Wp Header Logo 194.png

به طور خلاصه، ما در مورد یک سوپرکار با نامی که دقیقاً جذاب نیست و دارای موتور V8 و 600 اسب بخار است، صحبت می‌کنیم.

به گزارش مجله ماشین، جینتا این خودرو را در سال ۲۰۱۹ با کانسپت آکولا پیش‌نمایش کرد. چهار سال بعد، این شرکت که ۷۰ سال است خودرو می‌سازد، سریع‌ترین و گران‌ترین مدل قانونی خیابانی خود را تاکنون عرضه کرد.

آکولا توسط یک موتور V8 6.4 لیتری تنفس طبیعی، ساخته شده در اطراف یک بلوک آلومینیومی ساخته شده در داخل خانه، نصب شده در جلوی راننده اما پشت محور جلو، نیرو می‌گیرد.

این موتور ۶۰۰ اسب بخار (۶۰۸ اسب بخار متریک) و ۴۹۴ پوند-فوت (۶۷۰ نیوتن متر) گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته یا یک گیربکس اتوماتیک DCT هفت سرعته با کمک یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

این موتور باید تنها ۲۶۰۰ پوند (۱۱۹۰ کیلوگرم) خودرو را حرکت دهد که فریاد عملکرد است. طراحی بر روی آیرودینامیک تمرکز دارد زیرا بسته هوا از بسته G61-LT-P1 LMP1 racecar گرفته شده است.

جینتا آکولا
نمای عقب جینتا آکولا

یک کف تخت فیبر کربن با یک اسپلیتر جلو، تیغه‌های چرخان، بال عقب و دیفیوزر عقب، آشفتگی هوا را کاهش می‌دهند و سطح بالایی از نیروی رو به پایین تولید می‌کنند، اما جینتا هیچ عددی را فاش نمی‌کند.

با تمام این ارقام در CV خود، جینتا آکولا در ۲.۹ ثانیه از ۰ به ۶۲ مایل در ساعت (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت) شتاب می‌گیرد و به سرعت نهایی ۱۸۰ مایل در ساعت (۲۹۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

این مدل در اطراف یک مونوکوک کربن و زیرشاسی‌های کربن ساخته شده است. جینتا سعی کرد یک خودروی قابل رانندگی بسازد که در آن فناوری مسابقه را پیاده‌سازی کرد. این با یک قفس رول فولادی همراه است.

این خودرو بر روی چرخ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های Pirelli P Zero سوار می‌شود. این خودرو به طور استاندارد با روتورهای فولادی مجهز است، اما ترمزهای کربنی برای پول اضافی در دسترس هستند. سیستم تعلیق شامل بازوهای دوبل با پایه‌های بالایی و دمپرهای عملگر فشار است. این ویژگی دارای میله‌های ضد غلتش جلو و عقب است که هر دو به صورت مکانیکی قابل تنظیم هستند.

جینتا آکولا
جینتا آکولا

کابین، همانطور که انتظار دارید، الهام گرفته از مسابقه است. راننده یک فرمان مسابقه را در دست دارد و از حضور شارژ بی‌سیم و سیستم اطلاعات سرگرمی با ادغام Apple iOS بهره‌مند خواهد شد.

جزئیات آلومینیوم ماشینکاری شده، از جمله دستگیره‌های درب، تهویه هوا، کنسول مرکزی و محیط کربن، با جزئیات آلومینیوم ماشینکاری شده CNC در آکولا ترکیب شده‌اند.

سوپرکار جینتا آکولا گران‌ترین مدل این برند تاکنون است و از حدود ۳۶۱۰۰۰ دلار (۲۷۵۰۰۰ پوند) به علاوه مالیات شروع می‌شود.

برای حفظ انحصاری بودن، جینتا تنها ۲۰ نمونه جاده‌ای را عرضه خواهد کرد که هر کدام از حدود ۳۶۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود. این شرکت این رقم را برای بزرگداشت سالگرد خرید جینتا توسط دکتر لارنس تامیلسون انتخاب کرد.

صاحب این شرکت می‌گوید که قبلاً یکی را خریداری کرده است، بنابراین فقط ۱۹ مورد برای مشتریان باقی مانده است. او می‌گوید: “منتظر هستم ببینم چه کسی به من ملحق خواهد شد.”

جدول مشخصات جینتا آکولا (Ginetta Akula)

مشخصات توضیحات
پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری (تنفس طبیعی)
توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار (۶۰۸ اسب بخار متریک)
گشتاور ۶۷۰ نیوتن‌متر (۴۹۴ پوند-فوت)
انتقال قدرت گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته DCT اتوماتیک با دیفرانسیل لغزش محدود
وزن خودرو ۱,۱۹۰ کیلوگرم (۲,۶۰۰ پوند)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر/ساعت ۲.۹ ثانیه
سرعت نهایی ۲۹۰ کیلومتر/ساعت (۱۸۰ مایل/ساعت)
شاسی مونوکوک کربنی با زیر شاسی‌های کربنی
سیستم تعلیق دوبل ویشبون با دمپرهای فشاری و ضد غلتش مکانیکی قابل تنظیم در جلو و عقب
ترمزها دیسک‌های فولادی به صورت استاندارد (ترمزهای کربنی قابل سفارش)
چرخ‌ها ۲۰ اینچ با تایرهای پیرلی P Zero
ویژگی‌های آیرودینامیکی کف صاف فیبر کربنی با اسپلیتر جلو، وین‌ها، بال عقب و دیفیوزر عقب
تجهیزات داخلی غربیلک فرمان مسابقه‌ای، شارژ بی‌سیم، سیستم سرگرمی با پشتیبانی از Apple iOS، جزئیات آلومینیومی CNC و فیبر کربنی
قیمت حدود ۳۶۱,۰۰۰ دلار (۲۷۵,۰۰۰ پوند)
تعداد تولید محدود به ۲۰ دستگاه

لینک کوتاه نوشته

معرفی جینتا آکولا (Ginetta Akula): سوپرکاری با ۶۰۰ اسب بخار