123 3638609775096017188

آمریکا فقط مدل GR کرولا کامپکت را دریافت می‌کند، اما در اروپا و دیگر نقاط جهان، GR یاریس همان پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر پرقدرت را دارد. از این هاچ‌بک کوچک اسپرت اکنون در ایتالیا نسخه ویژه‌ای معرفی شده است، تا اولین پیروزی تویوتا در مسابقات جهانی رالی گرامی داشته شود. از این رو، این سوپرمینی تولید محدود از مدل کرولا 1600 کوپه سال 1973 الهام گرفته است.

مشخصات فنی تویوتا GR یاریس نسخه TGR ایتالی

خبر ناامیدکننده این است که نسخه محدود TGR ایتالیا فقط با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته عرضه می‌شود. برای داشتن گیربکس دستی شش سرعته، باید یک GR یاریس معمولی سفارش دهید.

GR یاریس و GR کرولا تنها مدل‌های تویوتا هستند که از موتور سه سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتری استفاده می‌کنند.

طراحی تویوتا GR یاریس نسخه TGR ایتالی

طراحی خطوط جانبی نوستالژیک این خودرو، تنها تغییراتی نیستند که تویوتا در TGR یاریس ایجاد کرده است، علاوه‌براین هاچ‌بک پرجنب و جوش دارای رینگ‌های 18 اینچی فورج با رنگ طلایی هریتیج است. این رینگ‌های براق با تایرهای نیمه‌چسبنده پیرلی پی زیرو تروفئو R پوشیده شده‌اند، بنابراین خریداران به طور استاندارد تایرهای با کیفیت بالایی خواهند داشت.

معرفی تویوتا TGR یاریس

برای جذاب‌تر کردن پیشنهاد، تویوتا لوگو‌های ویژه بیرونی و پلاک شماره‌گذاری شده منحصربه‌فرد در داخل را اضافه کرده است. علاوه‌براین، این سوپرمینی اسپرت با گواهی اصالت عرضه می‌شود تا یادآوری کند که این یک GR یاریس عادی نیست. سایر امکانات نیز به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است، بنابراین سنسورهای پارک، سنسور نقطه کور و هشدار برخورد از عقب بخشی از این معامله هستند.

قیمت تویوتا GR یاریس نسخه TGR ایتالی

نسخه محدود TGR ارزان نیست، زیرا تویوتا برای GR یاریس تولید محدود 67,500 یورو معادل 74,500 دلار درخواست می‌کند. در مجموع 51 دستگاه تولید خواهد شد. رونمایی عمومی خودرو برای اکتبر برنامه‌ریزی شده است و تحویل‌ها قبل از پایان سال آغاز خواهد شد.

قیمت درخواستی مطمئناً بالا است، در نظر گرفتن اینکه قیمت پایه یک GR کرولا 2024 در ایالات متحده 37,635 دلار است. با این حال، تبدیل ساده از یورو به دلار تمام داستان را بیان نمی‌کند. مالیات‌ها در ایتالیا به طور قابل توجهی متفاوت هستند، به ویژه به این دلیل که مشتریان باید مالیات بر ارزش افزوده 22% پرداخت کنند. مالیات بر ارزش افزوده عمدتاً دلیل اصلی است که چرا خودروهای جدید به طور کلی در اروپا گران‌تر هستند.

معرفی تویوتا TGR یاریس

بسته به کشور، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که خریدار باید بپردازد، مخصوصا در هنگام خرید یک مدل پرفورمنس با آلایندگی بالا این نکته بیشتر مطرح می‌شود. به همین دلیل است که یک GR یاریس در فرانسه از 92,290 یورو شروع می‌شود، زیرا مالیات CO2 تقریباً قیمت خودرو را دو برابر می‌کند. مدل اتوماتیک حتی گران‌تر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir