Wp Header Logo 132.png

گروه صنعتی ایران‌خودرو در آستانه برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش خود اعلام کرد: «باتوجه به بهبود شرایط تولید و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعهدات معوق ایران‌خودرو در شهریورماه کاهش داشته است و تا پایان ماه به ۲۰هزار دستگاه خواهد رسید.»

ایران‌خودرو تاکید کرده است که در ۱۷ ماهه گذشته، نزدیک به ۶۶۰هزار تعهدات مربوط به سامانه یکپارچه تحویل شده و درعین‌حال، تعهدات معوق کاهش داشته است.

این خودروساز تصریح کرده است: «تعهدات معوق ازجمله تعهدات سورن دوگانه‌سوز، ۲۰۷ اتومات و تارا اتومات نیز به‌زودی جبران خواهد شد.»

انجام قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو در روز جاری

ایران‌خودرو درخصوص طرح اخیر فروش محصولات خود نیز عنوان کرده که است پس از برگزاری قرعه‌کشی در روز جاری (یک‌شنبه یازدهم شهریورماه)، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق‌العاده یا پیش‌فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد.

براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو ساعت ۹ امروز (یکشنبه) با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد. ایران‌خودرو بار دیگر تاکید کرده است که مسدودی وجه برای ثبت‌نام اولیه بوده است و متقاضیان دغدغه‌ای نسبت‌به احتمال حذف از فرآیند قرعه‌کشی به دلیل برداشت از حساب از روز پنجم شهریورماه نداشته باشند.

پس از قرعه‌ کشی و تعیین مشتریان منتخب براساس ظرفیت فروش نیز استعلام از نهادهای ذی‌ربط ازجمله ثبت احوال، فراجا و… و تایید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام می‌شود و فراخوان واریز وجه آغاز خواهد داشت.

بنا بر این اعلام، مشتریان در فروش فوق‌العاده، به مدت ۱۰روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند. گفتنی است؛ مراسم قرعه‌کشی طرح فروش به‌صورت مستقیم از سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و همچنین صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.

افتتاح خط تولید اکسل «ری‌را» همزمان با اولین نوبت فروش

گل سرسبد طرح فروش ایران‌خودرو، پرچمدار جدید محصولات این خودروساز یعنی کراس‌اوور ملی ری‌را است. ایران‌خودرو همزمان با اولین نوبت عرضه این خودرو، اقدام به افتتاح خط تولید و مونتاژ اکسل آن کرده است. این خط تولید دارای ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰دستگاه است و قابلیت افزایش آن، هم‌راستا با ظرفیت تولید در ایران‌خودرو وجود دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو، در مراسم افتتاح این خط تولید در شرکت محورسازان (زیرمجموعه ایران‌خودرو) با تاکید بر لزوم بهره‌وری خطوط تولید و نیروی کار در شرکت‌های تابعه این گروه صنعتی، بر ارایه قطعات و مجموعه‌های باکیفیت برای عرضه خودرو با کیفیت بالا به مشتریان تاکید کرد.

علیمردان عظیمی با بیان این‌که ری‌را به‌عنوان اولین کراس‌اوور ملی باید با بالاترین سطح کیفیت تولید و به دست مشتریان برسد، افزود: «بسیاری از امکانات این خودرو برای نخستین‌بار در محصولات داخلی به کار می‌رود و با مشخصات مطلوب فنی و عملکردی در میان خودروهای هم‌کلاس، جایگاه خود را در بازار به خوبی به دست خواهد آورد.»

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات در شرکت محورسازان، اظهار داشت: «با توجه به توانمندی و ظرفیت موجود در گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت محورسازان، امکان داخلی‌سازی قطعه کالیپر توسط این مجموعه وجود دارد و در این راستا، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و ساپکو می‌توانند در این مسیر کمک کنند.»

بنابراین گزارش، محورسازان تنها تامین‌کننده اکسل برای محصول ری‌را به شمار می‌رود. این قطعه از نوع اکسل‌های جدید میل‌پیچشی بوده و به‌صورت پکیج کامل متشکل از اکسل جلو و عقب توسط این قطعه‌ساز به تولید می‌رسد و برخی قطعات زیرمجموعه آن مانند دیسک‌های عقب و جلو، در این مجموعه ماشین‌کاری می‌شوند.

تلاش برای ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین پیش از این در نشست با مدیران ارشد مهرکام‌پارس، ساپکو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو تصریح کرده بود: «برای رفع مشکلات و موانع نباید صرفا به دنبال به‌روزآوری قیمت محصولات باشیم، بلکه با افزایش بهره‌وری و استفاده از تمام ظرفیت‌های تولیدی و ارتقای کیفیت می‌توانیم دستاوردهای قابل‌توجهی را رقم بزنیم.»

وی با بیان این‌که به دنبال افزایش بهره‌وری و کاهش بهای تمام‌شده تولید هستیم، افزود: «استراتژی و برنامه شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو باید مبتنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تولید باکیفیت و افزایش سهم بازار باشد و این مهم با هماهنگی و همکاری کارکنان باتجربه و دارای دانش در گروه تحقق یافتنی است.»

عظیمی همچنین در ابتدای ماه جاری و در پیام تبریک انتصاب محمد اتابک، وزیر جدید صمت، تصریح کرد: «مدیریت و کارکنان تلاشگر گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان پرچم‌دار صنعتی که پیشران سایر صنایع است و نقش قابل توجهی در تولید ارزش افزوده اقتصاد کشور ایفا می‌کند، از برنامه‌های ارائه‌شده شما استقبال کرده و آمادگی کامل خود را برای تحقق آن ابراز می‌کنند.»

به گفته وی، جامه عمل پوشاندن به بخش‌های مهمی از برنامه فوق‌الذکر ازجمله «ارتقای سهم بخش‌های صنعت و معدن از ارزش افزوده کل اقتصاد»، «حذف تدریجی قیمت‌گذاری دستوری»، «ارتقای خوداتکایی از طریق افزایش عمق ساخت داخل»، «توسعه و تقویت نمانام‌های داخلی و نشان‌سازی تجاری ملی» و «تنوع‌بخشی به صادرات»، برای صنعت خودرو کشور و مشخصا گروه صنعتی ایران‌خودرو اهمیت فوق‌العاده‌ای به‌ویژه در شرایط کنونی دارد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir