Wp Header Logo 1027.png

ثبات مالی و کار کردن موثر در مسیر شغلی تعیین شده همه و همه تحت تاثیر امنیت شغلی قرار دارند. اگر شما به عنوان یک کارمند دریابید که از نظر شغلی در امنیت کامل هستید، احتمال بیشتری دارد که تمام توان و تلاش مستمر خود را به انجام صحیح شغل خود معطوف کنید. در این حالت کارآمد تر خواهید بود و در شغل خود روز به روز موفقیت های بیشتری کسب خواهید کرد. در این نوشته قصد داریم راه هایی را مورد بررسی قرار دهیم که بر افزایش امنیت شغلی تاثیرگذار اند.

امنیت شغلی به چه معنا است؟

امنیت شغلی

امنیت شغلی یعنی یک کارمند مطمئن است که اتفاقاتی که در خارج از سازمان رخ می دهد تاثیری در جایگاه او در شرکت ندارند. این اتفاقات عبارتند از تغییرات اقتصادی و مسائل و مشکلاتی که به صنعت مورد نظر مربوط می شود. او می داند که تحت این شرایط با حداقل خطر اخراج رو به رو است و جایگاه مستحکمی دارد. این به این معنا است که کارمند مطمئن است در آینده قابل پیش بینی ای برای کارفرمای خود کار خواهد کرد. در ادامه راه های افزایش امنیت شغلی را بررسی می کنیم.

راه های افزایش امنیت شغلی

افزایش امنیت شغلی

  • یاد گرفتن مهارت های جدید

آموختن نکات سئو سایت و نحوه استفاده از جدید ترین ابزار های هوش مصنوعی از مهارت هایی است که در بیشتر مشاغل کاربرد دارند. به روز نگه داشتن مهارت ها به افراد کمک می کند امنیت شغلی بیشتری داشته باشند. پیشنهاد ما به شما این است که فهرستی از مشاغلی که در رشته تحصیلی مورد نظرتان جای کار دارند تهیه کنید و مطابق با آن مهارت های جدید کسب کنید. لازم به ذکر است که تسلط بر مهارت های نرم را از یاد نبرید. مهارت هایی از قبیل همکاری، ارتباط، توانایی حل مسئله و تعارضات احتمالی که ممکن است در محیط کار رخ دهد.

  • افزایش مهارت های کار تیمی

کار کردن در تیم به این معنا است که هر کدام از اعضای تیم سهم خود را به خوبی انجام دهند، به همکاران خود در جهت ارتقای تیم کمک کنند و به صورت کلی نگرش مثبتی نسبت به تیم و کاری که در حال انجام آن هستند، داشته باشند. شما نیز در این راه می توانید شکایت از مشکلات را کاهش دهید و به جای آن به دنبال حل مسئله باشید. علاوه بر این می توانید راه هایی را امتحان کنید که بار کاری همکاران و رئیستان را کاهش می دهد. در این صورت کارایی گروه افزایش خواهد یافت و اهداف سازمان با شکل بهتر و سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

مهارت های کار تیمی

  • بالا بردن بهره وری

بهره گرفتن از ابزار هایی که مانند تقویم ها، ابزار های هوش مصنوعی، روش های محدود کردن زمان و شیوه های افزایش تمرکز، به شما کمک می کند کار های خود را بهتر برنامه ریزی کنید. همچنین بدون از دست دادن کیفیت، آن ها را سریع تر به پایان برسانید. قطعا در هر کاری اهدافی برای کارکنان معین می شود که بازه زمانی محدودی دارد. رسیدگی به تمام آن ها در بازه زمانی کمتر از آنچه که مشخص شده است، نشان از بهره وری بالای شما دارد. بهره وری بالا به امنیت شغلی بیشتر منجر می شود.

  • درک نگرانی ها و مسائل شرکت

اطلاع از برنامه ها، اولویت ها و جریان های حاکم بر کسب و کار و مسائلی که ممکن است بر کل شرکت و کار شما به صورت اختصاصی تاثیر بگذارند، باعث می شود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم امنیت شغلی بالایی داشته باشید. شما می توانید اخبار مربوط به صنعت شغلی خود را بخوانید و از خبرنامه های داخلی مربوط به کارکنان شرکت اطلاع یابید. از یاد نبرید که مدام به دنبال راه هایی باشید که به کارفرما کمک می کند به اهداف مشخص شده شرکت دست یابد.

ایجاد روابط مثبت با دیگر همکاران و مشتریان دید شما را نسبت به کاری که انجام می دهید گسترش می دهد. این روابط به نوعی شبکه پشتیبانی ای تلقی می شوند که به شما کمک می کنند در جایگاه خود ثابت بمانید و خطر اخراجتان کاهش یابد. علاوه بر این می توانید ارتباطات خارجی خود را توسعه دهید. این روابط نشان می دهند که شما عنصر مهمی در شرکت هستید و حضورتان در آینده ضروری خواهد بود.

جمع بندی

امنیت شغلی در گرو انجام کار هایی است که باعث پر رنگ تر شدن نقش شما در شرکت و کاهش احتمال اخراجتان می شود. کار هایی از قبیل یاد گرفتن مهارت های جدید، افزایش مهارت های کار تیمی، بالا بردن بهره وری شغلی، درک نگرانی ها و مسائل مربوط به شرکت و ایجاد روابط جدید و مستحکم. امنیت شغلی درواقع بیان می کند که اتفاقاتی که در داخل و خارج سازمان رخ می دهد، تاثیری در به خطر افتادن جایگاه شغلی شما نخواهد داشت. ما در این نوشته سعی کردیم مفهوم امنیت شغلی را توضیح دهیم. سپس راه هایی را معرفی کردیم که دنبال کردن آن ها به افزایش امنیت شغلی می انجامد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir