Fotojet832638609851003828204

شرکت رینگ برادرز که توسط دو برادر به اسامی جیم و مایک رینگ تاسیس شده، در سال‌های اخیر و با عرضه نمونه بازسازی شده از کلاسیک‌های آمریکایی، توجه زیادی را جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم به دو نمونه از محصولات این شرکت بپردازیم.

رینگ برادرز انیو

ابتدا به سراغ اِنیو (Enyo) برویم، خودرویی که در سال 2022 توسط رینگ برادرز ساخته شد و توانست رتبه اول نمایشگاه SEMA 2022 را به دست آورد.

انیو که نام خود را از خدابانوی جنگ در یونان باستان به عاریت گرفته است، در اصل یک شورولت لودمستر سوپر تراک 1948 بود که پس از صرف 10 هزار ساعت در کارگاه رینگ برادرز، به یک خودروی مسابقه‌ای تبدیل شد.

البته با پیشرانه 8.4 لیتری LS، گیربکس 4 سرعته خودکار Bowler پرفورمنس، شاسی سفارشی، دیفرانسیل لغزش محدود Dana، تعلیق جدید با فنر و کمک‌فنرهای ساخت Öhlins، ترمزهای ساخت برمبو با کالیپرهای شش پیستون، رینگ‌های 18 اینچی HRE، تایرهای Racing Eagle ساخت گودیر و سیستم اگزوز تیتانیوم، این خودرو هیچ ویژگی مشترکی با کامیون های دهه 40 میلادی ندارد.

بدنه انیو با رنگ سبز Spring یا Spring Green تزئین شده است. این نام به شهر محل زندگی دو برادر موسس رینگ برادرز اشاره دارد. این دو برادر به عنوان عضوی از خانواده 9 نفره، در شمال این شهر زندگی می‌کردند.

راندن اِنیو با 980 اسب‌بخار قدرت ولی بدون ABS ، نیروی کمکی فرمان و سیستم پایداری، می‌تواند کاری خطرناک باشد. مالک این خودرو که از اهالی ایالت میلواکی است و خودروهایی همچون فراری لافراری و چند دستگاه کونیگ‌زگ را در مجموعه خود دارد، ارزش آن را در حدود 1.5 میلیون دلار برآورد می‌کند.

نویسنده نشریه تاپ گیر، رانندگی با اِنیو را امری هیجان‌انگیز و شبیه به کشتی گرفتن با یک حریف نیرومند توصیف کرده است، چراکه راننده باید مدام از انحراف این خودرو جلوگیری کند.

رینگ برادرز ریکویل

دست‌پرورده دیگر رینگ برادرز یعنی ریکویل (Recoil) یک شورولت شول 1966 است که در سال 2014 شکل گرفت.

ریکویل به پیشرانه هشت سیلندر LS7 با 7 لیتر حجم و یک سوپرشارژر مجهز شده است، که 960 اسب‌بخار قدرت را از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور عقب ارسال می‌کند.

نویسنده نشریه تاپ گیر اعتقاد دارد که ریکویل در مقایسه با اِنیو، خودرویی به مراتب اهلی‌تر است، اما بد نیست بدانید که مالک ریکویل از رینگ برادرز تقاضا کرده است تا نیروی پیشرانه این خودرو را کاهش دهند تا خطرات احتمالی رانندگی با این کوپه نیرومند کاهش پیدا کند.

جدیدترین محصول رینگ برادرز، یک رولزرویس سیلور کلود 1961 است که پیشرانه V8 سوپرشارژ LT4 با حجم 6.2 لیتر و خروجی 627 اسب‌بخار قدرت را به همراه دارد. به نظر می‌رسد که این تیونر آمریکایی به سراغ سایر خودروهای اروپایی هم برود، اما همچون سایر هواداران سرسخت پیشرانه‌های درونسوز، رینگ برادرز هم با موتورهای برقی سر و کاری نخواهد داشت. 

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir