Wp Header Logo 416.png


منتشر شده در 21 شهریور 1403 ساعت 18:00


جریمه ۷.۶ میلیارد تومانی برای یک ساده ؛ نقره داغ راننده سوئیسی به خاطر رعایت نکردن فاصله طولی

یک راننده در سوئیس به دلیل عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، با جریمه بسیار سنگین روبرو شده است. این راننده خاطی به خاطر این تخلف به ظاهر کوچک، برگه جریمه ۱۲۸ هزار دلاری (معادل ۷.۶ میلیارد تومان) دریافت کرده است!

به گزارش آخرین خودرو، اصل ماجرا به مارس ۲۰۲۳ بر می‌گردد، زمانی که پلیس سوئیس اعلام کرد راننده ۵۸ ساله یک دستگاه ب ام و ۵۴۰d در اتوبان A1 نزدیک زوریخ با سرعت تقریبی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، آن هم در حالی که فقط ۸ تا ۱۲ متر پشت سر خودروی جلویی در حال حرکت بود، مشاهده شده است. در بیشتر کشورها، چنین تخلفی ممکن است تنها چند صد دلار جریمه داشته باشد. اما از آنجایی که در سوئیس، جریمه‌های ترافیکی بر اساس میزان درآمد فرد محاسبه می‌شوند، شاهد صدور یک جریمه بسیار سنگین هستیم.

در این مورد خاص، راننده ب ام و ۱.۶۷۴ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۲ میلیون دلار) درآمد دارد. به همین دلیل و بر مبنای درآمد وی، برگ جریمه‌ای با رقم ۱۰۸،۵۰۰ فرانک سوئیس (تقریباً ۱۲۸،۴۰۰ دلار) برای وی صادر شده است.

این راننده که از قضا یک وکیل است، به اعتبار جریمه اعتراض کرده و پرونده را به دادگاه عالی سوئیس برده بود. او ادعا کرده که حقوقش هنگام بازجویی رعایت نشده و محاسبه فاصله‌ توسط ویدیو دقیق نبوده است. با این حال، دادگاه تمامی این ادعاها را رد کرده، ولی با تصمیم قاضی او نیازی به پرداخت تمام جریمه ندارد.

جریمه مشروط و هزینه‌های قانونی

طبق گزارش‌های موجود، حکم دادگاه شامل جریمه مشروط به مبلغ ۱۹۷۰ فرانک سوئیس (حدود ۲۳۰۰ دلار) در روز یا هر ۵۰ روز است. مجموع جریمه هم که به ۹۸،۵۰۰ فرانک سوئیس (تقریباً ۱۱۶،۰۰۰ دلار) می‌رسد، به مدت دو سال تعلیق می‌شود. این راننده خاطی همچنان باید ۱۰،۰۰۰ فرانک باقیمانده (حدود ۱۱،۸۰۰ دلار) و هزینه‌های دادگاه به مبلغ ۳۰۰۰ فرانک سوئیس (حدود ۳۵۰۰ دلار) و همچنین هزینه‌های قانونی خود را پرداخت کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir