Wp Header Logo 597.png


منتشر شده در 26 شهریور 1403 ساعت 14:00


اتحاد هیوندای و جنرال موتورز

در سال ۲۰۲۴ شاهد شکل‌گیری اتحادهای متعدد در صنعت خودروسازی هستیم. یکی از جدیدترین و غیرمنتظره‌ترین اتحادها، بین دو شرکت هیوندای و جنرال موتورز شکل گرفته است. این دو شرکت با امضای یک تفاهم‌نامه، قصد دارند امکان توسعه و تولید مشترک خودروها را مورد بررسی قرار دهند.

اگر این تفاهم‌نامه به سرانجام برسد، هیوندای و جنرال موتورز در زمینه خودروهای بنزینی و برقی با هم همکاری خواهند کرد. این همکاری می‌تواند شامل تولید خودروهای سواری و تجاری شود. در چارچوب این توافق احتمال تمرکز بر توسعه مشترک فناوری هیدروژن نیز مطرح شده است. همچنین این دو شرکت علاقه‌مند هستند که منابع خود مانند فولاد و مواد اولیه باتری را به اشتراک بگذارند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

مذاکرات دو غول خودروسازی پس از امضای اسناد بلافاصله آغاز شده؛ هدف اولیه از این مذاکرات ارائه خودروهای رقابتی‌ تر به مشتریان در زمان کمتر و با کارایی بالاتر اعلام شده است. مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، در این رابطه گفته همکاری با هیوندای هزینه‌های توسعه و تولید را کاهش داده و باعث می‌شود سرمایه‌ گذاری‌ ها به شیوه‌ای بهینه‌تر انجام گیرد.

اتحاد هیوندای و جنرال موتورز به دو شرکت اجازه می‌دهد که زمان و هزینه‌های لازم برای مهندسی خودروهای جدید را کاهش دهند. این موضوع در مقطعی که بازارهای مختلف، به خصوص بازار مدل‌های برقی، با هجوم همه‌جانبه خودروسازان چینی مواجه شده، دو چندان اهمیت دارد.

مذاکرات هیوندای و جنرال موتورز

هیوندای به جای هوندا؟

بد نیست اشاره کنیم که جنرال موتورز پیشتر قصد داشت با شرکت ژاپنی هوندا همکاری کند. با وجود توافقات اولیه، تقریباً یک سال پیش برنامه‌های دو کمپانی برای توسعه مشترک خودروهای برقی ارزان‌قیمت لغو شد. در اصل قرار بود اولین ماحصل همکاری در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه شود، اما این پروژه به سرانجام نرسید. اکنون ممکن است هیوندای جای خالی هوندا را پر کند، هر چند هنوز زود است که در این مورد اظهارنظر کنیم.

در همین حال، هوندا و نیسان در ماه مارس توافق کردند تا مذاکرات خود را برای همکاری در زمینه خودروهای برقی، نرم‌افزار و محصولات مکمل آغاز کنند. در ابتدای ماه آگوست، میتسوبیشی نیز به این اتحاد هوندا، نیسان و میتسوبیشی پیوست. از سوی دیگر، تویوتا، مزدا و سوبارو در کنفرانسی مشترک تعهد خود به موتورهای احتراق داخلی را اعلام کردند.

شایان ذکر است توسعه خودروهای مشترک لزوماً تضمین‌کننده موفقیت نیست، به‌ ویژه اگر مدیریت به درستی انجام نشود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir