آلومینیومی است. استفاده از این شاسی باعث شده که تا 50 درصد در مواد اولیه و 80 درصد در اتصالات جوشکاری صرفه‌جویی شود. از طرفی، استحکام پیچشی تا 20 درصد افزایش یافته است.

لامبورگینی تمراریو Lamborghini Temerario

کابین و امکانات لامبورگینی تمراریو

در کابین، عناصر شش ضلعی وجود دارد و فضای سر، نسبت به هوراکان، تا 1.3 اینچ و فضای پا تا 1.8 اینچ بهبود یافته است. لامبورگینی ادعا کرده که حتی یک ورزشکار دو متری با کلاه ایمنی می‌تواند در این خودرو بنشیند.

یک نمایشگر لمسی عمودی با ابعاد 8.4 اینچ در مرکز داشبورد نصب شده است. برای راننده و صفحه کیلومتر نیز نمایشگر 12.3 اینچی درنظر گرفته شده است. علاوه بر آن، برای سرنشین جلو نیز یک نمایشگر 9.1 اینچی وجود دارد.

لامبورگینی تمراریو Lamborghini Temerario

قیمت لامبورگینی تمراریو

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت تمراریو منتشر نشده است. قیمت هوراکان ایوو در آمریکا حدود 300 هزار دلار است. بنابراین می‌توان انتظار قیمت 400 الی 500 هزار دلاری از تمراریو داشت.

زمان فروش این سوپراسپرت جدید، اواخر سال جاری یا اوایل سال 2025 خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir