بی وای دی رسماً بی وای دی هان 2025 را معرفی کرد که در خطوط تولید DM-i و EV خود در نه نسخه ارائه می شود.
به گزارش مجله ماشین، بی وای دی هان ۲۰۲۵ با چندین گزینه باتری عرضه میشوند که بسته به نوع خودرو، برد بین ۵۰۶ تا ۷۰۱ کیلومتر CLTC را در یک بار شارژ کامل ارائه میدهند. این نسخههای برقی به آخرین فناوری باتری Blade BYD مجهز هستند که به دلیل ایمنی و دوام بهبود یافته شناخته شده است. مدلهای EV همچنین دارای شارژ سریع هستند که به رانندگان اجازه میدهد تا در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شوند. در مورد عملکرد، نسخههای EV میتوانند در ۷.۹ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند.
نسخه PHEV دارای فناوری هیبریدی DM نسل پنجم BYD (DM-i) است. این خودرو یک موتور بنزینی ۱.۵T توربوشارژ را با یک موتور برقی ترکیب میکند که خروجی ترکیبی ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور را ارائه میدهد. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۹ ثانیه است، در حالی که خودرو در حالت هیبریدی مصرف سوخت ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به دست میآورد. مدل DM-i بردی تا ۱۳۵۰ کیلومتر CLTC را در یک بار شارژ کامل و باک ارائه میدهد.
از نظر طراحی، مدلهای جدید Han تغییرات ظریف اما مدرن را نشان میدهند. گزینه رنگ جدیدی به نام «خاکستری مد» اضافه شده است و اکنون هر دو نسخه DM-i و EV طراحی مشابهی در قسمت جلو دارند. جلوپنجره سادهتر شده است، با ظاهری روانتر و بستهتر برای مدلهای برقی، در حالی که یک بسته ورزشی سیاه جذابیت اسپرت خودرو را برجسته میکند. ابعاد مشابه مدلهای قبلی است، با طول ۴۹۷۵ میلیمتر، عرض ۱۹۱۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۹۵ میلیمتر، همراه با فاصله محوری ۲۹۲۰ میلیمتر.
ارتقاهای داخلی بر بهبود راحتی کاربر و فناوری تمرکز دارند. یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی ۲.۵K از چندین عملکرد تعاملی از جمله فرمان صوتی و ناوبری سه بعدی پشتیبانی میکند. صندلیهای راننده و سرنشین جلو به سیستمهای ماساژ ۱۰ نقطه مجهز هستند، در حالی که نورپردازی محیطی و تنظیمات قابل تنظیم صندلی تجربه رانندگی را افزایش میدهند. علاوه بر این، Han دارای یک سیستم صوتی Dynaudio 12 بلندگو است که برای ارائه صدای با کیفیت بالا با حالتهای صدا قابل تنظیم و تمرکز فضایی طراحی شده است.
بی وای دی هان ۲۰۲۵ دارای سیستم DiPilot 300 BYD با LiDAR و Nvidia Orin-X است که کمک رانندگی بزرگراه و شهری را ارائه میدهد. همچنین شامل سیستم میرایی هوشمند DiSus-C است که سیستم تعلیق را برای راحتی یا پایداری تنظیم میکند. سی و یک سنسور و یک تعلیق عقب به روز شده برای بهبود ایمنی نیز در Han وجود دارد.
از زمان عرضه BYD Han چهار سال پیش، بیش از ۸۰۰,۰۰۰ دستگاه فروخته شده است. با افزایش رقابت با رقبایی مانند Xiaomi SU7 و Geely Galaxy E8، BYD قصد دارد با این پیشرفتها و کاهش قیمتها، رهبری خود را در بازار داخلی حفظ کند.
قیمت مدل های جدید PHEV از ۱۶۵,۸۰۰ تا ۲۲۵,۸۰۰ یوان (۲۳,۳۰۰ تا ۳۱,۷۰۰ دلار آمریکا) و قیمت مدل های EV از ۱۷۹,۸۰۰ تا ۲۳۵,۸۰۰ یوان (۲۵,۲۵۰ تا ۳۳,۱۰۰ دلار آمریکا) متغیر است. نسخه پایه PHEV اکنون نسبت به مدل قبلی ۴۰۰۰ یوان (۵۵۰ دلار آمریکا) ارزانتر است و مدلهای EV با همان قیمت عرضه میشوند. هر دو مدل دارای ارتقاء قابل توجهی در فناوری و عملکرد هستند و هدفشان حفظ موقعیت Han در بازار رقابتی سدانهای میانسایز است.
source