هیوندای آیونیک 5 مدل 2025 با طراحی جدید و ویژگیهای بهبودیافته معرفی شد. یکی از مهمترین تغییرات این مدل، اضافه شدن نسخه آفرود به نام XRT است که با طراحی منحصر به فرد و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، برای مسیرهای ناهموار مناسب است. همچنین، آیونیک 5 مدل 2025 به طور استاندارد با پورت شارژ NACS تسلا مجهز شده است که به مالکان این خودرو دسترسی به ایستگاههای سوپرشارژر تسلا در سراسر کشور را میدهد.
به گزارش مجله ماشین، آیونیک ۵ یکی از بهترین خودروهای برقی موجود در بازار است. با طراحی جذاب، برد مناسب و تجربه رانندگی نرم، این خودرو تمام آنچه را که از یک خودروی روزانه مقرون به صرفه انتظار دارید، ارائه میدهد. اکنون، با اضافه شدن پورت شارژ NACS و نسخه آفرود XRT، این خودرو حتی بهتر شده است.
XRT دومین نسخه تخصصی است که به خط تولید آیونیک ۵ اضافه میشود، پس از نسخه پرقدرت آیونیک ۵ N. هیوندای ارتفاع خودرو را ۰.۹ اینچ افزایش داده، تنظیمات تعلیق منحصر به فردی را اعمال کرده و چرخهای ۱۸ اینچی را با لاستیکهای آفرود پوشانده است. اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد محافظت اضافی زیر بدنه ارائه نشده است، با توجه به باتری کفمحور، احتمالا محافظت استاندارد خودرو برای هرگونه سفرهای سبک کافی خواهد بود.
در قسمت بیرونی، شما شاهد سپرهای جلو و عقب منحصر به فرد با پوشش “مخفیکاری دیجیتال” خواهید بود. XRT دو گزینه رنگ منحصر به فرد ارائه میدهد: قرمز نهایی و آبی کیهانی مروارید. همچنین یک جفت قلاب کشش قرمز رنگ در جلو وجود دارد که هیوندای میگوید میتواند تا ۵۸۳۴ پوند را در مواقع اضطراری بکشد. این شرکت همچنین زوایای ورود و خروج به ترتیب ۱۹.۸ درجه و ۳۰.۰ درجه را منتشر کرد. این ۲.۳ درجه و ۴.۶ درجه بهتر از خودرو استاندارد است. سایر تغییرات شامل نشانگذاری خاص، کاپهای آینه مشکی، کفپوشهای ضد آب و روکش متفاوت برای صندلیها است.
مدل XRT به طور استاندارد باتری بزرگتر و دو موتوره AWD را دریافت میکند که با توجه به اهداف آفرود آن منطقی است. هیوندای هیچ اشارهای به قدرت هیچ مدل جدید آیونیک نمیکند، اما با توجه به اینکه آخرین مدل دو موتوره ۳۲۰ اسب بخار و ۶۰۴ نیوتنمتر گشتاور گشتاور تولید میکرد، اگر افزایش قابل توجهی در قدرت وجود نداشته باشد، ناراحت نخواهیم شد.
بزرگترین تغییر بعدی در محدوده آیونیک ۵، یک پورت شارژ جدید به سبک NACS است، مانند آنچه در یک تسلا پیدا میکنید. این پورت دسترسی به تمام ۱۷۰۰۰+ ایستگاه سوپرشارژر تسلا را فراهم میکند و در واقع تعداد شارژرهای سریع DC در دسترس مالکان آیونیک ۵ را دو برابر میکند. هیوندای میگوید همچنین یک آداپتور CCS برای هر خودرو گنجانده خواهد شد، بنابراین نیازی نیست نگران از دست دادن یک شارژر باشید اگر پورت با خودروی شما مطابقت نداشته باشد.
هیوندای تغییرات دیگری نیز در خط تولید آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ ایجاد کرده است. سپرهای جدید، یک اسپویلر جدید، چرخهای دارای آیرودینامیک بهتر و سه رنگ مات جدید وجود دارد. در داخل، شما یک طرح جدید کنترل آب و هوا، پورتهای USB-C، کنترلهای فیزیکی گرمکن صندلی و اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم که مدتهاست مورد انتظار بود را پیدا خواهید کرد.
قیمت هنوز برای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ منتشر نشده است، اما هیوندای میگوید که این خودرو برای دریافت اعتبار مالیاتی ۳۷۵۰ دلاری واجد شرایط خواهد بود، زیرا اولین خودرویی خواهد بود که در مرکز تولید Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) در جورجیا تولید میشود.
همچنین هیچ اشارهای به بازگشت آیونیک ۵ N برای سال ۲۰۲۵ شده است، اگرچه هیچ نشانهای وجود ندارد که قرار بود این یک ویژه یک ساله باشد. ما اطمینان داریم که برای حداقل چند سال مدل دیگر باز خواهد گشت.
جدول مشخصات هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵
مشخصات فنی | جزئیات |
---|---|
مدل جدید | XRT با قابلیتهای آفرود و افزایش ارتفاع سیستم تعلیق |
نوع باتری استاندارد | ۶۳ کیلووات ساعت (افزایش از ۵۸ کیلووات ساعت) |
نوع باتری بلندمدت | ۸۴ کیلووات ساعت (افزایش از ۷۷.۴ کیلووات ساعت) |
سیستم چهارچرخ محرک (AWD) | موجود در تریمهای Limited، SE/SEL، و XRT |
قدرت موتور (دو موتوره) | ۳۲۰ اسب بخار و ۶۰۴ نیوتنمتر گشتاور |
برد رانندگی (AWD) | ۲۵۰+ تا ۲۸۰+ مایل بسته به تریم و اندازه چرخ و تایر |
برد رانندگی (RWD) | ۳۱۰+ مایل برای تریمهای SE/SEL/Limited |
طراحی خارجی | سپرهای جدید، اسپویلر جدید، چرخهای ایرودینامیک و رنگهای مات |
ویژگیهای داخلی | پورتهای USB-C، کنترل فیزیکی گرمایش صندلی، Apple CarPlay و Android Auto بیسیم |
قیمت تخمینی | هنوز اعلام نشده؛ واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۳۷۵۰ دلار |
امکانات ویژه تریم XRT | چرخهای ۱۸ اینچ با تایرهای آفرود، قلابهای قرمز جلویی، سپرهای با طراحی دیجیتال کاموفلاژ |
پورت شارژ | پورت NACS به همراه آداپتور CCS برای دسترسی به شارژرهای تسلا و سایر شارژرهای سریع DC |
source