3638614005307990359

در همکاری میان متخصصان بخش خودروهای سفارشی پورشه و نماینده این خودروساز در آسیا-اقیانوسیه، نسخه خاصی از پورشه تایکان توربو اس با لقب Celestial Jade، طراحی و ساخته شده است.

رنگ خاص بدنه این خودرو که بسته به زاویه و نور، متفاوت به نظر می‌رسد، با الهام از سنگ یشم طراحی شده است، که در طی هزاران سال و تحت فشار و دمای بالا در اعماق زمین شکل می‌گیرد. هرگونه تغییر دما یا فشار می‌تواند طرح و الگوهای متفاوتی در ظاهر این سنگ قیمتی ایجاد کند به نحوی که علاوه بر سبز، می‌توان رنگ‌های زرد، طلایی، سفید و حتی آبی را نیز در این سنگ مشاهده کرد. این سنگ در شرق آسیا به عنوان نمادی از شادی و عمر طولانی شناخته می‌شود.

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade مدل 2024 با 932 اسب‌بخار قدرت، می‌تواند ظرف 2.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که 0.4 ثانیه از مدل قبلی سریع‌تر است. مصرف انرژی آن هم بین 17.9 تا 20.5 کیلووات ساعت در صد کیلومتر اعلام شده است.

رنگ ویژه بدنه پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade با الهام از فرآیند شکل‌گیری سنگ یشم با ترکیبی از رنگ‌های سبز روشن، زرد، طلایی، خاکستری تیره، مشکی و آبی و در طول یک سال طراحی شده است. این رنگ با یک لایه آلومینیومی شفاف و یک لایه روکش مشابه شیشه‌، به صورت دستی و در مدت 80 ساعت بر روی بدنه خودرو قرار می‌گیرد. با وجود ساختار چند لایه این رنگ، ضخامت کلی آن به 1 میکرو‌متر می‌رسد، که 50 برابر از موی انسان نازک‌تر است.

نه تنها بدنه تایکان بلکه لوگوی Electric روی بخش جانبی بدنه و روکش کلید خودرو نیز روکشی از همین رنگ را بر خود دارد.

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade

نشان ویژه LongMa که به یکی از اساطیر چینی با سر اژدها و بدن اسب اشاره دارد و به عنوان نماد قدرت و خوش شانسی شناخته می‌شود را هم می‌توان در پارکابی درها و پشت سری صندلی‌ها مشاهده کرد. البته این سمبل با هویت پورشه تایکان هم چندان بی ارتباط نیست، چراکه نام این خودروی آلمانی به کلمه ترکی به معنای «اسب جوان» ارتباط دارد.

برخی قطعات دیگر شامل زیرسپری جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و تیغه‌های رینگ‌ها نیز جزئیات فیبرکربن براق را به همراه دارد.

علاوه بر 10 روکش چرم و 15 رنگ متفاوت قابل سفارش برای پورشه تایکان، یک ‌‌رنگ ویژه با ترکیبی از خاکستری و سبز نیز برای تزئین صندلی‌ها، کنسول میانی و پوشش داخلی درهای پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade قابل انتخاب است. برنامه شخصی‌سازی Leather to Sample نیز 150 رنگ را برای کابین این خودرو ارائه می‌دهد.

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade را باید حاصل ایده‌های برنامه Sonderwunsch شرکت پورشه دانست. این بخش از اواخر دهه 70 میلادی در پورشه فعال بوده و چندین مدل خاص و منحصربه‌فرد را عرضه کرده است. به لطف امکان سفارش تعداد بسیار بیشتری از رنگ‌ها و متریال، گستره انتخاب مشتریان این بخش نسبت به سال‌های قبل، بسیار وسیع تر شده است.

در برخی موارد، کارشناسان بخش Sonderwunsch در یکی از مراکز بین‌المللی این بخش همچون لس‌آنجلس یا آتلانتا حاضر می‌شوند تا به صورت حضوری با مشتری دیدار کنند.

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade

شعبه آسیا-اقیانوسیه پورشه با نام رسمی Porsche Asia Pacific Pte. Ltd، از اول اکتبر 2001 شروع به کار کرده است. در حال حاضر، 13 کشور شامل برونئی، سنگاپور، اندونزی، مالزی، مغولستان، تایلند و ویتنام تحت پوشش این شعبه قرار دارند. پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade به سفارش نمایندگی سنگاپور شکل گرفته که از سال 2022 فعال است.

پورشه تایکان توربو اس Celestial Jade در 5 سپتامبر و در جریان رویدادی ویژه در سنگاپور، رونمایی خواهد شد. پس از آن، این خودروی منحصربفرد در چند کشور دیگر منطقه جنوب شرقی آسیا به نمایش در می‌آید تا نهایتا در سال 2025 در حراجی خیریه به فروش برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir