صنعت ماشین: نمایندگی‌های خودرو در سراسر چین با زیان حدود۲۰ میلیارد دلاری مواجه هستند زیرا مشتریان از خرید قابل‌توجه اجتناب می‌کنند و وسایل نقلیه برای فروش انباشته می‌شوند.

به گزارش صنعت ماشین،

 انجمن فروشندگان خودرو چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرده فروشان خودرو در این کشور نقدینگی بسیار شدید را تجربه می‌کنند و به زیان 138 میلیارد یوان (25.3 میلیارد دلار سنگاپور) تنها برای هشت ماه اول سال 2024 توجه می‌کنند.

این انجمن از دولت چین می‌خواهد تا با توجه به مشکلات گسترده در این بخش، ریسک‌های مالی که نمایندگی‌ها با آن مواجه هستند نظارت دقیق تری داشته باشد و حمایت‌های مالی بیشتری ارائه دهد.

انجمن خودروهای مسافری چین هفته گذشته اعلام کرد فروش خودروهای انرژی نو در چین نسبتاً قوی است اما فروش خودروهای سواری خرده‌فروشی به طور کلی کاهش یافته است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر تنها 4 درصد سالانه افزایش یابد.

یارانه‌های دولتی که رانندگان را تشویق به خرید و فروش خودروهای قدیمی می‌کند تا حد زیادی مسئول افزایش فروش خودرو انرژی نو است، اما نمایندگی‌ها به دلیل ادامه جنگ قیمت این صنعت آسیب می‌بینند.

بی‌وای‌دی، پرفروش‌ترین برند خودروی کشور، موج تازه‌ای از تخفیف‌ها را در آغاز سال شروع کرد تا کاربران را ترغیب به خرید بیشتر کند.

بلومبرگ گزارش کرد که انجمن فروشندگان خودرو چین اعلام کرد که مصرف ضعیف مقصر ضرر نمایندگی‌هاست و افزود که سطح موجودی  بالاست، به این معنی که نمایشگاه‌ها مجبور می‌شوند موجودی اضافی را با قیمت‌های پایین ارائه کنند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir