Wp Header Logo 167.png
نسل جدید آئودی Q5 در چین معرفی شد

آئودی از نسل سوم شاسی‌بلند Q5 در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۴ پرده‌برداری کرد. این نسل از کراس اوور پرفروش ارباب حلقه‌ها تغییرات زیادی داشته و با محصولات جدید کمپانی همسو شده است.

مشخصات فنی آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵

آئودی Q5 جدید در دو نسخه مختلف راهی بازار آمریکا می‌شود. نسخه پایه با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت را دارد. اما نسخه قدرتمندتر SQ5 به موتور ۳ لیتری V6 توربو شارژ مجهز شده؛ این موتور هم ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. نکته جالب توجه اینکه آئودی میزان مصرف این نسخه اسپرت را بر اساس استاندارد WLTP بین ۸ تا ۸.۵۸ لیتر اعلام کرده است. هر دو نسخه از گیربکس دو کلاچه S Tronic هفت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک کواترو بهره می‌برند.

نسل جدید آئودی Q5 در چین معرفی شد

طراحی خارجی

آئودی در طراحی Q5 جدید از خطوط نرم‌تر و روان‌تری استفاده کرده است. این خودرو در نمای جلو با یک جلو پنجره اسپرت که چراغ‌های LED در بالای آن قرار گرفته‌اند، ظاهری مدرن و جذاب دارد. همچنین، چراغ‌های عقب OLED نسل دوم با طراحی سرتاسری که حس عرض بیشتر را به خودرو می‌دهند، از ویژگی‌های برجسته طراحی این شاسی‌بلند است. آئودی Q5 در یازده رنگ مختلف عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند از بین رینگ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی گزینه دلخواه را انتخاب کنند.

نسل جدید آئودی Q5 در چین معرفی شد

طراحی داخلی و امکانات

کابین داخلی Q5 جدید با خطوط و زوایای تیز، تجربه‌ای مدرن و آینده‌نگرانه ارائه می‌دهد. در پشت فرمان از یک پنل عریض استفاده شده که میزبان دو صفحه نمایش OLED است. یکی از نمایشگرها ۱۱.۹ اینچی بوده و دیگری اندازه‌ای برابر با ۱۴.۵ اینچ دارد. طبق انتظار نمایشگر بزرگ‌تر به سیستم سرگرمی متعلق است. علاوه بر این دو صفحه نمایش، خریداران می‌توانند برای سرگرم کردن سرنشین کناری هم نمایشگر اختصاصی ۱۱.۹ اینچی سفارش دهند. این کراس اوور لوکس آلمانی از سیستم هداپ دیسپلی نیز سود برده و روی داشبورد قابلیتی به نام «نور تعاملی پویا» وجود دارد. همانطور که قابل حدس است، این قابلیت خود را با حس و حال و اتفاقات کابین همراه کرده و به راننده خوشامدگویی می‌کند.

آئودی Q5 جدید با فضای داخلی کافی برای سرنشینان در جلو و عقب، به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی عالی شناخته می‌شود. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این خودرو ۱۴۷۲ لیتر را برای حمل بارهای بزرگ فراهم می‌کند.

نسل جدید آئودی Q5 در چین معرفی شد

قیمت

قیمت پایه آئودی Q5 جدید در اروپا از ۵۲,۳۰۰ یورو (تقریباً ۵۸,۰۰۰ دلار یا ۳.۴۸ میلیارد تومان) شروع می‌شود. نسخه اسپرتSQ5  هم با پرداخت ۸۲,۹۰۰ یورو (حدود ۹۲,۰۰۰ دلار یا ۵.۵۲ میلیارد تومان) قابل خرید است. جزئیات کامل قیمت‌گذاری و مشخصات نسخه‌های عرضه شده در آمریکا به زودی و با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد. این خودرو به عنوان مدل ۲۰۲۵ فروخته می‌شود.

شایان ذکر است به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های آئودی، Q5 اهمیت ویژه‌ای در بازار دارد. تا به امروز، بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه از نسل اول و بیش از یک میلیون دستگاه از نسل دوم این خودرو به فروش رسیده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir