Wp Header Logo 841.png


منتشر شده در 01 شهریور 1403 ساعت 15:42


موسو خان نام یک پیکاپ دو دیفرانسیل کره ای از شرکت سانگ یانگ یا KGM است که توسط ایلیا خودرو در بازار عرضه می شود.

معرفی پیکاپ موسو خان

با اینکه بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل در کشور ما در چند سال اخیر پیشرفت چشم گیری داشته اما همواره عدم حضور پیکاپ های دو دیفرانسیل غیر چینی در بازار خودرو کشور احساس می شد. خوشبختانه شرکت ایلیا موتور از این فرصت استفاده کرده و پیکاپی کره ای را با نام موسو خان در بازار ایران عرضه می کند. موسو خان، پیکاپی دو دو دیفرانسیل سایز متوسط ساخت شرکت KGM یا همان سانگ یانگ سابق است که بر اساس پلتفرم سانگ یانگ رکستون در سال ۲۰۱۸ طراحی و عرضه شده و شرکت KGM در سال ۲۰۲۳ نسخه فیس لیفت آن را معرفی کرده است.

ریشه پیکاپ موسو خان به کراس اووری با همین نام بر می گردد که از سال ۱۹۹۳ تولید آن شروع شده و در بازار ایران نیز عرضه شده است.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در ادامه نگاهی به این پیکاپ جذاب خواهیم داشت.

طراحی بدنه پیکاپ موسو خان

به طور کلی نمی توان گفت سانگ یانگ موسو خان طراحی بروزی دارد اما به لحاظ طراحی نسخه فیس لیفت این خودرو شرایط بهتری دارد و نسخه فیس لیفت آن عملا نسخه پیکاپ کراس اوور رکستون محسوب می شود.

کاسه چراغ های این خودرو در نمای جلو به دلیل بهره مندی از گوشه های تیز طراحی تهاجمی را به وجود آورده و در بخش جلو پنجره کی جی ام موسو خان نیز به دلیل استفاده از خطوط موازی افقی، چهره ای عضلانی را به این خودرو داده است. به طور کلی سبک طراحی GO TOUGH، باعث جذابیت این خودرو شده و به سختی می توان از آن ایراد گرفت.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نما های جانبی نیز طراحی خوبی را شاهد هستیم و نما های جانبی کی جی موبیلیتی موسو خان به لطف فرم طراحی فلاپ ها، گلگیر ها و خطوط طراحی به کار رفته در این بخش ها، همچنان طراحی عضلانی خود را حفظ کرده است. نا گفته نماند دیزاین رینگ های آلومینیومی این خودرو نیز باعث جذابیت بیشتر این خودرو شده است.

نکته ای که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد طراحی کاملا جعبه ای شکل و بدون انحنا ردیف عقب این خودرو است که ممکن برای همه جالب نباشد.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

اما سبک طراحی در بخش عقب ساده تر از دیگر قسمت های این خودرو است و اِلمان طراحی خاصی در این قسمت دیده نمی شود، با این حال گرافیک چراغ های عقب و سپر عقب پیکاپ موسو خان کمی سادگی را از این بخش ها کاسته است.

در کل می توان گفت پیکاپ موسو خان سبک طراحی به نسبت خوبی داشته و طراحی زننده و آزاد دهنده ای را در این خودرو شاهد نیستیم.

مشخصات فنی پیکاپ سانگ یانگ موسو خان

پیکاپ موسو خان در بازار های جهانی با پیشرانه های متفاوتی عرضه شده است اما نسخه ای که توسط ایلیا خودرو در بازار ایران عرضه می شود مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است  که می تواند نهایتا ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در نهایت نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان آیسین به چرخ ها منتقل می شود.

طبق روال اکثر پیکاپ های دو دیفرانسیل، در محور جلو سانگ یانگ موسو خان از سیستم تعلیق دابل ویشبون استفاده شده اما در محور عقب این خودرو به دلیل افزایش قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم.

مسلما با توجه به حجم پیشرانه این خودرو و وزن آن نمی توان انتظار مصرف سوخت پایینی از کی جی ام موسو خان داشت و حتی مصرف سوخت میانگین آن می تواند بالای ۱۰ لیتر به ازای هر صد کیلومتر باشد.

طراحی داخل کابین و امکانات

در داخل کابین پیکاپ موسو خان با یک پیکاپ با کیفیت و پر آپشن روبرو می شویم که الحق و الانصاف جلوه بسیار خوبی دارد. با اینکه طراحی داخل کابین این خودرو چندان مدرن نیست اما به واسطه طراحی خوب و متریال با کیفیت می تواند هر بیننده ای را راضی نگه دارد.

از طرفی دیگر توجه به جزئیات و کیفیت مونتاژ اجزا کابین سانگ یانگ موسو خان از دیگر نکات مثبتی است که در کابین این خودرو دیده می شود.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

از همه این موارد که بگذریم در کابین پیکاپ کی جی ام موسو خان می توان به نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا اشاره کرد که تاثیر به سزایی در دیزاین کابین این خودرو داشته و بسیاری از تنظیمات از طریق این نمایشگر انجام می شود. نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد بهره مندی کابین این خودرو از نورپردازی داخل کابین است که فضای داخل کابین پیکاپ کی جی موبیلیتی را دل چسب تر می کند.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در انتها باید بگوییم که پیکاپ موسو خان در بخش امکانات و آپشن نیز بسیار راضی کننده ظاهر می شود و امکانات بسیار خوب و کاربردی را در خود جای داده است که از جمله امکانات این خودرو می توانیم به؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ، سیستم کمکی ترمز، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مالتی مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور ، سنسور باران ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، رادار نقطه کور و… اشاره کنیم.

رقبای پیکاپ موسو خان

متاسفانه در بازار خودرو کشور پیکاپ های کره ای حضور چندانی ندارند و عملا در حال حاضر پیکاپ پیکاپ سانگ یانگ موسوخان تنها پیکاپ کره ای که در بازار ایران عرضه می شود. با این حال می توان برای پیدا کردن رقیبی برای این خودرو به سراغ پیکاپ های ژاپنی نظیر تویوتا هایلوکس رفت که متاسفانه نسخه صفر کیلومتر آنها به سختی در بازار پیدا می شود.

اما اگر بخواهیم این خودرو را با پیکاپ های مونتاژی رو در رو کنیم می توانیم از پیکاپ هایی نظیر؛ مکسوس استار H، کی ام سی T9، فوتون G7 و چانگان هانتر به عنوان رقبای کی جی ام موسو خان یاد کنیم که البته موسو خان به دلیل اصالت برند و کیفیت ساخت می تواند دست بالا را نسبت به رقبا داشته باشد.

سوالات متداول

پیکاپ موسو خان چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو در بخش قوای محرکه خود مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است که می تواند نهایتا ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در نهایت نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان آیسین به چرخ ها منتقل می شود.

پیکاپ موسو خان چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری ، سیستم کنترل کشش ، سیستم کمکی ترمز، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مالتی مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور ، سنسور باران ، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، گرم کن صندلی، رادار نقطه کور و… اشاره کرد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir