خدمات سئو سایت
[زمان تخمینی خواندن: 9 دقیقه]
پیمایش شیوههای پیوند میتواند یک فرآیند خائنانه باشد. گاهی اوقات احساس می شود که یک پنالتی در هر گوشه ای در کمین است. در جمعه تخته سفید امروز، رند در مورد نکات ارتباط داخلی و خارجی صحبت میکند، و مشکلات و فرصتها را شناسایی میکند.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، طرفداران Moz، و به نسخه دیگری از جمعه تخته سفید خوش آمدید. این هفته درباره پیوندهای خارجی و پیوندهای داخلی، و برخی از خطرات و مزایایی که در آن دخیل هستند، گپ می زنیم.
بنابراین برخی از شما احتمالا 11 آوریل را دیده اید، گوگل این حرکت بزرگ را انجام داده است. آنها تعداد زیادی جریمه را برای تعداد قابل توجهی از وب سایت ها ارسال کردند – این موضوع در یک دسته از انجمن های سئو و در اخبار سئو پوشش داده شد – اساساً گفتند، این همان گوگل است که این هشدارها را ارسال می کند و می گوید: “شما در حال پیوند دادن هستید. به سایتهای غیرطبیعی یا در الگوهای غیرطبیعی، و ما متوجه شدهایم و فکر میکنیم که این لینکها نباید وجود داشته باشند، ممکن است سایت شما را جریمه کنیم، یا ممکن است رتبهبندی صفحه یا دیگر انواع مکانیسمهای پیوند، ارزش پیوند را منتقل نکنیم. وب سایت شما دیگر.”
این اولین بار نیست که گوگل این کار را انجام می دهد. آنها در طول 10، 15 سال گذشته بارها و بارها این کار را انجام داده اند. ما از این موارد زیاد دیده ایم. این فقط یک انفجار دیگر در آن بود.
همچنین موردی است که ما چیزهای جالب دیگری را در آن سوی راهرو دیدهایم، که گوگل به پیوندهای داخلی به گونهای پاداش میدهد که قبلاً ندیده بودیم. در واقع، اخیراً آزمایشهای جالبی انجام شد – امیدواریم به زودی عمومی شوند، و سپس میتوانیم به آنها پیوند دهیم – در مورد پیوندهای داخلی و قدرتی که پیوندهای داخلی هنوز دارند.
بنابراین ما می دانیم که هنوز مهم است و هنوز مهم است که در نظر بگیریم به چه کسی پیوند می دهیم و از سایت ها و صفحات خود به چه چیزی پیوند می دهیم. بنابراین فکر کردم شاید بتوانیم از طریق چند مورد از آن سناریوها صحبت کنیم.
1) هنگامی که به سایت ها و صفحات خارجی لینک می دهید.
فرض کنید من وبسایت مقایسه تلفنهای همراهم را اینجا دارم. پیوند دادن به مکانهایی مانند وبسایت رسمی شاید S7 سامسونگ یا پیوند دادن به بررسی Engadget در صورتی که مجموعهای از بررسیها را جمعآوری کنم و آن دادهها را در آنجا جمعآوری کنم تا نقطه مرجع را در آنجا جمعآوری کنم، در واقع یک چیز بسیار مثبت است. این مثبت است.
با این حال، اگر من لینک میدهم، فرض کنید مقداری ارزش وابسته دریافت میکنم یا شخصی به من پول داده است که پیوند بدهم، یا به سایت پیوند میدهم زیرا معلوم میشود که مالک آن هستم یا شخصی که به من مرتبط است مالک آن است و من. من از آن سود می برم، این «اطلاعات تلفن همراه 4 UR life»، شاید کمی مشکوک باشد.
این مورد است، درست است و ما شواهد زیادی برای حمایت از آن دیدهایم. من فکر میکنم از زمانی که مارشال سیموندز از Define سالها پیش وارد اینجا شد و جمعهی تخته سفید خود را در مورد اینکه نیویورک تایمز مزایای زیادی از پیوند زدن دید، انجام داد، افراد زیادی در حال بررسی این موضوع بودند و دیدند که این مزیت بارها و بارها تکرار میشود. بنابراین پیوندهای اشاره خارجی خوب می توانند به ارتباط سایت شما، نحوه در نظر گرفتن موتورهای جستجو و حتی رتبه شما کمک کنند. پیوند دادن یک چیز مثبت است.
همچنین این مورد است که سایتها و صفحاتی که پیوند میدهند تمایل به کسب لینکهای بیشتری دارند، که واضح به نظر میرسد. آنها برای مردم مفیدتر و مرتبطتر هستند، میتوانند به عنوان منابع بهتری خدمت کنند، و همچنین این مورد است که اغلب این ارتباط مستقیمی دارد، زیرا پیوند دادن ممکن است ترافیک را به وبسایتهای دیگری هدایت کند که متوجه آن میشوند و میگویند: «اوه، بله، من من می خواهم شما را بررسی کنم.
ممکن است Engadget پیوند من را ببیند و بگوید: “اوه، شما بچه ها کار خوبی در این مقایسه انجام می دهید. شاید در یک پست وبلاگ آینده به یکی از آنها پیوند دهیم.” یا ممکن است سامسونگ مقایسه ما را ببیند و بگوید، “هی، این اطلاعات بسیار جالبی است که شما به دست آوردهاید. آیا فکر میکنید ما میتوانیم با شما در یک پروژه تحقیقاتی آینده شریک شویم و شاید از آن پروژه به شما لینک بدهیم؟” چیزای خیلی باحالی
گفته می شود، پیوند دستکاری خطرناک است. این به نوعی معکوس چیزی است که ما به طور کلاسیک به عنوان جریمه های پیوند فکر می کنیم، جایی که ما پیوندهایی دریافت کرده ایم که ما را در رتبه بندی بالا برده اند، و آنها از مکان های بد هستند و به دلایل بد به مکان های بد یا مکان های خوب پیوند می زنند. ، دلایل بد دلایل دستکاری است، کسی به شما پول داده است، شما از آن سود می برید. گوگل اخیرا، چند ماه پیش، این اعلامیه را در مورد اینکه اگر وبلاگ نویسان موارد رایگان را از شرکتها دریافت میکنند، و سپس به آن محصولات پیوند میدهند، اعلام کرده است که اگر تبلیغاتی وجود نداشته باشد، ممکن است جریمه شوند یا به عنوان نقض قوانین FTC تلقی شوند. یا پیام حامی تبلیغاتی در آنجا وجود دارد. بنابراین همه نوع چیز در اینجا.
2) پیوند دادن به صفحات داخلی یا سایت های دیگری که مالک یا کنترل آن هستید.
بسیار خوب. بیایید به پیوندهای داخلی برویم. در پیوندهای داخلی، ما کمی از همین داستان را داریم اما با برخی هشدارها. بنابراین دوباره، صفحه مقایسه تلفن های همراه من اینجاست.
من می توانم به بررسی خودم لینک کنم. من میتوانم به دسته ویدیوی خود پیوند دهم، شاید اگر ویدیویی در پایین این صفحه داشته باشم. من ناوبری را ارائه می کنم. من به بازدیدکنندگان کمک می کنم تا جایی که می خواهند بروند. این یک چیز بسیار مثبت است. این نه تنها می تواند به فهرست بندی و خزیدن آن صفحات کمک کند، بلکه ممکن است به آنها کمک کند تا با چند اخطار در رتبه بالاتری قرار گیرند. بنابراین لینک های داخلی مناسب، لینک های خوب، می توانند تاثیر مثبت زیادی در یک وب سایت بزرگ داشته باشند.
پیوندهای داخلی که بهترین عملکرد را دارند، پیوندهایی که بیشترین کمک را میکنند پیوندهایی هستند که ترافیک واقعی را هدایت میکنند و به نوعی به سفر بازدیدکننده ادامه میدهند. آنها به افراد کمک میکنند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، و همچنین مواردی که باعث افزایش ترافیک نمیشوند و مفید تلقی نمیشوند، تأثیر کمتری بر صفحاتی که به آنها پیوند میدهند، دارند.
حالا به این نکته اشاره می کنم. اگر نگران این هستید که “اوه، آیا باید یک پیوند دیگر در اینجا به صفحه دسته دیگری اضافه کنم، یا باید از اینجا به صفحه دیگری ارجاع دهم”، به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. تا زمانی که فکر می کنید بخش کوچکی، حتی بخش کوچکی از مخاطبان شما به طور بالقوه به آن علاقه دارند و از منظر قابلیت استفاده منطقی است، باید ادامه دهید و پیوند را اضافه کنید. من اصلاً نگران این نیستم که “خب، تفاوت بین 52 پیوند در یک صفحه و 53 پیوند این است که این 52 پیوند کمی کمتر از رتبه صفحه یا انرژی پیوند کمی کمتر می کنند، هر چه که باشد، رای دادن. قدرت از لینک 53.” من اصلاً اینطور عرق نمی کنم. آن روزها خیلی وقت است که رفته اند.
اما درست است که پیوندهای داخلی بیشترین تأثیر را بر روی سایت های معتبر دارند. اگر قبلاً اعتبار زیادی در سایت خود داشته اید، می توانید به بسیاری از صفحات عمیق در ساختار سایت خود کمک کنید تا با پیوند دادن به آنها، خزیده و ایندکس شوند و رتبه بهتری کسب کنند. ما اخیراً در برخی از وبسایتهای بسیار بزرگ که در آنها این طراحیهای مجدد را انجام دادهاند و نتایج قابلتوجهی داشتهاند، این موضوع را تا حد زیادی دیدهایم.
به عنوان مثال، پیوندهای دستکاری شده، فرض کنید من مرور کردم و فقط یک ربات کوچک نوشتم که کل وب سایت من را خزیدم، همه نمونه های کلمه “LG”، سازنده، سازنده تلفن را پیدا کردم و به صفحه LG من پیوند دادم. کمی دستکاری می شود. احتمالاً جاهایی وجود دارد که بسیار منطقی است، اما هر بار که این کلمه ذکر می شود – احتمالاً وب سایت هایی مانند این را دیده اید، اگرچه تعداد آنها در سه یا چهار سال گذشته کمتر از پنج سال قبل از آن است که این تاکتیک واقعاً رایج بود و گوگل برای آن جریمه نمی کرد.
ما در واقع نمونههایی را دیدهایم که در آن افراد آن را حذف کردند و آن را بسیار ظریفتر کردند. آنها این کار را فقط در اولین نمونه کلمه در یک صفحه انجام دادند، و آن را فقط در صفحات سطح دسته یا صفحات در سطح وبلاگ انجام دادند، نه صفحات فهرست بندی عمیق یا نسخه های صفحه بندی شده چیزها، این نوع چیزها. در واقع آنها شاهد افزایش رتبه خود بودند. من این را دوست دارم. آنها تقریباً بلافاصله شاهد افزایش رتبه خود بودند. چند سال پیش یک نمونه واقعا جالب وجود داشت. فکر میکنم ممکن است یک جمعه تخته سفید در مورد آن انجام داده باشم (اصلاح: بالاخره من جمعه WB در این موضوع انجام ندادم – با عرض پوزش!).
بنابراین، با پیوندهای داخلی دستکاری، به ویژه آنهایی که در پاورقی قرار میگیرند یا در هر نمونه کلمه یا مواردی از این قبیل پارازیت میشوند، گوگل تمایل دارد آن را دستکاری تلقی کند، که در واقع هم همینطور است. شما این کار را به نفع بازدیدکنندگان انجام نمی دهید. شما امیدوارید که در رتبه بندی به شما کمک کند، و در واقع احتمالا برعکس عمل می کند.
قانون کلی: اگر نمی توانید راهی برای توجیه اینکه چگونه کاری که برای سئو انجام می دهید برای بازدیدکننده مفید است پیدا کنید، شاید بهتر باشد به جز چند استثنا در آن تجدید نظر کنید. نقشه سایت XML ممکن است یک نقشه منطقی باشد.
اغلب مواردی که در پاورقی یا در قسمتهای قالب ساختاریافته یک وبسایت هستند که توسط افراد کلیک نمیشوند، گاهی اوقات یک نوار کناری میتواند این کار را انجام دهد، گاهی اوقات ناوبری بالا میتواند این کار را انجام دهد، گاهی اوقات حتی موارد درون محتوا که پیچیده شدهاند. اطراف می تواند این کار را انجام دهد، این مکان خطرناک ترین مکان است، اما این تنها جایی نیست که جریمه می شود. در واقع، حتی همیشه بد نیست.
ما بار دیگر مواردی را در وبسایتهای بسیار بزرگ مشاهده کردهایم که در آنها فوترهای بسیار مهمی انجام دادهاند و به تمام ویژگیهای خود که سایت یا شرکت مالک و کنترل میکند پیوند دادهاند. ما آن را در جایی دیدهایم که برای نمایهسازی بیشتر از آن استفاده میکنند، و در واقع مثبت است زیرا پاورقی به خوبی انجام شده است، زیرا تمایل دارد به مکانهای خوب پیوند دهد، زیرا به وضوح کیفیت بالایی دارد، و چیزهای متنی لنگر نیست. . Anchor text در اینجا با پیوند داخلی دوباره یک خطر بزرگ است.
بنابراین این یک خط بسیار ظریف است و یک خط پر پیچ و خم ظریف است. من نمی توانم به شما یک جمله واضح بگویم “هرگز این کار را نکن، همیشه این کار را بکن.” این یک فرآیند در نظر گرفته شده است. این برای پیوندهای داخلی صادق است، و درست است، شاید برای پیوندهای خارجی کمی کمتر صادق باشد.
اگر توصیههای خوبی دارید که میخواهید به اشتراک بگذارید، یا تجربههایی دارید، یا میخواهید نگاهی به برخی از روشهای پیوند داخلی یا خارجی شما بیندازیم، در نظر داشته باشید. ما آنها را بررسی می کنیم و هفته آینده برای نسخه دیگری از وایت برد جمعه دوباره شما را می بینم. مراقب باشید.
رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com