Fotojet623638599470450684430

ماهیندرا مدل تار (Thar)، همان نسخه کپی هندی جیپ رانگلر است که اکنون این شرکت هندی، نسخه چهار در آن را معرفی کرده است. نسخه چهار در این آفرودر، روکس (Roxx) نام دارد.

روکس بر اساس یک شاسی نردبانی جدید ساخته شده است، که وعده یک سواری نرم‌تر را می‌دهد. این خودرو هنوز هم با پیشرانه‌های قدیمی بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود.

طراحی ماهیندرا تار روکس

ظاهراین تار پنج در، یادآور جیپ رانگلر مدل دهه 40 است. در آن زمان جیپ ویلیز در هند و تحت لیسانس تولید می‎‌شد.

علاوه بر اضافه شدن تعداد درها، شیشه‌های جانبی جدید، بدنه کشیده‌تر و چندین ارتقا ظاهری، از ویژگی‌های تار روکس است. یکی از این تغییرات، بازطراحی جلوپنجره است، که اکنون شش پرده عمودی دارد که به دو قسمت تقسیم شده‌اند. سپرها نیز به صورت حرفه‌ای به روز شده‌اند و چراغ‌های جلو و عقب هم‌اکنون گرافیک LED مدرن دارند.

گزینه ترکیب دو رنگ برای بدنه خودرو در دسترس است، که در این نوع رنگ‌آمیزی، سقف فلزی به نظر قابل حذف شدن می‌آید، در صورتی که این طور نیست و سقف کاملا ثابت است. رینگ‌های 18 و یا 19 اینچی برای این آفرودر هندی درنظر گرفته شده، که با تایرهای بزرگ 255/60 همراه است.

ایعاد تار روکس به 4428/1870/1923 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری آن 2850 میلی‌متر است. بنابراین 443 میلی‌متر کشیده‌تر از تار معمولی بوده و فاصله محوری آن نیز 400 میلی‌متر بیش‌تر است. در مقایسه با جیپ رانگلر، 357 میلی‌متر کوتاه‌تر است.

کابین و امکانات ماهیندرا تار روکس 2025

متریال فضای داخلی تار روکس تا حد زیادی مشابه تار سه در است؛ اما از نظر صدا، لرزش و ارتعاش بهبود یافته است. یک نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات و سرگرمی به صورت استاندارد تعبیه شده و با یک صفحه کیلومتر دیجیتال 10.25 اینچی همراه است. این نمایشگر صفحه کیلومتر، در تریم‌های سطح متوسط و بالا نصب شده است.

نسخه پرچمدار، ویژگی‌های برتری مانند صندلی‌های جلو تهویه‌دار، داشبورد خنک‌شونده، سانروف پانوراما، شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی هارمن کاردن با 9 اسپیکر و … دارد.

معمولا ویژگی‌های ایمنی پیشرفته را در خودروهای هندی نمی‌بینیم؛ اما ماهیندرا روکس، با شش ایربگ، بیش از 10 ویژگی سیستم ADAS (کمک راننده) و رانندگی خودکار سطح 2 عرضه می‌شود.

مشخصات فنی ماهیندرا تار روکس 2025

این محصول با زیربنای نردبانی M_Glyde جدید ماهیندرا توسعه یافته است. سیستم تعلیق آن در بخش جلو از نوع دوجناغی مستقل فنر پیچشی و در عقب اکسل صلب است.

همان طور که اشاره شد، دو نوع پیشرانه غیرالکتریکی برای ماهیندرا تار روکس در دسترس است. خروجی هر دو پیشرانه نسبت به تار استاندارد ارتقا یافته است. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ mStallion TGDi بنزینی، 174 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل mHawk نیز 172 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

مشتریان می‌توانند گیربکس شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک ایسین را انتخاب کنند. نیروی تولید شده به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

این خودرو در آفرود بسیار توانمند است. به ویژه اگر سیستم 4Xplor را داشته باشد. این سیستم شامل قفل الکترونیکی دیفرانسیل‌ها و حالات رانندگی مختلف برای مسیرهای متنوع است.

روکس همچنین سیستم Crawl Smart Assist را دارد، که برای اولین بار روی یک خودرو هندی نصب شده است. همچنین زاویه ورود 41.7 درجه دارد و تا عمق 650 میلی‌متری آب حرکت می‌کند.

قیمت ماهیندرا تار روکس 2025

شروع قیمت ماهیندرا تار روکس در هند از 15,500 دلار شروع می‌شود، که مربوط به نسخه پایه دنده دستی با موتور بنزینی و دیفرانسیل عقب است. حداکثر قیمت آن نیز به حدود 24,400 دلار، برای مدل پرچمدار اتوماتیک با موتور دیزلی و دو دیفرانسیل می‌رسد. بنابراین نزدیک 1950 دلار گران‌تر از تار سه در است. این محصول از 12 اکتبر تحویل داده می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir