Wp Header Logo 399.png

در چشم انداز پویای بازار کار امروز، اولین روز در یک شغل جدید شبیه به قدم گذاشتن در یک مرز جدید است. این کار ترکیبی از هیجان، انتظار و شاید حسی از اضطراب در شما ایجاد کند؛ زیرا سفری به ناشناخته ها آغاز می کنید. یکی از لحظات مهم این سفر، معرفی خود به همکاران جدیدتان است. نحوه این تعامل اولیه می تواند جایگاه کلی شما در دوره تصدی تان را در شرکت تعیین کند. در این مقاله، ما به هنر معرفی خود به همکاران جدید، ارائه بینش، نکات و استراتژی‌ هایی برای ایجاد یک برداشت اولیه به یاد ماندنی می ‌پردازیم و یاد می گیریم که بهتر است در جلسه معارفه چه بگوییم.

یک مقدمه مختصر آماده کنید.

 همان طور که برای اولین روز خود آماده می شوید، لحظه ای را صرف ایجاد یک مقدمه مختصر و در عین حال جذاب کنید. نام، موقعیت و یک نمای کلی از سابقه حرفه ای خود را برجسته کنید. آن را مختصر بنویسید، اما از تزریق کمی شخصیت مهربان و اخلاق خوب برای به یاد ماندنی کردن آن ابایی نداشته باشید.

صادقانه حرف بزنید.

در جلسه معارفه چه بگوییم

درباره اینکه در جلسه معارفه چه بگوییم ، نشان دادن اصالت یک نکته یک کلیدی است. از وسوسه بزرگ نمابی یا اغراق در اعتبار خود اجتناب کنید. در عوض، بر نمایش خود واقعی تان تمرکز کنید. همکاران شما از صداقت و صمیمیت شما قدردانی خواهند کرد.

درگیر گوش دادن فعال باشید.

 هنر معرفی فقط دانستن نحوه صحبت کردن نیست. همه تمرکز ما بر این نیست که در جلسه معارفه چه بگوییم ، گاهی هنر در گوش دادن است. به پاسخ های همکاران خود توجه زیادی داشته باشید و در گوش دادن فعال شرکت کنید. سوالات مناسب بپرسید تا علاقه خود را به شناخت بهتر آن ها نشان دهید.

زمینه های مشترک را بیابید.

ایجاد رابطه با همکاران جدید وقتی که زمینه های مشترک پیدا کنید آسان تر می شود. خواه این یک علاقه مشترک، سرگرمی یا سبک زندگی باشد، به دنبال نقاط ارتباطی باشید که می توانند به عنوان شروع کننده مکالمه عمل کنند و نشان دهند در جلسه معارفه چه بگوییم.

اشتیاق نشان دهید.

اشتیاق

نشان دادن اشتیاق و مثبت اندیشی در طول معرفی شما می تواند تأثیری ماندگار بر جای بگذارد. هنگام تعامل با همکاران جدید خود لبخند بزنید، تماس چشمی خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس خود را بروز دهید. شور و شوق شما مسری خواهد بود و به ایجاد فضایی دلپذیر کمک می کند.

مواظب زبان بدن خود باشید.

 نشانه های غیر کلامی در طول مقدمه بسیار مهم هستند. به زبان بدن خود توجه کنید، اطمینان حاصل کنید که زبان بدن شما باز بودن و نزدیک بودن را نشان می دهد. گاهی ممکن است تمام دغدغه شما این باشد که در جلسه معارفه چه بگوییم اما قدرت زبان بدن خود را فراموش کنید. حین معارفه از روی هم قرار دادن بازوها، بی قراری یا بی علاقگی خودداری کنید؛ زیرا ممکن است سیگنال های اشتباهی را ارسال کنند.

قدردانی خود را ابراز کنید.

یک «متشکرم» ساده می تواند تأثیر مثبتی در ایجاد بینش مثبت نسبت به شما در همکارانتان داشته باشد. از همکاران جدیدتان برای استقبال از شما در تیم تشکر کنید. این ژست کوچک نشان دهنده فروتنی و قدردانی است و زمینه را برای روابط معنادار فراهم می کند.

روابط خود را ادامه دهید.

 معرفی اولیه تازه شروع سفر شما با همکاران جدیدتان است. همه چیز به این ختم نمی شود که در جلسه معارفه چه بگوییم بلکه بایستی بعد از آن هم پیگیر باشیم. ابتکار عمل را برای پیگیری بعد از روز اول خود به عهده بگیرید، چه از طریق یک ایمیل دوستانه، یک گپ معمولی در اتاق استراحت یا یک دعوت به قهوه. این رویکرد، اشتیاق و صمیمی بودن شما را برای ایجاد روابط نشان می دهد.

به دنبال بازخورد بگردید.

بازخورد

 از دریافت بازخورد در مورد معرفی خود نترسید. از همکاران مورد اعتماد بپرسید که چگونه می توانید پیشرفت کنید. بازخورد سازنده می تواند به اصلاح رویکرد شما کمک کند و تعاملات آینده را حتی تاثیرگذار تر کند.

 حرفه ای رفتار کنید.

در حالی که مهم است که دوستانه و با شخصیت باشید، به یاد داشته باشید که همیشه حرفه ای بودن را حفظ کنید. از به اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات شخصی یا درگیر شدن در شایعات در طول معرفی خودداری کنید. در عوض، روی نشان دادن رفتار حرفه ای و تعهد خود به نقشتان تمرکز نمایید.

جمع بندی

تسلط بر هنر معرفی خود به همکاران جدید، مهارتی است که ارزش پرورش دارد. اینکه در جلسه معارفه چه بگوییم ، یک سوال مهم و کلیدی است که برای جواب دادن به آن وقت گذاشت. با تهیه یک مقدمه کوتاه، پذیرش اصالت، درگیر شدن در گوش دادن فعال، یافتن زمینه های مشترک، نشان دادن اشتیاق، توجه به زبان بدن، ابراز قدردانی، پیگیری، دریافت بازخورد و حفظ حرفه ای بودن، می توانید اولین تاثیر به یاد ماندنی را ایجاد کنید که شرایط خوب کاری را برای شما تعیین می کند. این شاید مهم ترین مرحله برای موفقیت در نقش جدید شما باشد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir