Wp Header Logo 852.png
ماهیندرا تار راکس معرفی شد ؛ جیپ رانگلر هندی با قیمت پایه ۹۱۰ میلیون تومان

شرکت ماهیندرا با معرفی نسخه راکس (Roxx) از شاسی‌بلند تار، مدل جنجالی خود را بروز رسانی کرده است. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد طویل‌تر بوده و به جای سه درب، پنج درب دارد. شاید بدانید شاسی‌ بلند تار به خاطر شباهت بسیار زیاد به جیپ رانگلر، در مقیاس جهانی مشهور است!

تغییرات ظاهری و طراحی

نسخه جدید ماهیندرا تار راکس با ابعاد بزرگ‌تر و باز طراحی برخی از قسمت‌های بدنه، سعی دارد کاراکتری قدرتمند و جذاب را به نمایش می‌گذارد. در این نسخه جلو پنجره جدید شش شکاف عمودی در دو ردیف دارد و چراغ‌های جلو و عقب با گرافیک‌ مدرن بروز آوری شده‌اند.

ماهیندرا تار راکس معرفی شد ؛ جیپ رانگلر هندی با قیمت پایه ۹۱۰ میلیون تومان

با افزایش طول بدنه به ۴۴۲۸ میلیمتر و فاصله محوری به ۲۸۵۰ میلیمتر، ماهیندرا تار راکس فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. برای مقایسه بد نیست بدانید رانگلر پنج درب ۳۵۷ میلیمتر طول بیشتری نسبت به کپی هندی خود دارد. این شاسی‌بلند پنج درب بسته به تیپ روی رینگ‌های آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچی و لاستیک‌های ۲۵۵/۶۰ سوار می‌شود.

ماهیندرا تار راکس معرفی شد ؛ جیپ رانگلر هندی با قیمت پایه ۹۱۰ میلیون تومان

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی

در داخل کابین، تار راکس تفاوت چندانی با نسخه سه درب ندارد، اما ماهیندرا تأکید می‌کند کیفیت مواد، امکانات رفاهی و آسایش فضای داخلی ارتقا پیدا کرده است. این شرکت می‌گوید در نسخه راکس فضای لوکسی را پدید آورده، البته لوکس طبق انتظارات و استانداردهای بازار هند. این شاسی‌ بلند به یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاع‌رسانی سرگرمی مجهز شده؛ جالب اینکه در پشت فرمان تریم‌ های میانی و پرچمدار هم نمایشگری با همین ابعاد اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه فول از امکاناتی نظیر صندلی‌های جلوی تهویه‌ شونده، محفظه دارای سردکن، سقف پانورامیک، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی باکیفیت هارمن کاردن با ۹ بلندگو برخوردار است.

در حالت استاندارد ماهیندرا تار راکس با ۶ ایربگ به دست مشتریان می‌رسد. این خودرو از ۱۰ سامانه کمک راننده پیشرفته سود برده و سطح ۲ از رانندگی خودکار را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی ماهیندرا تار راکس

ماهیندرا تار راکس با دو پیشرانه درون‌سوز عرضه می‌شود. موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژ بنزینی به کار رفته در این شاسی‌بلند آفرودی ۱۷۴ اسب ‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن ‌متر گشتاور دارد. موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل هم ۱۷۲ اسب ‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتورها از طریق جعبه‌ دنده‌ دستی ۶ سرعته یا نمونه ۶ سرعته خودکار ساخت شرکت ژاپنی آیسین به چرخ‌های عقب یا هر چهار چرخ ارسال می‌شود.

ماهیندرا تار راکس معرفی شد ؛ جیپ رانگلر هندی با قیمت پایه ۹۱۰ میلیون تومان

توانمندی‌های آفرودی

ماهیندرا تار راکس روی پلتفرم جدید M_Glyde ساخته شده و قابلیت‌های آفرودی بالایی دارد، به همین خاطر می‌تواند علاقه‌مندان به ماجراجویی در مسیرهای ناهموار و کارگردان‌های بالیوود را به خود جذب کند! برای عبور بهتر از چنین مسیرهایی، سیستم ۴Xplor با قفل دیفرانسیل الکترونیکی همکاری می‌کند. مهندسین ماهیندرا برای سطوح مختلف و نوع مسیر پیش رو حالت‌های مخصوصی تعریف کرده‌اند. تار راکس اولین خودروی هندی است که به دستیار هوشمند کنترل خزش تجهیز می‎شود. این دستیار عبور از مسیرهای سنگلاخی و بسیار ناهموار را تسهیل می‌کند. محصول جدید ماهیندرا زاویه ورودی برابر با ۴۱.۷ درجه دارد که رقمی ایده‌آل محسوب می‌شود. به گفته کمپانی هندی، این شاسی‌بلند قادر است از آب‌هایی به عمق ۶۵۰ میلیمتر عبور کند.

قیمت و زمان عرضه ماهیندرا تار راکس

قیمت ماهیندرا تار راکس از ۱,۲۹۹,۰۰۰ روپیه آغاز می‌شود، یعنی معادل چیزی در حدود ۱۵,۵۰۰ دلار یا ۹۱۰ میلیون تومان. مدل پرچمدار هم ۲,۰۴۹,۰۰۰ روپیه قیمت‌گذاری شده؛ این رقم هم معادل ۲۴,۴۰۰ دلار یا ۱.۴۳ میلیارد تومان است. پیش‌فروش این شاسی‌بلند پنج درب از دوم اکتبر آغاز می‌شود، روند تحویل سفارشات هم برای دوازدهم اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir