Wp Header Logo 42.png
هیوندای با سرعت به سمت برقی شدن می‌رود ؛ معرفی ۲۱ مدل الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

در حالی که بسیاری از خودروسازان دیگر در تولید خودروهای الکتریکی محتاطانه عمل می‌کنند، گروه خودروسازی هیوندای پا را با شدت بیشتری روی پدال گاز قرار داده و قصد دارد تولید چنین مدل‌هایی را جدی‌ تر از قبل دنبال کند.

در رویداد سالانه «روز سرمایه‌گذاران و مدیرعامل» که طی روزهای اخیر در سئول برگزار شد، رهبران ارشد هیوندای از استراتژی خود برای چند سال آینده پرده برداشتند. هدف اصلی این شرکت فروش سالانه ۲ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ است. در کنار این، هیوندای برنامه دارد خودروهای هیبریدی بیشتری را به سبد محصولات خود اضافه نماید، از جمله مدل‌های EREV که در آنها موتور بنزینی نقش ژنراتور برای شارژ باتری را ایفا می‌کند. خودروساز کره‌ای این نوع پیشرانه را پلی بین مدل‌های درون‌سوز و تمام الکتریکی می‌داند.

هیوندای با سرعت به سمت برقی شدن می‌رود ؛ معرفی ۲۱ مدل الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

 تولید آیونیک ۹ در ایالات متحده؛ گامی به سوی موفقیت

به گفته مدیرعامل هیوندای موتور، یعنی آقای جائه هون چانگ برنامه‌های بزرگی برای بازار آمریکا و ایجاد فرصت‌های شغلی در این کشور در نظر گرفته شده است. در راستای تحقق این هدف، شاسی بلند الکتریکی و درشت اندام هیوندای آیونیک ۹ در کارخانه جدید متاپلنت در جورجیا تولید خواهد شد. ضمن اینکه قرار است آیونیک ۵ هم از اواخر امسال در این کارخانه تولید شود.

هیوندای با سرعت به سمت برقی شدن می‌رود ؛ معرفی ۲۱ مدل الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

پیش‌ تر گفته می‌شد که شاسی بلند برقی و فول‌ سایز هیوندای با نام آیونیک ۷ معرفی خواهد شد، اما آقای چانگ همچنین تأیید کرده که نام این مدل جدید آیونیک ۹ خواهد بود. این شاسی بلند پرچمدار در سال ۲۰۲۱ در قالب کانسپت Seven معرفی شد. انتظار می‌رود نسخه تولید انبوه این خودرو در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس امسال رونمایی شود.

 تمرکز هیوندای روی پیشرانه EREV

اگرچه هیوندای بر هدف فروش جهانی خودروهای الکتریکی تاکید دارد، مقامات این شرکت اعتراف کردند که مسیر به سوی آینده الکتریکی کندتر و پیچیده‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت، پیش می‌رود. به همین خاطر این شرکت تولید پیشرانه‌ های EREV را در دستور کار قرار خواهد داد. این نوع پیشرانه در اصل با مدل‌هایی مثل ب ام و i3 و شورولت ولت معرفی شد. در این نوع پیشرانه موتور بنزینی عمدتاً حجم کمی داشته و صرفاً باتری را شارژ می‌کند. به عبارت دیگر موتور بنزینی هیچ ارتباطی با چرخ‌ها ندارد و نیروی لازم برای جابجایی توسط موتور برقی تأمین می‌شود. هیوندای وعده داده مدل‌های مجهز به این پیشرانه، از جمله نسخه‌ای از آیونیک ۹ بردی در حدود ۹۰۰ کیلومتر خواهند داشت. ناگفته نماند استفاده از این نوع پیشرانه اکنون در بین خودروسازان چینی بسیار رایج شده است.

هیوندای با سرعت به سمت برقی شدن می‌رود ؛ معرفی ۲۱ مدل الکتریکی تا سال ۲۰۳۰

معرفی ۲۱ خودروی برقی تا پایان سال ۲۰۳۰

هیوندای در همایش اخیر از برنامه‌های خود برای گسترش خودروهای هیبریدی خبر داد. این شرکت در بازار آمریکا توانسته با نسخه هیبریدی سانتافه و سوناتا به موفقیت برسد. با توجه به استقبال بالا از این دو مدل، هیوندای خودروهای هیبریدی بیشتری را به بازار ایالات متحده عرضه خواهد کرد. هدف هیوندای این است که تا سال ۲۰۳۰ در تمامی خطوط تولید خود، از جمله خودروهای درون‌سوز، هیبریدی،EREV  و برقی به سودآوری برابری دست پیدا کند. این کمپانی در نظر دارد تا پایان این دهه ۲۱ مدل برقی را به سبد محصولات خود اضافه نماید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir