Wp Header Logo 28.png

یوتیوب یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی مجازی است که در مدت کوتاهی به یکی از پر مخاطبین شبکه های اجتماعی تبدیل شده و موفقیت زیادی در جذب کاربران به خود داشته است. بنابراین امروزه، تولید محتوا در یوتیوب، به راهی برای کسب درآمد تبدیل شده و بسیاری از مردم از این روش برای توسعه کسب و کار شخصی خود استفاده می کنند. ما در این مقاله به نحوه تولید محتوا در یوتیوب خواهیم پرداخت تا شما با استفاده از آن بتوانید درآمد خوبی کسب کنید.

تاریخچه یوتیوب

نحوه تولید محتوا در یوتیوب

پلتفرم یوتیوب در 14 فوریه سال 2005 توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم طراحی و ساخته شد. این سه نفر بر این باور بودند که مردم از اشتراک گذاری “ویدیو های خانگی مختلف خود” قطعا لذت خواهند برد. دفتر مرکزی شرکت یوتیوب در سن برونو، کالیفرنیا قرار دارد. این پلتفرم به طور رسمی در 15 دسامبر 2005 راه اندازی شد و هر روز بیشتر از دو میلیون بازدید داشت و تا ماه ژانویه سال 2006 تعداد بازدید به بیشتر از 25 میلیون رسید. این پلتفرم در حال حاضر در ایران فیلتر است اما با این وجود هنوز کاربران زیادی از یوتیوب استفاده می کنند. از سال 2023، یوتیوب دومین پلتفرم شبکه های اجتماعی در جهان پس از متا (فیسبوک سابق) قرار دارد. در نتیجه یادگیری نحوه تولید محتوا در یوتیوب می تواند برای هر کسی مفید باشد تا از طریق آن به کسب درآمد بپردازد.

نحوه تولید محتوا در یوتیوب

تولید محتوا در یوتیوب

 تولید محتوا در یوتیوب ممکن است مقداری شما را دچار سردرگمی کند این فرایند دارای چندین مرحله است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • در ارتباط با انتخاب موضوعات مورد نظرتان تحقیق کنید

موضوع و مخاطبان هدف به محتوای شما جهت می دهند در واقع ابتدا باید سه موضوع را بررسی کنید: علاقه شما در چه زمینه ای است؟ در چه حوزه ای مهارت خوبی دارید؟ میزان تقاضای مخاطبان برای موضوعات مورد علاقه یا مهارتتان چقدر است؟ بررسی این سه حوزه می تواند برای عملکرد صفحه یوتیوب شما بسیار مفید باشد و این گونه شما برای صفحه شخصی خود برنامه ریزی مناسبی خواهید داشت.

ابزار مناسبی برای ضبط و ویرایش های ویدیو های خود انتخاب کنید.

ابزار های نقشی اساسی در کیفیت بالای محتوای شما ایفا می کنند به عنوان مثال داشتن یک دوربین با کیفیت مناسب لازم است. البته مبتدیان می توانند با گوشی های هوشمندی که دوربین خوبی دارند فعالیت خود را آغاز کنند همچنین وضوح و کیفیت صدا نیز بسیار مهم است و به همین دلیل استفاده از میکروفون ها می تواند کمک کننده باشد. بهتر است برای جلوگیری از لرزش دوربین، آن را بر روی یک سه پایه قرار دهید توجه داشته باشید که علاوه بر تمامی این موارد از نور پردازی مناسب غافل نشوید. نور خوب کیفیت تصویر شما را افزایش می دهد.

  • بک گراند مناسب انتخاب کنید.

پس زمینه ویدیو های شما تاثیر بسزایی در جذب مخاطبین دارد بنابراین بهتر است پس زمینه هایی مرتبط با موضوع خود انتخاب کنید تا جذابیت ویدیو حفظ و افزایش یابد.

  • ویدیو های خود را ویرایش کنید.

ویرایش ویدیوی شما می تواند در پختگی و افزایش جذابیت آن اثر داشته باشد در نتیجه از نرم افزار هایی برای ویرایش ویدیو استفاده کنید که مخصوص یوتیوب طراحی شده اند. اگر ویدیوی مورد نظرتان همراه با متن رو نویسی بشود ویدیوی شما جلوه های بصری بیشتری خواهد داشت.

ویرایش ویدیو

  • ویدیو های خود را از طریق سئو بهینه سازی کنید.

پلتفرم یوتیوب فقط یک سایت ساده برای اشتراک گذاری ویدیو های شما نیست بلکه دومین موتور جست و جوی بزرگ جهان نیز هست. بنابراین برای بازدید بیشتر بهتر است از طریق سئو ویدیو های یوتیوب خود را بهینه سازی کنید. شما با این روش می توانید به میلیون ها بازدید در صفحه برسید و افراد ویدیو های شما را بیشتر با دیگران به اشتراک می گذارند.

  • از عنوان های جذاب استفاده کنید.

مخاطبین با اولین چیزی که مواجهه می شوند عنوان ویدیوی شماست. به همین دلیل عنوان انتخابی شما باید بتواند توجه مخاطبان را جلب کند و در ذهن آن ها سوال ایجاد کند. عنوان انتخابی شما بهتر است به محتوایتان مربوط باشد.

  • ویدیوی مورد نظرتان را آپلود کنید.

در مرحله آخر، ویدیویی که زحمت زیادی برای ساخت و ویرایش آن کشیده اید را آپلود کنید و البته باید بدانید که با آپلود ویدیو کار تمام نخواهد شد بلکه شما باید از دیگر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ ویدیوی خود استفاده کنید تا بازدید بیشتری داشته باشید.

جمع بندی

یوتیوب در سال 2005 طراحی و ساخته شد و در سال 2023 به دومین پلتفرم پر مخاطب بعد از متا تبدیل شده است. در حال حاضر دفتر مرکزی یوتیوب در سن برونو ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پلتفرم با وجو فیلتر شدن هنوز در ایران کاربرد بسیاری دارد. در نتیجه تولید محتوا در چنین شبکه اجتماعی پر کاربری می تواند برای توسعه کسب و کار و افزایش درآمد شما بسیار مفید باشد ما در این مقاله به تاریخچه تاسیس یوتیوب و مراحل نحوه تولید محتوا در یوتیوب پرداختیم تا از آن ها نهایت استفاده را ببرید و کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir