Wp Header Logo 1114.png
نیسان ورسا ۲۰۲۵ ؛ ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر آمریکا با قیمت پایه ۱.۱ میلیارد تومان

در حالی که خودروهای ارزان‌قیمت به‌ تدریج در حال حذف از بازار هستند، نیسان ورسا همچنان به عنوان یکی از معدود گزینه‌های اقتصادی در دسترس مشتریان آمریکایی قرار دارد. پس از اعلام خبر توقف تولید میتسوبیشی میراژ در سال ۲۰۲۵ و خروج خودروهایی مانند کیا ریو و شورولت اسپارک از بازار، این سدان ژاپنی به عنوان آخرین مدل ارزان‌قیمت در آمریکا شناخته شده و کماکان قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارد.

قیمت نسخه‌های مختلف

مدل ورسا S که نسخه پایه محسوب می‌شود، قیمتی برابر با ۱۸,۳۳۰ دلار (معادل حدوداً ۱.۱ میلیارد تومان) دارد. این نسخه در مدل سال قبل با پرداخت ۱۷,۲۲۵ دلار قابل خرید بود. در بالا نیز اشاره کردیم که با وجود افزایش قیمت، این نسخه هنوز با بودجه‌ای زیر ۲۰ هزار دلار قابل خرید است. با چنین قیمتی نیسان ورسا S مدل ۲۰۲۵ ارزان‌ترین خودروی صفر کیلومتری است که می‌توان در بازار آمریکا خریداری کرد.

نیسان ورسا ۲۰۲۵ ؛ ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر آمریکا با قیمت پایه ۱.۱ میلیارد تومان
مدل قیمت (دلار)
ورسا S (دستی) ۱۸,۳۳۰
ورسا  S (CVT) ۲۰,۱۳۰
ورسا  SV ۲۱,۶۳۰
ورسا  SR ۲۲,۳۳۰

ویژگی‌های مدل ۲۰۲۵

مدل ۲۰۲۵ از نیسان ورسا تغییرات چندانی را تجربه نکرده، اما اکنون مشمول طرح موسوم به «برنامه نگهداری» کمپانی نیسان می‌شود. این طرح سه بار تعویض روغن را در بر می‌گیرد. همچنین، نسخه‌های S و SV اکنون با چراغ‌های جلوی LED مجهز به تزئینات مخصوص به دست مشتریان می‌رسند.

یکی از دلایلی که نیسان ورسا را همچنان در بین رقبا جذاب می‌کند، وجود پکیج ایمنی فعال پیشرفته در این خودرو است. این پکیج شامل سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، ترمز اضطراری عقب و دستیار نوربالا می‌شود. علاوه‌ بر این، امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم هشدار راننده در نسخه‌های بالاتر قابل سفارش هستند.

نیسان ورسا ۲۰۲۵ ؛ ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر آمریکا با قیمت پایه ۱.۱ میلیارد تومان

مشخصات فنی نیسان ورسا ۲۰۲۵

نیسان ورسا ۲۰۲۵ نیروی خود را از همان موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این موتور در مدل پایه S با گیربکس دستی پنج سرعته و در سایر مدل‌ها با گیربکس CVT ترکیب می‌شود. به گفته نیسان نسخه CVT در صد کیلومتر ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۶.۷ لیتر دارد.

آیا ورسا هم به پایان خط می‌رسد؟

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نیسان دو سدان ورسا و آلتیمای محبوب را بعد از مدل ۲۰۲۵ تولید نخواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که این شایعات رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر؟

source

viraje.ir

توسط viraje.ir