Wp Header Logo 851.png


منتشر شده در 01 شهریور 1403 ساعت 14:00


بی وای دی به دنبال ساخت کارخانه جدید خودرو های برقی در پاکستان

غول خودرو های برقی چینی، بی وای دی ، به زودی فروش خودرو های خود را در پاکستان آغاز خواهد کرد. همچنین شایعه شده است که این شرکت در حال برنامه ریزی برای احداث کارخانه خودرو سازی خود در پاکستان است. در همین حال، گروه سرمایه گذاری چینی ADM از ساخت یک کارخانه خودرو های برقی در پاکستان خبر داده است.

به گفته یک منبع آگاه، بی وای دی (BYD) به زودی فروش سه مدل را در پاکستان آغاز خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، این خودرو ها شامل یک سدان و یک SUV خواهند بود. این منبع آگاه همچنین به این خبرگزاری گفت که پاکستان همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه خودرو سازی خود در پاکستان، در کراچی، بزرگترین شهر در پنجمین کشور بزرگ جهان است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این کارخانه قرار است در نزدیکی بندر قاسم، در یک منطقه صنعتی که در حال حاضر کارخانه های خودرو سازی از کیا، سوزوکی و تویوتا در آنجا وجود دارند، ساخته شود. با این حال، سخنگوی بی وای دی از تایید برنامه های احداث کارخانه در پاکستان در حضور نمایندگان رسانه ها خودداری کرد. با این حال، او تأیید کرد که بی وای دی قصد دارد در آینده نزدیک فروش خودرو های خود را در این کشور آغاز کند، چه خودرو های تمام برقی و چه پلاگین هیبریدی.

بی وای دی در حال حاضر موفق ترین تولید کننده خودرو در چین است که سال گذشته سه میلیون خودرو فروخت و اکنون خودرو های خود را در ۸۰ کشور به فروش می رساند. در حالی که این خودرو ها قبلا منحصرا در چین ساخته می شدند، این شرکت اولین سایت های تولید خارجی خود را در تایلند و ازبکستان در ماه جولای افتتاح کرد. بی وای دی همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت خودرو های الکتریکی در برزیل، ترکیه و مجارستان است.

در همین حال، شرکت سرمایه گذاری چینی ADM Group برنامه های خود را برای مشارکت در بخش خودرو های برقی در پاکستان اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد ۲۵۰ میلیون دلار در این بخش سرمایه گذاری کند. از یک طرف، این پول برای توسعه زیرساخت های شارژ در این کشور آسیایی صرف می شود. از سوی دیگر، ADM همچنین می خواهد در کارخانه خودرو های برقی سرمایه گذاری کند که قرار است خودرو هایی با برد پیمایشی ۳۰۰ کیلومتر در آن تولید شود.

با این حال، هنوز کاملا مشخص نیست که آیا ADM قصد دارد برند خود را برای این منظور معرفی کند (زیرا این شرکت هنوز به عنوان خودرو ساز فعالیت نکرده است). با این حال، همچنین می توان تصور کرد که این شرکت به عنوان یک تولید کننده قراردادی (پیمانکاری) درگیر باشد یا اینکه در حال تامین مالی یک کارخانه جدید برای یک تولید کننده خودرو معروف است.

هر چه که باشد، به وضوح در بخش خودرو های برقی در پاکستان به زودی اتفاقات زیادی می افتد. تاکنون فروش خودرو های برقی در پاکستان همچنان در حاشیه است. با این حال، این کشور برای خود هدف گذاری کرده است که تا سال ۲۰۳۰ ، ۳۰ درصد از خودرو های جدید فروخته شده را به خودروهای برقی اختصاص دهد. البته این امر نیازمند وسایل نقلیه جذاب و زیرساخت های شارژی که به خوبی توسعه یافته است می باشد که ADM قصد دارد آن را فراهم کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir