Wp Header Logo 1107.png
Seal 06 GT

شرکت چینی بی وای دی خود را برای معرفی هاچبک الکتریکی جدید سیل ۰۶ جی تی (Seal 06 GT) آماده می‌کند. پیش از رونمایی رسمی، تصاویر و برخی از مشخصات این خودرو در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. این هاچبک جذاب در حقیقت نسخه تولیدی از مفهومی بی وای دی Ocean M است که آوریل امسال در نمایشگاه خودروی پکن پرده‌برداری شد.

طراحی ظاهری

در حالی که بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمای بیرونی تا حد زیادی به مدل مفهومی وفادار مانده، اما برخی از عناصر طراحی در آن تعدیل شده‌اند. برای مثال، سپرهای سیل ۰۶ جی تی هر چند اسپرت دیده می‌شوند، ولی در مقایسه با سپرهای مدل مفهومی کمتر تهاجمی به نظر می‌رسند. همچنین اسپویلر عقب که جزو ویژگی‌های خاص کانسپت Ocean M بود، به طرز عجیبی در سیل ۰۶ جی تی ناپدید شده است. در کنار این‌ها باید گفت گرافیک‌ چراغ‌های جلو و عقب در مدل تولیدی ساده‌تر شده و قاب آینه‌های جانبی نیز طراحی معمول‌تری دارد.

بی وای دی سیل ۰۶ جی تی

 طراحی داخلی و تجهیزات

در داخل کابین، هاچبک بی وای دی سیل ۰۶ جی تی بخش زیادی از ویژگی‌های خود را از سدان پر سر و صدای سیل به ارث برده است. برای ایجاد تمایز، طراحان در فرم داشبورد و دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع این هاچبک برقی بازنگری‌هایی انجام داده‌اند.

طراحی داخلی رسیل ۰۶ جی تی

 ابعاد بی وای دی سیل ۰۶ جی تی

هاچبک جدید بی وای دی با طول ۴,۶۳۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۸۲۰ میلیمتر، در مقایسه با فولکس واگن ID.3 و ام جی ۴ جثه بزرگ‌تری دارد، اما همچنان در مقایسه با کراس‌ اوور هایی مثل هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 کوچک‌تر است. این خودرو بر پایه پلتفرم پیشرفته e-Platform 3.0 Evo  ساخته شده، پلتفرمی که با انواع قوای محرکه تک موتوره دیفرانسیل عقب و دو موتوره چهار چرخ محرک سازگاری دارد.

ابعاد سیل ۰۶ جی تی

مشخصات فنی و زمان عرضه

هرچند بی وای دی هنوز مشخصات فنی نهایی را اعلام نکرده، اما اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) نشان می‌دهد که نسخه تک موتوره این خودرو ۲۱۵ اسب بخار و نسخه دو موتوره آن ۴۱۶ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

مشخصات بی وای دی سیل ۰۶ جی تی

رونمایی رسمی از بی وای دی سیل ۰۶ جی تی برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده و قیمت آن بین ۱۵۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ یوان (حدود ۲۱,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ دلار) پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود که بی وای دی این مدل را علاوه بر بازار چین، به بازارهای اروپا و استرالیا نیز صادر کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir