Wp Header Logo 53.png

لوکانو ۷ یا جیکو ۷ یکی از کراس اوور های جدید و دو دیفرانسیل گروه خودروسازی چری است که به زودی به بازار کشور می آید.

خودروهای کراس اوور و شاسی بلند روز به روز در حال گسترش هستند و برندهای مختلف چینی هم در این زمینه بسیار پرتلاش و هدفدار ظاهر شده‌اند. شرکت چری که تاکنون با چندین برند مختلف در بازار ایران حضور پیدا کرده است، حالا می‌خواهد با همکاری گروه ماموت محصولی جدید از زیرمجموعه‌های خود به نام لوکانو ۷ یا (جکو J7) را به ایران بفرستد. در این مطلب به بررسی و معرفی لوکانو L7 می‌پردازیم تا اطلاعات بیشتری در مورد این ماشین جدید چینی به دست آورید.

لوکانو 7

درباره لوکانو ۷

سال ۲۰۲۳ بود که شرکت چری از برند جدید خود با نام جائکو یا جیکو (Jaecoo) رونمایی کرد تا محصولات شاسی بلند جدید و نسبتا لوکس خود را تحت این نشان به بازارهای اروپا، روسیه، خاورمیانه، مالزی و… روانه کند. اولین محصول این برند یک شاسی بلند شهری جمع‌وجور به نام J7 بود که نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ با مدل پروتوتایپ خود حضور پیدا کرد. این محصول در بازار چین نشان چری و عنوان اکسپلور ۰۶ یا تانسائو ۰۶ را بر پیشانی دارد و در بازار ایران تحت برند جدید لوکانو و با همکاری گروه ماموت عرضه خواهد شد.

طراحی لوکانو 7

طراحی بدنه LUCANO 7

از آنجا که شرکت چری روی توانایی‌های نسبی آفرودی لوکانو L7 برای مصارف معمولی و طبیعت‌گردی خانوادگی تاکید زیادی داشته است، بنابراین هیچ جای تعجب ندارد که برای طرح بدنه جکو j7 یا همان لوکانو ۷ به سراغ بهترین‌ شاسی بلندهای بازارهای جهانی یعنی محصولات رنجروور نظیر مدل ایووک برود و از آنها الگو بگیرد. بنابراین وقتی که از نمای بغل به استایل بیرونی لوکانو ۷ دقت می‌کنید، می‌توانید شباهت‌های زیادی بین این کراس اوور چینی و تولیدات گروه خودروسازی بریتانیایی رنجروور مشاهده کنید. این سبک طراحی برخلاف کراس اوورهای خانوادگی فعلی چری در بازار ایران حالتی به اصطلاح باکسی پیدا کرده و خطوط صاف به صورت شیبدار همراه المان‌های چهارگوش در قسمت‌های مختلف بدنه این خودرو خودنمایی می‌کنند.

طراحی بدنه لوکانو 7

به هر ترتیب استایل این محصول به دلیل تفاوت با خودروهای فعلی چینی و شباهت به تولیدات محبوب برند رنجروور، نسبتاً زیبا، هماهنگ و متفاوت احساس می‌شود و به همین دلیل نیز احتمالاً در مقایسه با دیگر تولیدات چری در ایران، بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

نمای عقب لوکانو 7

مشخصات فنی لوکانو ۷

از آنجا که با محصولی از کمپانی چری مواجه هستیم، بنابراین جای تعجب ندارد که یک موتور آشنا روی لوکانو ۷ ببینیم. همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم که برای چری تیگو ۸ پرو و فونیکس اف ایکس تولید نیرو می‌کند، در لوکانو ۷ نیز به خدمت فراخوانده شده است. این موتور چهار سیلندر بنزینی قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دوکلاچه روغنی به سمت چرخ‌ها می‌فرستد. این خودرو دارای سامانه تمام چرخ محرک بوده و قابلیت ارسال نیرو به سوی تمامی چرخ‌ها (AWD) در آن وجود دارد.

مشخصات لوکانو 7

گفته می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ لوکانو ۷ تقریباً در محدوده ۹ ثانیه جا می‌گیرد و بیشترین سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. نسخه تمام چرخ محرک این خودرو حدود ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد و انتظار می‌رود که نزدیک به ۷ الی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی بنزین بسوزاند. بنزین مورد نیاز هم از طریق یک باک سوخت ۵۷ لیتری تامین می‌شود که برای این ماشین مناسب است. خوشبختانه سیستم تعلیق عقب لوکانو L7 از نوع مالتی لینک مستقل بوده و در نتیجه هم هندلینگ و پایداری آن افزایش پیدا می‌کند و هم کیفیت سواری آن بدین وسیله ارتقا می‌یابد.

برند لوکانو
مدل ۷
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۹۷ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۳۸ میلی متر
عرض ۱۸۹۸ میلی متر
ارتفاع ۱۷۸۹ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۷۲ میلی متر
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۷ لیتر
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۰R19
شرکت عرضه کننده لوکانو
برند نشان مادر جیکو
کشور سازنده ایران – چین
نمای عقب لوکانو 7

نقطه ضعف اصلی موتورهای توربوشارژ محصولات چری در ایران حساسیت بالای آنها به کیفیت بنزین و روغن است به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم مالکان این خودروها از جمله صاحبان لوکانو ۷، در مورد نوع سوخت و روغن مصرفی خودرو کاملاً مراقب باشند. ضمناً نحوه استفاده صحیح از گیربکس‌های دوکلاچه می‌تواند عمر آنها را تا حد زیادی افزایش دهد که مالکان LUCANO 7 باید به این نکته نیز دقت کنند.

طراحی کابین و امکانات LUCANO 7

داخل کابین لوکانو ۷ یک تریم دو رنگ نسبتاً جذاب خواهید دید که باعث می‌شود حس خوبی از حضور در این فضا به سرنشین منتقل شود. به واسطه طراحی نه‌چندان پیچیده و حضور المان‌های ساده‌تر در داشبورد، باید گفت که این سبک طراحی تا حدودی آینده‌نگرانه و البته دلنشین احساس می‌شود؛ به نحوی که نسبت به دیگر رقبای جدید چینی با داشبوردهای شلوغ و پیچیده، حس آرامش بیشتری در کاربر ایجاد می‌کند.

کابین لوکانو 7

در بخش کنسول میانی طرح اهرم تعویض دنده به نوبه خود زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. کمی جلوتر به یک نمایشگر بزرگ عمودی می‌رسید که تقریباً تمامی کلیدها و دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده تا خودش عهده‌دار ارائه وظایف مالتی مدیا و سامانه‌های کنترلر سیستم صوتی یا پنل‌های تهویه شود. قطر، ضخامت و فرم غربیلک فرمان به نحوی است که راننده از به دست گرفتن آن احساس تسلط کامل بر خودرو خواهد داشت؛ ضمن آنکه نمایشگر دیجیتال پشت فرمان با قطر کمتر از نمایشگر مرکزی که وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد، از خوانایی و گرافیک دلچسب سود می‌برد.

گیربکس لوکانو 7

ادوات داخل کابین لوکانو ۷ از متریال و مواد نسبتا باکیفیت ساخته شده و همین موضوع می‌تواند باعث ارتقای کیفی این خودرو نسبت به دیگر محصولات همرده چینی در بازار ایران شود. فضای داخل اتاق نیز با وجود آنکه با یک کراس اوور جمع‌وجور طرف هستیم، نسبتاً جادار بوده و افراد بزرگسال در صندلی‌های ردیف عقب می‌توانند با حداقل محدودیت و در اختیار داشتن فضای پای کافی، حضور پیدا کنند. ضمنا پشت صندلی‌های ردیف دوم حدود ۴۱۰ لیتر گنجایش برای جا دادن لوازم وجود دارد اما با خواباندن صندلی‌ها می‌توان این ظرفیت را تا ۱۳۳۸ لیتر افزایش داد.

نمایشگر لوکانو 7

همچنین گفته می‌شود که لوکانو ۷ با تنوع بسیار مناسبی از امکانات رفاهی و ایمنی نوین به بازار ایران راه پیدا می‌کند. هشدار تغییر لاین و خروج از خط، رادار تصادف از عقب، تشخیص نقطه کور، دستیار کمکی بین خطوط، سیستم کمکی ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند،‌ نوربالا اتوماتیک، هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه ، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با سردکن و گرمکن صندلی‌ها، پایش فشار باد تایرها، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پا، مالتی مدیا لمسی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سانروف برقی، سامانه استارت/ استاپ و… از جمله مهمترین تجهیزات آپشن‌های لوکانو ۷ برای بازار ایران به شمار می‌روند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار خط خوان – رادار نقطه کور – ترمز اضطراری اتوماتیک – اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – تهویه اتوماتیک دوکاناله – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – سنسور باران – نور بالای اتوماتیک – تابلوخوان – صندلی های برقی جلو – گرمکن و سردکن صندلی های جلو – حافظه صندلی راننده – دسته دنده الکتریکی – تنظیم حالت رانندگی – نمایشگر لمسی – پاکسازی هوای کابین – نور پردازی کابین – ترمز پارک برقی – اتوهلد – کنترل حرکت در سراشیبی – کروز کنترل تطبیقی – رانندگی خودکار در ترافیک – رانندگی خودکار بین خطوط – استارت دکمه ای – قابلیت روشن شدن خودرو از طریق ریموت – تریم داخلی چرم مصنوعی – دوربین ۳۶۰ درجه – دوربین ثبت وقایع – جلو آمپر دیجیتال

مزایا و معایب

مزایا طراحی جذاب – توان حرکتی قابل قبول – شتاب مناسب – امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
معایب نبود برخی ویژگی ها مانند گرمکن صندلی های عقب – استفاده از جعبه دنده دو کلاچه به جای AT

رقبای لوکانو ۷

لوکانو ۷ در یک کلاس خودرویی بسیار پرطرفدار و نسبتا شلوغ حاضر شده است و بنابراین رقبای متعددی همچون تیگو ۷ پرومکس، فونیکس اف ایکس پریمیوم، هیوندای توسان ۲۰۲۳ وارداتی، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ وارداتی، تیگو ۸ پرومکس و بسیاری دیگر از کراس اوورهایی که احتمالاً بعدها وارد بازار ایران می‌شوند، جزو رقبای اصلی لوکانو ۷ به شمار خواهند رفت.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

لوکانو ۷ چه مشخصاتی دارد؟

لوکانو ۷ یک شاسی بلند شهری در ابعاد کامپکت و از محصولات شرکت چری است که با نام جکو J7 در دیگر کشورها به فروش می‌رسد. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDi عرضه می‌شود و حداکثر قدرت آن برابر ۱۹۷ اسب بخار به علاوه ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. سیستم انتقال قدرت این شاسی بلند چینی از نوع تمام چرخ محرک بوده و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوکانو ۷ چه امکاناتی دارد؟

هشدار تغییر لاین و خروج از خط، رادار تصادف از عقب، تشخیص نقطه کور، دستیار کمکی بین خطوط، سیستم کمکی ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند،‌ نوربالا اتوماتیک، هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه ، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با سردکن و گرمکن صندلی‌ها، پایش فشار باد تایرها، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پا، مالتی مدیا لمسی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سانروف برقی، سامانه استارت/ استاپ و… از جمله مهمترین آپشن‌های لوکانو ۷ محسوب می‌شوند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir