Wp Header Logo 1057.png


منتشر شده در 04 مهر 1403 ساعت 18:00


ایده جدید فورد برای شناسایی بارهای مشکوک و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در خودروها

امروزه خودروهای مدرن به انواع دوربین‌ها، میکروفون‌ها و سنسور های پیشرفته مجهز شده‌اند که آن‌ها را هوشمندتر از همیشه کرده است. این فناوری‌ها می‌توانند تصادفات را پیش‌بینی و از آنها جلوگیری کنند، خستگی راننده را تشخیص دهند و نقاط کور را کنترل نمایند. اما فورد پا را فراتر گذاشته و ایده‌ای را مطرح کرده که از تبدیل شدن صاحبان خودرو به ابزارهای ناخواسته برای قاچاقچیان مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

به گزارش آخرین خودرو، فورد ایده خود را در قالب سیستمی به نام «شناسایی بار ناشناس و جمع‌آوری شواهد» ثبت کرده است. این سیستم برای جلوگیری از آن طراحی شده که صاحبان خودروها قربانی قاچاقچیان مواد مخدر نشده و ناخواسته مواد مخدر را جابجا نکنند. در این نوع از قاچاق، که قربانی به اصطلاح «قاچاقچی کور» نامیده می‌شود، افراد در حالی که از وجود مواد مخدر در خودروی خود بی‌اطلاع هستند، اقدام به جابجایی محموله می‌کنند.

نحوه عملکرد سیستم ضد قاچاق فورد

این سیستم از سنسور ها و دوربین‌های مختلف خودرو برای تشخیص فعالیت‌های مشکوک بهره می‌گیرد. با پایش فاکتورهایی مثل وزن خودرو، صدای محیط و فرکانس‌های GPS ناشناخته که ممکن است توسط قاچاقچیان برای ردیابی خودرو مورد استفاده قرار گیرند، این سیستم وظیفه خود را انجام می‌دهد. شاید بدانید قاچاقچیان اغلب برای جمع‌آوری مواد مخدر از خودرو پس از عبور از مرز، قربانی خود را با GPS ردیابی می‌کنند.

در صورتی که سیستم ابداعی فورد فعالیت مشکوکی را تشخیص دهد، مانند ایستادن افراد در کنار خودرو برای مدت طولانی، دوربین‌ها فعال شده و اقدام به ضبط ویدیو می‌کنند. علاوه‌ بر این، هر گونه تغییر در وزن خودرو که می‌تواند نشانه‌ای از اضافه شدن محموله‌ای غیرمجاز باشد، توسط این سیستم کنترل و پایش می‌شود. علی‌ رغم جذابیت و خلاقانه بودن، باید توجه داشت که ایده جدید فورد فعلاً تنها یک طرح اولیه است و شاید هرگز به مرحله تولید و اجرا نرسد.

اهمیت مقابله با این نوع قاچاق

این نوع قاچاق مواد مخدر برای قاچاقچیان سودمند است، چرا که آنها بدون به خطر انداختن خود، از دیگران استفاده ابزاری می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند با افزایش قاچاق مواد مخدر مانند فنتانیل که در مقادیر بسیار کوچکی قابل جابه‌جایی است، چالش‌های جدیدی برای سیستم‌های امنیتی به وجود آمده است. ضمن اینکه حملات رله‌ای که توسط سارقان برای سرقت خودروها انجام می‌شود، می‌تواند به قاچاقچیان این امکان را بدهد که به صندوق‌ عقب میلیون‌ ها خودرو دسترسی پیدا کنند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir